تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
کد خبر : 24271

دولت در سال ۱۴۰۰ تسهیلگر خواهد بود

دولت در سال ۱۴۰۰ تسهیلگر خواهد بود

به گزارش دنیای اسرار:رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان: پروژه‌های کلیدی و زیربنایی تا خرداد ماه به بهره برداری می‌رسد که می‌توانند نقش موثری را در سطح استان داشته باشند. نعمت الله اکبری با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ شروع برنامه پنج ساله جدید کشور گفت: تمام اسناد توسعه استان آماده و به تصویب رسیده

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان: پروژه‌های کلیدی و زیربنایی تا خرداد ماه به بهره برداری می‌رسد که می‌توانند نقش موثری را در سطح استان داشته باشند.

نعمت الله اکبری با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ شروع برنامه پنج ساله جدید کشور گفت: تمام اسناد توسعه استان آماده و به تصویب رسیده و همچنین طرح‌ها و پیشرانه‌های استان به تفکیک شهرستان، دهستان و مناطق هفتگانه آماده شده است.
وی با اشاره به اینکه برای اینکه بدانیم برای آینده استان چه گام‌هایی را باید در بخش‌های مختلف برداریم کارشناسان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دانشگاه‌های استان اصفهان طی دو سال گذشته زمان زیادی را به این موضوع اختصاص داده‌اند تاکید کرد: برای سال‌های آینده تقریباً در همه ابعاد استان در حوزه‌های مختلف پیشران‌ها و محرک‌های توسعه به تفکیک شهرستان و مناطق هفتگانه تدوین شده و به تصویب رسیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان از تصویب سند آمایش استان در کمیته‌های تخصصی سازمان برنامه و بودجه خبر داد و افزود: پهنه بندی‌ها، جانمایی‌ها، محدودیت‌ها و قابلیت‌های استان همه روشن است.
وی با بیان اینکه دولت روحانی تاکید بر این دارد که تا آخر دولت برخی از طرح‌ها و پروژه‌های خود را به انجام رساند تشریح کرد: تعدادی از پروژه‌های کلیدی و زیربنایی تا خرداد ماه به بهره برداری می‌رسد که می‌توانند نقش موثری را در سطح استان داشته باشند.
اکبری با بیان اینکه از ۱۷ پروژه برای سال جهش تولید ده پروژه مربوط به بخش خصوصی و تسهیلاتی و هفت پروژه نیز زیربنایی و زیرساختی است گفت: به این پروژه‌ها یا حمایت مالی شد یا به آن‌ها تسهیلات داده شد که اعتبار تخصیص داده شده به آن‌ها ۴۳۸ میلیارد تومان است.
وی به پروژه‌هایی که در سال جهش تولید به عنوان پروژه‌های اصلی زیربنایی است اشاره و تشریح کرد: از جمله این پروژه‌ها تکمیل آزمایشگاه پزشک قانونی است که تا پایان سال ۱۰۰ درصد به بهره‌برداری خواهد رسید و تکمیل زنجیره طیور شرکت حلال اسپادانا که ۵۵ درصد پیشرفت داشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان به پروژه تکمیل تولید یکپارچه گوشت بوقلمون اشاره و تصریح کرد: این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و یکی از مشکلات ما در تولید برخی از فرآورده ها و محصولات این است که تولید کنندگان در تولید مشکلاتی همچون تامین مواد غذایی، نیازهای اولیه، فروش و بسته بندی دارند
وی افزود: کشتارگاه صنعتی نجف آباد نیز در حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد و این پروژه نیز جزو پروژه‌های جهش تولید ما بوده است.
اکبری با اشاره به اینکه استان اصفهان به هفت منطقه تقسیم شده است گفت: مبنای این تقسیم بندی مطالعات آمایشی و اشتراک در ویژگی‌های اقلیمی، حوزه‌های آبریز، جغرافیای، فرهنگی اجتماعی و سیاسی است.
وی با بیان اینکه در هر منطقه ارزیابی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی صورت گرفته است اظهار کرد: با فرمانداران و بخشداران این مناطق ساعت‌ها گفت و گو شده و برای هر منطقه پیشران‌های آن احصا شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با اشاره به اینکه از فرمانداران برنامه زمانبندی پیش‌ران‌ها را خواسته‌ایم ابراز داشت: در ابتدای سال ۱۴۰۰ لیست تمام پیش ران‌ها و پروژه‌ها در سطح منطقه و دهستان‌ها در جلسه‌ای که اتاق بازرگانی و استانداری خواهیم داشت ارائه خواهیم داد و برخی از این پروژه‌ها حاکمیتی است و دولت باید آن‌ها را اجرا کند.
