تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
کد خبر : 22525

دیدار معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اسقف ارامنهاصفهان

دیدار معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اسقف ارامنهاصفهان

به گزارش دنیای اسرار:معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با همراهی تعدادی از مدیران شهری در آستانه سال نو میلادی با اسقفاعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران و شورای خلیفه گری در کلیسا وانک دیدار کردند. حسین امیری با شاره به نزدیکی میلاد حضرت مسیح و آغاز سال نو میلادی این اعیاد را تبریک گفت و

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با همراهی تعدادی از مدیران شهری در آستانه سال نو میلادی با اسقفاعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران و شورای خلیفه گری در کلیسا وانک دیدار کردند.

حسین امیری با شاره به نزدیکی میلاد حضرت مسیح و آغاز سال نو میلادی این اعیاد را تبریک گفت و افزود: بر این عقیده هستیم که ارتباط بین ادیان و خصوصاً مسلمانان و ارامنه ریشه در فرهنگ هر دو  دارد و عزیزان ارامنه را به عنوان شهروندان مسئولیت شناس می دانیم که قطعاً مشارکت و همکاری عزیزان ارمنی و مسیحی در پیشرفت و آبادانی شهر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

امیری به همنشینی ارامنه و مسلمانان در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۱۰ هزار نفر از شهروندان اصفهانی ارمنی هستند و ما به این موضوع افتخار می کنیم و از نظر مدیریت شهری تفاوتی در خدمت رسانی میان شهروندان وجود ندارد.

امیری ادامه داد: مدیریت شهری تلاش می کند  خدماتی را که در سطح شهر ارائه می دهد برای همه شهروندان عزیز و هموطنان با هر دین و عقیده ای یکسان باشد و بسیار خوشحال هستیم که می‌توانیم در خدمت به شهروندان رضایت آنها را فراهم نماییم.

حسین امیری به انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع  بیماری کرونا و مشکلات ایجاد شده از بابت این بیماری و همچنین درگذشت تعدادی از هم وطنان بسیار متأثر هستیم و امیدواریم با لطف خداوند هر چه زودتر این بیماری نابود شود و شاهد نشاط شادمانی در سطح شهر با شیم.

وی ادامه داد:  بسیار علاقه مند هستیم که با نزدیک شدن کریسمس فضای تزئین و چراغانی محل سکونت ارامنه عزیز را همچون سال های گذشته توسعه بدهیم هرچند متاسفانه  امسال با توجه به محدودیت های کرونایی با موانعی روبرو می‌باشیم اما آرزو می‌کنیم که سالی خوب برای همه هم وطنان بخصوص مسیحیان عزیز باشد.

در ادامه، اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران سیپان کاشچیان با اشاره به حضور معاون خدمات شهری و جمعی از مدیران شهری  اظهار کرد: پذیرایی از برادران خود در خانه برای ما بسیار ارزشمند است و این اقدام برای ما نشانی از محبت، دوستی و همکاری است.

وی گفت: حضور شما عزیزان برای ما باعث افتخار است و تشکر می کنیم از شما که علی رغم مشغله های  کاری امروز در این مکان مقدس حضور دارید.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان به عملکرد شهرداری اصفهان در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: دو خدمت ارزشمند  شهرداری اصفهان همیشه مد نظر بوده و خود نمایی می کند؛یکی از آنها زیبایی شهر و فضای سبز بسیار خوب و نگهداری از آن است و موضوع دیگر مدیریت بسیار زیبا و دلنشین مدیرانی است که به خاطر مدیریت درست و اصولی باعث می گردد شهر بسیار زیبا و جذاب باشد.

وی ادامه داد حقیقت این است که ارامنه ساکن در اصفهان در طول صدها سال زندگی در کنار شهروندان اصفهانی هیچگاه خود را عنوان یک اقلیت احساس نکرده و این به خاطر محبت همکاری و صمیمیتی است ارگان های مختلف سیاسی، نظامی و از جمله شهرداری اصفهان تاکنون داشتند. 

کاشچیان ادامه داد: ما شاهد این هستیم که هرگاه زمان جشن های مختلف مسیحیان از جمله جشنهای میلاد حضرت مسیح  وسال نو میلادی و همچنین دیگر اعیاد مذهبی ما میباشد شهرداری اصفهان توجه ویژه‌ای به این منطقه داشته و به آن رسیدگی کرده و به زیباسازی آن می‌پردازد که این موضوع علاوه بر زیبایی منطقه باعث افزایش شادی ما  می گردد.

کاشچیان از تزئینات محلات ارمنی نشین اصفهان به ویژه جلفا در زمان برگزاری کریسمس تشکر کرد و گفت: امیدوارم دوستی، همکاری و برادری که طی سالیان متمادی ایجاد شده است، تعمیق پیدا کرده و در سال های آینده به شکوفایی بیشتری برسد.

در ادامه احمد رضایی مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این منطقه گفت: با توجه به سابقه پل تاریخی مارنان و اتفاقاتی که در آن حوزه رخ داده است و همچنین مسیری که منتهی به خیابان جلفا می‌شود نقشه راهی به این منظور تهیه شده و این مسیر با نورپردازی ویژه و بصورت  سنگفرش در دستور کار اجرایی را گرفته است که البته بعضی از گذر ها اجرای شده است و مابقی در دستور کار قرار گرفته که انشالله این محدوده آن گونه که در لیاقت و شایستگی همشهریان ما در منطقه باشد اجرایی گردد.

وی ادامه داد: ساماندهی خیابان نظر میانی و توسعه پیاده‌روی آن نیزکه در حال حاضر کارهای اجرایی آن دردست انجام می باشد اثر بسیار مهمی برای رفاه شهروندان خواهد داشت به این دلیل که شهروندان را تشویق و ترغیب می نمایم از وسیله نقلیه استفاده نمایند و پیاده در این بافت حضور داشته باشند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.