تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 5983

دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

به منظور افزایش همکاری های مشترک انجام گرفت: دیدارمدیرعامل شرکت گاز استان با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان با رئیس سازمان نظام مهندسی استان زمینه های اجرا و نظارت بر سیستم لوله کشی داخلی منازل و ساختمان های مشترکین گاز طبیعی و همچنین ترویج فرهنگ ایمنی و

Print Friendly, PDF & Email

به منظور افزایش همکاری های مشترک انجام گرفت:

دیدارمدیرعامل شرکت گاز استان با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

در دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان با رئیس سازمان نظام مهندسی استان زمینه های اجرا و نظارت بر سیستم لوله کشی داخلی منازل و ساختمان های مشترکین گاز طبیعی و همچنین ترویج فرهنگ ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دنیای اسراربه نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، در این دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان گفت : مسئولیت های اجتماعی دو سازمان ایجاب می کند همکاری های مشترک در راستای کاهش حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی افزایش یابد.

سید مصطفی علوی، خواستار تسریع در تشکیل کارگروه تخصصی انرژی شد تا راهکارهایی را برای فرهنگ‏سازی استفاده ایمن و بهینه از گاز و انرژی برق جستجو کند.

وی، با اشاره به محوریت گاز در روند توسعه اقتصادی استان  گفت: سهم گاز در سبد انرژی استان حدود ۷۰درصد است و در حال حاضر ۹۹٫۶ درصد جمعیت استان از این نعمت بهره مند هستند.

وی، بیانداشت: سالیانه بیش از ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز در استان اصفهان مصرف می شود، درصورتی که اقدامات ساده ای مانند عایق کردن ساختمان ها صورت گیرد  میزان قابل ملاحظه ای در مصرف گاز صرفه جویی میشود.

مهندس علوی، هدف اصلی از گازرسانی را ایجاد رفاه عمومی و گردش چرخ های صنعت و اشتغال دانست و افزود: در حال حاضر به ویژه در زمستان ۷۰ درصد مصرف گاز در بخش خانگی و ایجاد گرما در خانه‏ ها به مصرف می رسد.

وی، همچنین با اشاره به اینکه بیشتر خطرات گازگرفتگی مربوط به پنج ماه پایانی سال می باشد که ناشی از انتشار گاز مونوکسید کربن و نقص دودکش‏ ها است .

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، همچنین با اشاره اجرای طرح هوشمند سازی موتورخانه ها با هدف صرفه جویی در گاز طبیعی در حدود ۵ هزار موتورخانه  استان اصفهان گفت: مفهوم بهینه‏ سازی عمدتاً در تغییرعادات و شیوه‏ های مصرف است که واحدهای روابط عمومی و فرهنگی دو مجموعه اقدامات موثری باید در این راستا اجرایی نمایند.

سید مصطفی علوی با اظهار خرسندی از بحث اجباری شدن استاندارد موتورخانه ها و برچسب گذاری انرژی جهت کاهش میزان آلودگی، افزود: یکی از راهکارهای برای دستیابی به کاهش انتشار گاز های گلخانه ای بهینه سازی مصرف انرژی است.

وی، گفت: بیشترین تلفات انرژی در ساختمان‏ها از طریق سقف‏ها، دیوارهای جانبی ساختمان، کف، پنجره‏ ها، لوله ‏های آب گرم و تأسیسات موتورخانه صورت می‏گیرد و در اکثر موارد یاد شده عایق‏کاری به عنوان سریعترین و ساده ترین راه کاهش اتلاف انرژی است.

عسگری،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به واگذاری نظارت بر گاز دو پوندی اظهار داشت: اقدامات مؤثری در ساماندهی کار نظارت و نیز آموزش مجریان صورت گرفته و فرآیند گاز به سوی لوله‏ کشی تو کار در حال تغییر است.

وی، تهیه و تصویب پیش‏نقشه ‏ها، تأکید بر استفاده از مصالح استاندارد و نیزدقت نظر در تست لوله‏ کشی‏ و اتصالات و علاوه بر آن بررسی کیفیت مسیر دودکش‏ها و نکات ایمنی مرتبط با آن‏ها از مهمترین نکاتی است که مورد توجه مهندسان مکانیک ناظر گاز است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، همچنین آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان را برای تصدی نظارت بر گاز دو پوندی و شبکه‏ های گاز ۱٫۴ پوندی در شهرک‏های صنعتی و گلخانه ها ابراز داشت و گفت: از نظر نیروی انسانی متخصص این پتانسیل در سازمان وجود دارد.

عسگری، نیز با مهم خواندن رابطه کاری و تعامل طرفین در جهت کاهش خسارات و تلفات ناشی از حوادث گاز خاطرنشان کرد: شرکت گاز می تواند با ارائه آموزش های عمومی به ویژه در روستاها و مناطقی که به تازگی به شبکه گاز متصل شده یا می شوند، در آگاه سازی مردم اقدام نماید و سازمان نظام مهندسی نیز در این راستا مایل است از مهندسان پیشکسوت و با تجربه عضو سازمان استفاده نماید.

در پایان مقرر شد بمنظور تحقق موارد مطرح شده، جلسات ماهیانه به منظور بررسی و پیگیری  مصوبات تشکیل گردد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.