تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
کد خبر : 19115

ذوب آهن اصفهان با راه اندازی کوره بلند شماره یک ، جهش تولید را محقق می سازد

ذوب آهن اصفهان با راه اندازی کوره بلند شماره یک ، جهش تولید را محقق می سازد

در مجمع عمومی عادی سالیانه ذوب آهن اصفهان عنوان شد : ذوب آهن اصفهان با راه اندازی کوره بلند شماره یک ، جهش تولید را محقق می سازد به گزارش دنیای اسرار:مجمع عمومی عادی سالیانه ذوب آهن اصفهان با حضور سهامداران ، نمایندگان صاحبان سهام ، اعضای هیات مدیره و  نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار

Print Friendly, PDF & Email

در مجمع عمومی عادی سالیانه ذوب آهن اصفهان عنوان شد :

ذوب آهن اصفهان با راه اندازی کوره بلند شماره یک ، جهش تولید را محقق می سازد

به گزارش دنیای اسرار:مجمع عمومی عادی سالیانه ذوب آهن اصفهان با حضور سهامداران ، نمایندگان صاحبان سهام ، اعضای هیات مدیره و  نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تهران ، در تالار تشریفات و تالار آهن ذوب آهن اصفهان با رعایت پروتکل های بهداشتی  پنج شنبه  ۱۹ تیرماه برگزار شد .

نمایندگان سهامداران عمده ذوب آهن ‌در جایگاه هیأت رئیسه قرار گرفتند و دکتر سعید عبودی رئیس هیات مدیره شرکت صدر تامین ریاست مجمع را عهده دار شد .

مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ارائه گزارش هیأت مدیره مربوط به عملکرد سال ۹۸ و برنامه های آتی این شرکت گفت :‌  رکورد تولید با دو کوره بلند و ثبت رکورد روزانه، ماهانه و سالانه تولید کک ازجمله دستاوردهای سال قبل است.

وی با اشاره به دستیابی به رکورد  کمترین مصرف کک، اظهار کرد: کک مهمترین بخش قیمت تمام شده شرکت در بحث انرژی است و در حالیکه دیگر فولادسازان از گاز استفاده می کنند، اما ذوب آهن به دلیل روش تولید کوره بلند ناچار به استفاده از کک است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن با تاکید بر اینکه به دلیل کمبود کمی و کیفی در زغال سنگ در کشور و همچنین کمبود کک در کشور ناچار به واردات هستیم که مجموع آنها ۵۰ درصد قیمت تمام شده شرکت ذوب آهن را در برمی گیرد، افزود: در این حوزه عدد ۵۱۲ کیلو به ازای هر تن چدن را در سال ۹۸ به ۵۱۰ کیلو رساندیم و امیدواریم در سال ۹۹ این روند کاهشی ادامه یابد.

وی با اشاره به روند آزمایشی پروژه PCI به عنوان یکی از پروژه های اقتصادی ذوب آهن، اظهار کرد: قرار بود بهره برداری رسمی از این پروژه در فروردین امسال با حضور رئیس جمهور انجام شود که به دلیل شرایط موجود این اتفاق رخ نداد، اما امروز شرکت از این پروژه استفاده آزمایشی می کند.

  وی با بیان اینکه یکی از فاکتورهای مهم صنعت فولاد تولید سرانه فولاد است، اظهار کرد: میزان تولید ذوب آهن در سال ۹۷به ازای هر نفر، ۱۶۱ تن بود که این عدد در سال ۹۸ به ۱۷۴ تن رسید و پیش بینی می شود در سال جاری با جهش تولید و با راه اندازی کوره شماره یک به عدد ۱۹۹ تن به ازای هر نفر برسیم که این حاصل دو اقدام از جمله افزایش تولید و دیگری خروجی شرکت است و در عمل جهش تولید در این شرکت محقق می شود .

