تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر : 32012

دفتر همکاری‌های آموزش و پرورش و دانشگاه اصفهان افتتاح شد

دفتر همکاری‌های آموزش و پرورش و دانشگاه اصفهان افتتاح شد

 دفتر همکاری‌های آموزش و پرورش و دانشگاه اصفهان با هدف افزایش تعامل این دو نهاد علمی روز سه شنبه در اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افتتاح شد. به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در آیین گشایش این دفتر به امضای تفاهم‌نامه‌ای

Print Friendly, PDF & Email

 دفتر همکاری‌های آموزش و پرورش و دانشگاه اصفهان با هدف افزایش تعامل این دو نهاد علمی روز سه شنبه در اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افتتاح شد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در آیین گشایش این دفتر به امضای تفاهم‌نامه‌ای با معاونت پژوهش دانشگاه اصفهان اشاره کرد و گفت: هدف از این رویداد مهم هم اندیشی دو نهاد علمی مهم برای موضوعات پیرامون جامعه هدف است.

سیدعلی مدینه افزود: در این تفاهم‌نامه، هم معلمان می‌توانند از مجامع دانشگاهی استفاده کنند و هم دانشگاه می‌تواند به آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی یاری برساند.

وی علمی‌ و دقیق‌تر شدن مدیریت آموزش و پرورش و نظام حاکمیت را از ثمرات چنین تعاملی دانست و افزود: دانشگاه به‌دنبال جامعه محور شدن است و آموزش و پرورش استان با دارا بودن بیش از یک میلیون دانش‌آموز و خانواده‌های آن‌ها در شرایطی است که اغلب مردم استان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با آن در ارتباط هستند که این موضوع، زمینه را برای همکاری هرچه بیشتر و بهتر این ۲ مجموعه فراهم می‌کند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش اصفهان ضمن دعوت از همه فرهنگیان برای همراهی با دفتر همکاری‌های دانشگاه اصفهان و آموزش و پرورش گفت: مسوولیت این دفتر با گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان است و علاقه‌مندان می‌توانند به این منظور، با رئیس این گروه در ارتباط باشند.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورشن اصفهان نیز از فعالیت پنج دبیرخانه پژوهشی شامل دبیرخانه‌های ایده و خلاقیت، تیمز و پرلز، تفکر و سواد رسانه‌ای، اقدام پژوهی یا معلم پژوهنده و کاربست یافته‌های پژوهشی در این گروه اشاره کرد.

محمدرضا نظریان افزود: یکی از عوامل اصلی پیشرفت و رمز توسعه یافتگی در هر کشور توجه خاص به پژوهش است که نتیجه کار یک پژوهشگر، فهم روابط منطقی بین پدیده‌ها، کنار گذاشتن تفکر عادتی و رسیدن به تفکر خلاق است.

وی هدف گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش اصفهان را ترویج فرهنگ پژوهش با استفاده از ظرفیت مطلوب فرهنگیان و دانش‌آموزان استان عنوان کرد و گفت: فعالیت حوزه تحقیق و پژوهش دامنه گسترده‌ای از دانش‌آموزان تا همکاران آموزشی، اداری و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را در برمی‌گیرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.