تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰:۲۳
کد خبر : 30679

دیدار و گفتگوی سرکنسول روسیه در ایران با استاندار اصفهان

دیدار و گفتگوی سرکنسول روسیه در ایران با استاندار اصفهان

بوریس بورمیستروف سرکنسول روسیه در ایران با حضور در استانداری اصفهان با دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان دیدار و گفتگو کرد. به گزارش دنیای اسرار: در این دیدار صمیمی استاندار اصفهان با تاکید بر تقویت زمینه همکاری و ارتباط میان استان اصفهان و کشور روسیه بیان کرد: قطعا درحوزه تقویت و ارتقای ارتباطات با کشور

Print Friendly, PDF & Email

بوریس بورمیستروف سرکنسول روسیه در ایران با حضور در استانداری اصفهان با دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش دنیای اسرار: در این دیدار صمیمی استاندار اصفهان با تاکید بر تقویت زمینه همکاری و ارتباط میان استان اصفهان و کشور روسیه بیان کرد: قطعا درحوزه تقویت و ارتقای ارتباطات با کشور روسیه و تنظیم روابط راهبردی و بادوام با این کشور، بعنوان یکی از اولویت های جمهوری اسلامی ایران گام خواهیم برداشت.
وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور به تقویت روابط با کشور روسیه ادامه داد: ارتباط راهبردی با کشور روسیه به عنوان یکی از محور های اصلی روابط خارجی ایران تعریف می شود که ما در استان اصفهان به سهم خود به دنبال تقویت این رابطه هستیم.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: برای ما یک توافق بلند مدت با یک نگاه راهبردی ملاک و اطمینان بخش است. سرمایه گذاری هایی که به لحاظ معنوی و مادی در دو کشور جهت پیشبرد اهداف، اتفاق می افتد زمانی به عرصه ظهور می رسد که در یک افق بلند مدت و بادوام قرار بگیرد.
وی افزود: لذا آن توافقی که به امضای روسای جمهور دو کشور می رسد می تواند به تقویت روابط بین استانی قوام ببخشد تا در حوزه دیپلماسی عمومی و تجاری و در حوزه های فرهنگی و ورزشی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: مواضع روسیه در سال های اخیر بسیار نقش آفرین بوده است و نشان داده که تجربه موفقی که در ایام گذشته طی شده می تواند زمینه ای برای کارهای بلند مدت باشد و ما نیز در استان اصفهان به همین منظور به دنبال تقویت ارتباط هستیم.
وی اضافه کرد: یکی از مسیرهایی که می تواند ارتباط بین دو کشور را دوام کند و عمق ببخشد ورود به حوزه های فرهنگی، ورزشی، علمی و تجاری است که سطح روابط را از سطح سیاسی در لایه های پایین تر جوامع در کشور می برد و سبب می شود مناسبات بعدی به شکل راحت تری استحکام یابد.
بوریس بورمیستروف سرکنسول روسیه در ایران نیز در این نشست روند مناسبات میان دو کشور ایران و روسیه را بی سابقه و صعودی دانست و گفت:حسن تفاهم و توافقات بین دو کشور چشم اندازه‌های گسترده ای را برای همکاری های دو جانبه جدید باز می کند. همانطور که رییس جمهور کشور ما اشاره کرده؛ کار دو طرف بر یک توافقنامه بسیار بزرگ و جدید که نشانگر رسیدن روابط دو کشور به سطح راهبردی می باشد وارد مرحله نهایی شده است و به زودی شاهد امضای قرارداد جدیدی برای دوره ای بزرگ خواهیم بود.
وی ادامه داد: طبق آمار گمرکات محلی در نیمه نخست امسال حجم تجارت دو جانبه میان ایران و روسیه یک سوم افزایش یافته است در صورتی که مبادلات تجاری استان اصفهان با روسیه در همین زمان بیش از سه برابر رشد کرده و صادرات نیز سه و نیم برابر رشد داشته است.
سرکنسول روسیه در ایران با ابراز خوشحالی از این تعاملات بیان کرد: سرکنسولی ما در اصفهان همانند سایر نماینده های دیپلماتیک حمایت های لازم را فراهم کرده و خواهد کرد تا در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، دانشگاهی، آموزشی و ورزشی میان روسیه و استان اصفهان گام های بلندی برداشته شود.
وی اصفهان و سن پترزبورگ را دو قطب پیشتاز ایران و روسیه خواند و اظهار کرد: باتوجه به روابط خوب میان اصفهان و سن پترزبورگ مطمئن باشید این آمادگی را داریم که با تمام توان برای قوت و دوام این ارتباط تلاش کنیم.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.