مدیرعامل شرکت ذوب آهن با اشاره به ثبت رکورد صادرات شرکت ذوب آهن در سال گذشته با یک میلیون و ۱۵۵ هزار تن محصول، گفت: این میزان صادرات معادل ۵۰ درصد محصولات اصلی شرکت است.

وی افزود : تثبیت سودآوری شرکت را در سال گذشته شاهد بودیم و امسال ۸۸۰ میلیارد تومان را هدف گذاری کردیم. بدین ترتیب زیان انباشته شرکت را به صفر خواهیم رساند و سال آینده به طور قطع سود تقسیم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ شاهد رشد ۵۷ درصدی هزینه های مواد اولیه بودیم، ادامه داد: رشد هزینه ها در حالی بود که رشد فروش شرکت ۲۸ درصد رقم خورد و این یکی از دلایل نرسیدن به سود عملیاتی مناسب ذوب آهن همانند سال ۹۷ بود.

مدیرعامل   ذوب آهن با اشاره به دلایل رشد هزینه های ذوب آهن، اظهار کرد: رشد ۵۷ درصدی قیمت زغال و همچنین نرخ افزایشی تورم و … موجب رشد هزینه های تولید در ذوب آهن شده است.

وی با بیان اینکه ذوب آهن در بحث فروش با محدودیت هایی در فروش محصولات خود در بورس کالا مواجه شد، تاکید کرد: در این شرایط به سود قابل پیش بینی دست نیافتیم برآورد ما از سود از دست رفته ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

یزدی زاده در ادامه به چالش های پیش روی شرکت اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکل ذوب آهن کمبود مواد آهن دار در کشور است، اما با رویکرد جدید وزارت صمت روند خام فروشی رو به کاهش است و با تدابیر صورت گرفته قرار است پیش از صادرات ابتدا نظر تولیدکنندگان داخلی جلب شود.

وی با اشاره به ترجیح معادن به تبدیل سنگ آهن به کنسانتره و گندله  که  یک چالش برای ذوب آهن محسوب می شود، گفت: ما امروز با کمبود سنگ آهن درشت دانه در کشور مواجه هستیم، از سوی دیگر برخی صنایع بالا دستی همچون گل گهر و چادرملو به تولید فولاد روی آورده اند و در این شرایط آنها تامین مواد اولیه خود را در اولویت قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه ذوب آهن همانند دیگر فولادسازان از یارانه انرژی برخودار نیست، اظهار کرد: مطابق آخرین برآورد ذوب آهن به ازای هر کیلو تولید محصول ۱۰۵۰ تومان از یارانه انرژی بی بهره است.

وی با اشاره به برنامه های مقابله با چالش های موجود، اظهار کرد: شرکت ذوب آهن به دنبال خرید معادن زغال سنگ و سنگ آهن است و اقداماتی نیز صورت گرفته است، همچنین تمدید مجوز هیات وزیران در عرضه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن، ارائه برنامه تامین کامل مواد اولیه ذوب آهن و پیشنهاد آن به وزارت صمت از مهمترین برنامه های این شرکت است.

وی با اشاره به راه اندازی کوره بلند شماره یک ذوب آهن، تصریح کرد: با وجود کمبودهای بسیار در آستانه راه اندازی کوره بلند شماره یک هستیم اما مهمترین بحث آن تامین پایدار مواد اولیه آن است که با برنامه ریزی وزارت صمت به زودی شاهد راه اندازی آن خواهیم بود.

در پایان این مجمع، شرکت سرمایه گذاری صدر تامین، شرکت پویش بازرگان، شرکت فراورده های نسوز ایران، شرکت توسعه معادن پارس تامین و شرکت صبا تامین به عنوان اعضای هیات مدیره در دوره جدید به مدت دو سال انتخاب شدند.همچنین موسسه حسابرسی هشیار ممیز به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی شرکت و موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی علی البدل برای مدت یک سال انتخاب شدند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.