تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 7414

دستورویژه رهبرانقلاب برای اختصاص ۲۰ درصد منابع صادرات نفت به صندوق توسعه

دستورویژه رهبرانقلاب برای اختصاص ۲۰ درصد منابع صادرات نفت به صندوق توسعه

لاریجانی خبر داد: دستورویژه رهبرانقلاب برای اختصاص ۲۰ درصد منابع صادرات نفت به صندوق توسعه رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی کتبا اعلام فرمودند که با توجه به شرایط کنونی کشور سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت ۲۰ درصد تعیین شود. به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا،

Print Friendly, PDF & Email

لاریجانی خبر داد:

دستورویژه رهبرانقلاب برای اختصاص ۲۰ درصد منابع صادرات نفت به صندوق توسعه


رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی کتبا اعلام فرمودند که با توجه به شرایط کنونی کشور سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت ۲۰ درصد تعیین شود.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا، علی لاریجانی این مطلب را در هنگام آغاز بررسی جزییات لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور و در پاسخ به پیشنهاد نادر قاضی پور نماینده ارومیه بیان کرد.
نماینده ارومیه پیشنهاد حذف تبصره یک لایحه بودجه سال ۹۸ که در مورد سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت است را مطرح کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه سالانه در بودجه سال ۹۸ سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت مشخص می‌شود لذا ما پیشنهاد ۳۲ درصد داده‌ایم.
وی افزود: با توجه به اینکه این سهم در حال حاضر در تبصره یک لایحه ۲۰ درصد تعیین شده لذا پیشنهاد حذف این تبصره و اصلاح آن را داریم.
رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این پیشنهاد نماینده ارومیه اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در این خصوص کتبا دستور فرموده‌اند.
وی افزود: با توجه به اینکه رهبری سیاست‌های صندوق را ابلاغ فرموده بودند هر سال سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت سه درصد اضافه شود اما ایشان امسال کتبا مرقوم فرمودند با توجه به شرایط کنونی کشور این میزان ۲۰ درصد تعیین شود.
نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه هم در پاسخ به این اظهارات لاریجانی گفت: اگر دستور و حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب است ما هم از پیشنهاد خود صرف نظر می‌کنیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.