تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر : 30767

دیدار ۷۰۰ نفر از مردم اصفهان در روز ۲۸ آبان با رهبر انقلاب

دیدار ۷۰۰ نفر از مردم اصفهان در روز ۲۸ آبان با رهبر انقلاب

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیدار قریب ۷۰۰ نفر از مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب در روز ۲۸ آبان به مناسبت روز اصفهان خبر داد. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازفارس: محمد رضایی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز در نشست خبری ویژه برنامه‌های

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیدار قریب ۷۰۰ نفر از مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب در روز ۲۸ آبان به مناسبت روز اصفهان خبر داد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازفارس: محمد رضایی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز در نشست خبری ویژه برنامه‌های روز اصفهان (یادمان ۲۵ آبان، سالروز تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم) اظهار کرد: امسال همدلی و هم‌افزایی خوبی بین دستگاه‌ها در خصوص روز ۲۵ آبان با محوریت شهرداری اصفهان انجام شده است.

وی با اشاره به حضور رده‌های مختلف ارتش و سپاه و بسیج اصفهان در عملیات محرم در سال ۱۳۶۱، افزود: در این عملیات یک هزار و ۲۵۰ شهید تقدیم‌ اسلام‌ شد که از این تعداد ۷۰ تن در حد فرمانده و ۲ فرمانده تیپ در این عملیات به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

رضایی بیان کرد: پس از این حماسه مردم اصفهان اعزام نیرو به جبهه‌های دفاع مقدس داشتند و پشتیبانی‌های خود را روانه جبهه‌های حق علیه باطل کردند و در چهلمین سال این حماسه، ۲۵ آبان به عنوان روز اصفهان در شورای انقلاب فرهنگی کشور به‌ تصویب رسید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: شورای هماهنگی مناسبت‌های دفاع مقدس به ریاست استاندار و دبیری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هر ساله گرامی‌داشت چهار روز تاریخی سوم خرداد، ۳۱ شهریور، ۲۵ آبان و‌ ۱۳ دی‌ماه را در دستور کار دارد و امسال با رویکرد مردمی بودن برنامه‌های ۲۵ آبان دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر ساله جشنواره فانوس در موضوعات مختلف با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان و نوجوانان توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود، عنوان کرد: امسال اختتامه ششمین دوره آن به میزبانی اصفهان در چهار بخش نمایشی، تلویزیونی و سینمایی، رادیویی و موسیقی، سرود و هنرهای تجسمی و همچنین بخش ویژه ۲۵ آبان و بخش آزاد برگزار می‌شود که تاکنون ۷ هزار و ۲۷۳ اثر به دبیرخانه اصفهان ارسال و ۷۴ اثر آثار برگزیده و ۸ اثر در بخش ویژه ۲۵ آبان به‌عنوان آثار برگزیده معرفی خواهد شد.

رضایی خاطرنشان کرد: طی ۲ روز برگزاری آن ۱۳۰ هنرمند از استان‌های دیگر در اصفهان حضور خواهند یافت که افتتاحیه آن فردا در گلستان شهدا و‌ برنامه پایانی چهارشنبه ۲۵ آبان در فرهنگسرای هنر با تجلیل از مهدی جانی‌پور عکاس حماسه ۲۵ آبان، برگزار می‌شود.

دبیر ستاد ۲۵ آبان تصریح کرد: دیدار با رهبر معظم انقلاب روز شنبه ۲۸ آبان با حضور جمعی از مردم شهیدپرور استان از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود‌ و حدود ۷۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم استان در این برنامه حضور دارند.

۱۱۵ برنامه به مناسبت ۲۵ آبان در اصفهان برگزار می‌شود

مجتبی شاه‌مرادی معاون شهردار و‌ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این نشست گفت: امسال به مناسبت ۲۵ آبان، ۱۱۵ عنوان برنامه و ۴۳۰ اجرا با همکاری ارتش، سپاه، بسیج، بنیاد شهید، کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش و سازمان‌های مختلف شهرداری با شعار «تا پای جان برای ایران» در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ویژه برنامه «تا پای جان» در خصوص شهید صیاد شیرازی بت جلوه‌های ویژه بصری و با حضور ۵۰۰ هنرور، به مدت هفت شب در مجموعه گروه ۴۴ توپخانه ارتش منطقه اصفهان برگزار می‌شود و تخمین زده می‌شود هر شب ۵ هزار نفر در این بازدید حضور خواهند یافت و در کنار آن نمایشگاهی توسط رده‌های ارتش، سپاه و بسیج دایر خواهد شد.

شاه‌مرادی بیان کرد: فضاسازی شهری متناسب روز ۲۵ آبان، تولید کارت پستال‌های شهری، تولید برنامه‌ مردم‌نگار با همکاری شبکه ۲ سیما، همایش دوچرخه سواری با حضور ۳۷۰ دوچرخه‌سوار از میدان امام (ره) تا گلستان شهدا، مسابقه کتاب‌واره ویژه کودکان و نوجوانان، معرفی کتاب‌های دفاع مقدس، یادواره ۲۸۰ بانوی شهید اصفهان، برنامه «شهید کوچه ما روشنایی شهر است» در همه مناطق شهری با همکاری حوزه‌های مقاومت و دیدار با خانواده شهدای آتش‌نشان توسط سازمان آتش‌نشانی اصفهان از جمله برنامه‌های این هفته است.

معاون شهردار افزود: اجرای برنامه «فرمانده دل‌ها» با همکاری ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، گالری تک‌اثر در ایستگاه متروی امام حسین (ع) با رونمایی تابلوی نفیس ۲۵ آبان، تولید مستند آیین تشییع، برگزاری شب شعر، اختتامیه جشنواره فانوس، برنامه‌های مجزایی در کارهای شهدای مناطق مختلف، ۴۰ برنامه در ۴۰ مدرسه منتخب سطح شهر، مسابقه روایتگری و ساخت کلیپ در خصوص ۲۵ آبان ویژه دانش‌آموزان و اردوی ویژه‌ برای فرزندان شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری اصفهان با همکاری نهادهای دیگر است.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.