تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر : 31770

دومین مرحله سامانه حفاظت هوشمند برق منطقه ای اصفهان به بهره برداری رسید

دومین مرحله سامانه حفاظت هوشمند برق منطقه ای اصفهان به بهره برداری رسید

آیین بهره برداری از دومین مرحله سامانه حفاظت هوشمند برق منطقه ای اصفهان با حضور مدیر کل امور امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان ، معاون فیزیکی دفتر مرکزی حراست شرکت توانیر ، مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان و جمعی از مقامات امنیتی و انتظامی اصفهان در سالن دکتر حسابی این شرکت برگزار شد . به

Print Friendly, PDF & Email

آیین بهره برداری از دومین مرحله سامانه حفاظت هوشمند برق منطقه ای اصفهان با حضور مدیر کل امور امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان ، معاون فیزیکی دفتر مرکزی حراست شرکت توانیر ، مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان و جمعی از مقامات امنیتی و انتظامی اصفهان در سالن دکتر حسابی این شرکت برگزار شد .
به گزارش دنیای اسرار: مهندس موسی رضایی ، مدیرعامل این شرکت با ارائه سخنانی گفت: تجهیزات و تأسیسات صنعت برق از لحاظ حجم و ابعاد بسیار بزرگ بوده و باتوجه به وسعت و گستردگی این تأسیسات و پراکندگی آنها ، صرفاً با نیروی انسانی و شیوه‌های سنتی امکان پذیر نبوده و نیازمند استفاده از سیستم‌های نوین حفاظتی هستیم.

 

مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان افزود: در حال حاضر صنعت برق اصفهان حدود ۱۰ هزار کیلومتر خطوط انتقال و فوق توزیع ، بیش از ۲۰۰ پست انتقال و فوق توزیع و چندین نیروگاه بزرگ که بعضی از آنها حدود ۸۰ هکتار فضا و زیر بنا را اشغال نموده اند را دارا می‌باشد.

وی افزود: این تأسیساتِ بسیار آسیب پذیر و حساس ، در دسترس همه بوده و از اینرو به لحاظ پدافند غیرعامل ، آسیب پذیر و از طرف گروه های متخاصم و دشمنان چه به لحاظ رصدِ معمول و هم رصد ماهواره‌ای قابل صدمه زدن و تخریب هستند. لذا در حال حاضر این شرکت به اقداماتی از قبیل گشت‌های زمینی و هوایی برای خطوط و حفاظت هوشمند برای اماکن روی آورده است.

مهندس موسی رضایی اذعان داشت: با این همه باید برای حفظ و حراست از این دارایی‌های فوق العاده ارزشمند و حساس به روشهای نوین و تکنولوژی های جدید و حفاظت هوشمند مجهز شویم چرا که نیروی انسانی هم دارای خطا بوده و هم برای این حجم از تاسیسات، دارای محدودیتهای ذاتی وحتی تأمین نیرو هستیم.

 

مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان اضافه کرد: خوشبختانه در برق منطقه‌ای یک برنامه مدون جهت نهادینه کردن تجهیزات هوشمند ایجاد شده و در حال حاضر بیشتر اماکن و تجهیزات حساس صنعت برق اصفهان قابل رصد و تحت پوشش رؤیت تصویری و سایر اقدامات و تجهیزات هوشمند حفاظت قرار گرفته است به طوری که سرقت و آسیب به تجهیزات برق در سال جاری نسبت به سالهای قبل کاهش چشمگیر داشته است که جای خوشبختی دارد.

مهندس موسی رضایی در پایان باتوجه به قیمت بالای تجهیزات صنعت برق افزود: در حال حاضر یک پست ۴۰۰ کیلوولت حدود ۶۰۰ میلیارد تومان ،یک کیلومتر خطوط انتقال ۸ میلیارد تومان و یک کیلومترخط فوق توزیع حدود ۳ میلیارد تومان هزینه دارد که لاجرم باید جهت نگداشت دارایی ها خود به بهترین و به روز تجهیزات حفاظتی مجهز شویم .

