تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر : 13792

دیدار سفیر ایتالیا با رییس دانشگاه اصفهان

دیدار سفیر ایتالیا با رییس دانشگاه اصفهان

دیدار سفیر ایتالیا با رییس دانشگاه اصفهان سفیر جدید ایتالیا در ایران به اتفاق آقایان فیکارا رایزن اقتصادی و اسپنا دبیر اول همکاری فرهنگی سفارت ایتالیا در ایران با رییس دانشگاه اصفهان دیدار و گفتگو کردند.  به گزارش دنیای اسرار: دکتر هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه، در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور سفیر ایتالیا و همراهان

Print Friendly, PDF & Email

دیدار سفیر ایتالیا با رییس دانشگاه اصفهان

سفیر جدید ایتالیا در ایران به اتفاق آقایان فیکارا رایزن اقتصادی و اسپنا دبیر اول همکاری فرهنگی سفارت ایتالیا در ایران با رییس دانشگاه اصفهان دیدار و گفتگو کردند. 

به گزارش دنیای اسرار: دکتر هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه، در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور سفیر ایتالیا و همراهان در دانشگاه اصفهان، اظهار داشت: روابط ایران و ایتالیا از یک سابقه طولانی علمی اقتصادی و فرهنگی برخوردار بوده است. بویژه فارغ از مسائل سیاسی همواره ثبات در روابط علمی وجود داشته است. ایشان با تاکید بر این که هدف ما در توسعه روابط بین الملل متکی بر دیپلماسی علمی است، اعتقاد داریم که روابط علمی ما تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار نمی گیرد. ایشان سپس گزارشی از سابقه همکاری با دانشگاه های ایتالیایی را بر شمرده و به وجود تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های مهم ایتالیایی از جمله دانشگاه های لاسپینزا، پروجا، پاویا، بلونیا و غیره اشاره نمود که تا کنون در قالب برگزاری کارگاه ها و کنفرانس‌های مشترک، سخنرانی های متعدد و اجرای پروژه های ادامه داشته است. رییس دانشگاه همچنین به خواهر خواندگی اصفهان و فلورانس اشاره و توسعه روابط بین دو شهر را مستلزم تقویت روابط دانشگاهی دانست.

وی اظهار امیدواری نمود که روابط دانشگاهی بتواند در چارچوب طرح های افق ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا و برنامه های دیگر مثل برنامه مبادله اراسموس پلاس تحقق یابد. دکتر طالبی یکی از اهداف مهم دانشگاه را استقرار دوره های مشترک با دانشگاه های ایتالیایی دانست که می تواند به توسعه روابط کمک نماید. وی همچنین یادآور شد که از سفیر ایتالیا انتظار می رود در تسریع روند ویزا برای استادان و دانشجویان همت گمارد.

شایان ذکر است، سفیر ایتالیا از ملاقات هایی که در سفر به اصفهان با استاندار و رئیس دانشگاه اصفهان داشته ابراز خرسندی نمود. وی سپس هدف از این سفر را بررسی توسعه روابط علمی، اقتصادی، فرهنگی شهرهای ایتالیا و اصفهان دانست و اظهار امیدواری نمود که با دقت انجام پذیرد.

وی ابراز نمود اصفهان برای ما از جنبه های فرهنگی، علمی، تاریخی و صنعتی دارای اهمیت بسیار است بویژه آن که تعمیق روابط دانشگاهی به درک بیشتر از توسعه روابط علمی و اقتصادی کمک می کند.

سفیر ایتالیا در ادامه افزود: با توجه به اهمیت دانشگاه اصفهان در منطقه و ارتباط موثری که این دانشگاه با جامعه و صنعت دارد، می تواند به هدف توسعه روابط علمی فرهنگی و مبادله استاد و دانشجو و بخصوص مبادله کارشناس و متخصص کمک کند. وی اظهار داشت عمدتا دانشجویان و پژوهشگران ایرانی  در اروپا از لحاظ کیفیت علمی شناخته شده هستند و دانشگاه های ایتالیایی تمایل به همکاری در مبادله دانشجو دارند.

در ادامه دکتر طیبی گزارشی از فعالیت های کنونی بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه های ایتالیایی را تشریح نمود و توسعه برنامه های همکاری را در قالب طرح های اراسموس و ژان مونه خواستار شد. همچنین دکتر ذاکر نژاد به کارگاه مشترک در حوزه جغرافیا اشاره نمود که در آینده نزدیک بین دانشگاه اصفهان، دانشگاه پاویا و یک دانشگاه آلمانی در اصفهان برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در این دیدار دکتر طیبی مدیر بین الملل دانشگاه، دکتر ذاکر نژاد مسئول بین المللی سازی دانشکده جغرافیا و آقای کردابادی از کارشناسان نمایندگی وزارت خارجه دفتر اصفهان حضور داشتند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.