وی با بیان اینکه از بخش خصوصی می‌خواهیم که بر روی برخی از پروژه‌ها سرمایه گذاری کند و ما نیز به عنوان دولت تسهیلات لازم را در اختیارشان قرار خواهیم داد گفت: از حدود ۲۰ واحد بزرگ خصوصی که دارای تمکن مالی قابل قبولی هستند خواسته‌ایم تا در پروژه‌ها مانند پارک تخصصی کشاورزی و پارک تخصصی فولاد سرمایه گذاری کنند.
اکبری با بیان اینکه دولت در سال ۱۴۰۰ تسهیلگر خواهد شد گفت: تقریباً بیش از ۹۰ درصد از پیشران‌هایی که برای استان در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است ماهیت و قابلیت سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی را دارد.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر ما می دانیم که از ۸۲۰ روستای استان اصفهان حدود ۶۰۰ روستا در چه فعالیت‌ها و قابلیت‌هایی امکان توسعه و رشد اشتغال برای آنها فراهم است و این ظرفیتی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استان ایجاد شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال‌های پیش مشکل اصفهان این بود که نقشه راه نداشت تصریح کرد: در حال حاضر ما دیگر هیچ بهانه‌ای نخواهیم داشت و قطعاً آمایش برخی محدودیت ها را نیز ایجاد خواهد کرد و اجازه فعالیت را در هر جایی نخواهد داد.
وی یکی از مشکلات در آمایش را تقاضای برخی از متقاضیان برای صدور مجوز در هر مکانی که مدنظر آنهاست عنوان کرد و افزود: ممکن است اجرای این طرح‌ها برای این افراد نفع شخصی داشته باشد ولی برای شهرستان و استان نفعی نخواهد داشت چرا که باعث ایجاد آلودگی هوا یا تراکم جمعیت یا استفاده از منابع محدود آب خواهد شد.
اکبری در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر اینکه آیا در بین پروژه‌هایی که تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهند رسید پروژه‌های توسعه محور نیز وجود دارد گفت: یکی از این طرح‌ها کنار گذر شرق اصفهان است و همچنین کریدور شمال جنوب که این طرح‌ها مربوط به مسیر توسعه کشور است و بخش قابل توجهی از آن در استان اصفهان اجرا شده و همچنین با پولی که امسال دولت تزریق کرد قطعه سوم این طرح که از جاده راه آهن به جاده شیراز می‌رسد با سرعت بیشتری در حال اجرا است.
وی ادامه داد: همچنین دولت متعهد شده است که ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق کند و تا پایان دولت قطعه سوم این آزادراه به بهره برداری خواهد رسید و همچنین مترو اصفهان بهارستان دومین پروژه است که تا پایان فروردین ماه به بهره برداری خواهد رسید و حدود ۱۹۵ میلیارد تومان نیز در سفر دکتر نوبخت به اصفهان برای این طرح تامین اعتبار شد و امیدواریم که دولت به تعهدات خود عمل کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با بیان اینکه پروژه آبرسانی به ۱۴ شهرستان اصفهان یکی از پروژه های اساسی برای اصفهان است ابراز داشت: این طرح در قالب طرح گلاب اجرا خواهد شد و دولت ۳۰۰ میلیارد برای آبرسانی به ۱۴ شهرستان تامین اعتبار کرده و این پول نیز به این پروژه‌ تزریق شده است و با اجرای این پروژه حدود ۹/۳ مترمکعب آب شرب تامین خواهد شد و یک سوم از این ۹/۳ تا خرداد تامین می‌گردد و ما تابستان امسال در مناطق شهرستان اصفهان و برخی از شهرستان ها قطعی آب یا کسری آب شرب نخواهیم داشت و در حال حاضر ۵۵ درصد این پروژه پیشرفت داشته است .
وی در ادامه اضافه کرد: پروژه دیگر پروژه شش بانده شدن جاده شهرضا به اصفهان خواهد بود که این پروژه با مشارکت بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی اجرا شده و حدود ۶۰ میلیارد اعتبار نیاز داشته که تامین شده است و امیدواریم تا آخر فروردین به اتمام برسد
اکبری با بیان اینکه پروژه‌های دیگری که در سطح استان در حال اجرا است که خیلی توسعه محور نیست گفت: از جمله آن‌ها می‌توان به فاضلاب خوانسار، کنارگذر خوانسار، راه‌های روستایی نایین اردستان اشاره کرد.
وی به ساخت حدود ۴ هزار ۱۵۰ و واحد مسکن محرومین در اصفهان اشاره و تشریح کزد: این پروژه به خوبی در اصفهان انجام شده است و حدود سه هزار واحد آن به عهده بنیاد مستضعفین و حدود هزار و ۱۵۰ واحد بر عهده کمیته امداد که تا پایان دولت این واحد ها تحویل افراد خواهد شد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.