در ادامه سید علی سجادی مدیر دفتر حراست و امور محرمانه برق منطقه ای اصفهان در این خصوص گفت: ازسال ۹۸ بحث حفاظت هوشمند تأسیسات صنعت برق در دستور کارقرار این دفترقرارگرفت و طی سه مرحله که مرحله سوم آن هنوز به پایان نرسیده است با اولویت بندی اماکن و تأسیسات و با رعایت اصول و موازین هوشمندسازی از جمله استفاده از تجهیزات ساخت داخل ، تهیه طرح پایش تصویری ، استفاده از نرم افزار پایش و تحلیل تصویری ، به روز رسانی مستمر تجهیزات این مهم به انجام رسید .

 

مدیر دفتر حراست برق منطقه ای اصفهان اولویت بندی و انتخاب اماکن را بر اساس طبقه بندی حفاظتی ، اهمیت مکان ، تعداد اماکن بدون اپراتور شده و پیگیری مراجع بیرونی بر شمرد و اظهار داشت : در جهت تقویت مراکز پایش ، طرح ۵ ساله‌ای در دست اقدام است تا بتوانیم با کاهش ترافیک شبکه ، رعایت مسائل پدافند غیر عامل ، تقویت نظارت و افزایش ضریب حفاظتی اماکن ، باز دارندگی و پیشگیری از تخلفات احتمالی ، مستند سازی حوادث و پیگیریهای حقوقی را به انجام برسانیم.

وی اذعان داشت : بیش از ۵۳ درصد از اماکن ستادی و انبارش تجهیزات و نیز ایستگاه‌های انتقال برق منطقه‌ای اصفهان هوشمند سازی شده است.

در ادامه روح الله زمانی صفت معاون فیزیکی و حفاظت هوشمند دفتر مرکزی حراست شرکت توانیر با ادای احترام به شهدای مدافع امنیت گفت: طرح‌های اجرا شده در صنعت برق اصفهان در خصوص هوشمند سازی و حفاظت از تأسیسات برق بسیار قابل توجه و پر اهمیّت بوده و جا دارد از مدیرعامل و همکاران حراست برق منطقه ای اصفهان تشکر کنم.

 

وی افزود : در بحث حفاظت فیزیکی دو موضوع ایجابی و پیشگیری را پیش رو داریم که می طلبد جهت جلوگیری از حوادث و سرقتها و پیشگیری از موارد فوق در تأسیسات پر اهمیت صنعت برق نسبت به ایجاد تجهیزات به روز حفاظتی اقدام کنیم ، که برق منطقه‌ای اصفهان در این مهم یکی از شرکتهای پیشرو در صنعت برق کشور است .

معاون حفاظت فیزیکی دفتر مرکزی در ادامه با معرفی جدید ترین تجهیزات حفاظتی از جمله دکلهای هوشمند و پهپادها گفت : خوشبختانه در زمینه ساخت دکلهای هوشمند که یکی از چالشهای صنعت برق نیز می باشد؛ به توانمندی‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم به طوری که با نصب تجهیزات بروی دکلهای خطوط برق ، کوچکترین تماس یا تعرض بر دکلها قابل شناسایی بوده و رصد خواهد شد .

زمانی صفت ، در پایان از همکاری و همیاری سازمانهای امنیتی ، استانداری اصفهان و نیروی انتظامی تقدیر نمود وگفت: در اجرا و حفاظت از تأسیسات صنعت برق بدون شک همکاری و همیاری این عزیزان بسیار با اهمیت بوده که از همه آنها تقدیر و تشکر می‌کنم .

سپس محمد رضا قنبری مدیر کل امور امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان با ارائه سخنانی کوتاه گفت: این اقدام ارزشمند برق منطقه‌ای اصفهان در جهت ارتقای ضریب امنیت تأسیسات مهم صنعت برق اصفهان جای تقدیر دارد و موید این مطلب است که صنعت برق همیشه در اجرای اقدامات حفاظتی پیشرو بوده است لیکن نباید از نقش مهم و تأثیرگذار نیروی انسانی غافل ماند .

وی در پایان از زحمات و اقدامات مجموعه برق منطقه ای اصفهان تقدیر نمود.

شایان ذکر است در ادامه‌ی مراسم از زحمات همکاران دست اندرکار در اجرای این سامانه و همچنین همکاری مدیران و فرماندهان استانی دخیل در تأمین و پایداری امنیت صنعت برق ، تقدیر و در پایان نیز از دومین مرحله‌ی سامانه حفاظت هوشمند برق منطقه‌ای اصفهان رونمایی شد.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.