تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر : 33082

رئیسی: وزیر کار مشکل قراردادهای چند ماهه کارگران را حل کند/ بررسی وضعیت حقوق بازنشستگان در دولت

رئیسی: وزیر کار مشکل قراردادهای چند ماهه کارگران را حل کند/ بررسی وضعیت حقوق بازنشستگان در دولت

رئیس جمهور خطاب به وزیر کار گفت: نسبت به مسئله قراردادهای چند ماهه که برای کارگران مشکل ساز شده، تدبیری کنید، به شکلی که هم معضل این قشر برطرف شود هم در چرخه اقتصادی با چالش مواجه نشویم. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازفارس: سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم ظهر امروز در جمع کارگران

Print Friendly, PDF & Email

رئیس جمهور خطاب به وزیر کار گفت: نسبت به مسئله قراردادهای چند ماهه که برای کارگران مشکل ساز شده، تدبیری کنید، به شکلی که هم معضل این قشر برطرف شود هم در چرخه اقتصادی با چالش مواجه نشویم.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازفارس: سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم ظهر امروز در جمع کارگران شرکت مپنا در استان البرز با اشاره به اینکه تلاش و دلسوزی جامعه کارگری به معنی رشد تولید خواهد بود، اظهار کرد: دشمن امروز از توان و تلاش کارگران عصبی است.

رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه مپنا یکی از مراکز صنعتی خلاق است، اضافه کرد: میزبان این جشنواره در هرعرصه ای که ورود کرده است در سطح ملی، بین‌المللی و جهانی حرف برای گفتن داشته است.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه امیدوارم این مجموعه در دنیا بتواند تولیدات فاخر خود را عرضه کند، اظهار کرد: توربین های بزرگ مناسب هواپیما،کشتی و… در مجموعه صنعتی مپنا تولید می‌شود که برای ما افتخارآفرین است.

رئیسی با اشاره به بیان دغدغه نمایندگان کارگری در این جشنواره، اضافه کرد: یکی از مسائلی که بین کارگران مطرح شد، وجود امنیت شغلی است که بسیار حائز اهمیت بوده و در برنامه ریزی زندگی این قشر نقش تاثیرگذاری دارد .

عالی‌ترین مقام دولت در ادامه خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نسبت به مسئله قراردادهای چند ماهه که برای کارگران مشکل ساز است، تدبیری اندیشه کنید، به شکلی که هم معضل این قشر برطرف شود و هم در چرخه اقتصادی با چالش مواجه نشویم.

رئیسی در ادامه به مسئله حقوق بازنشستگان که از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد، اشاره کرد و افزود: این موضوع از سوی دولت تحت بررسی قرار گرفته است.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به اینکه از دیگر مسائل مهم، دولت و شرکت های پنهان است، گفت: اگر این مجموعه‌ها مبنای قانونی دارند پیشنهاد اصلاح قانون را می‌دهیم در غیراین صورت باید امسال بساط شرکت‌های پیمانکاری برچیده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه موضوع مسکن کارگری به صورت جدید مدنظر است، اضافه کرد: آمار مسکن کارگری جزو عدد ارقامی است که برای تولید سالانه مسکن اعلام شده است، از این رو به مجموعه صنعتی مپنا نیز اعلام کردیم در راستای تامین مسکن کارگران مجموعه خود اقدام کند در این میان مقرر شد استاندار البرز مسائل و مشکلات سر راه زمینی که مجموعه مپنا دارد از حیث کاربری برطرف کند.

رئیسی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری داخلی و شرکت‌های خارجی نیز مورد استقبال دولت خواهد بود، ادامه داد: انتظار می‌رود بانک‌ها پول و سرمایه خود را در حوزه خرید مسکن و ویلا سرمایه‌گذاری نکند و به تولید بپردازد، با این تفاسیر هم شعار سال مبنی بر رشد تولید محقق می‌شود و هم سرمایه بانک‌ها مولد خواهد بود.

رئیس دولت سیزدهم تصریح کرد: موضوع بعدی که مدنظر ما قرار دارد میدان دادن به بخش خصوصی است تا بتوانیم کارهای روی زمین مانده را به نتیجه برسانیم.

رئیسی به دیدار جامعه کارگری و مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مسائلی که از سوی رهبری برای برطرف کردن مطالبات قشر کارگری و ارتقای کیفیت این قشر مطرح شد، باید از سوی وزرای مربوطه به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه تورم و مشکلات گرانی که بازار امروز جامعه با آن سر و کار دارد به واسطه حضور دلالان ممکن شده است، اضافه کرد: این افراد گاها موجب می‌شوند تا کالا بیش از ۵ برابر قیمت اصلی در بازار به فروش برسند.

رئیسی افزود: این در حالی است که مبلغ اضافه نه به تولید کننده می‌رسد و نه مصرف کننده راضی به پرداخت است. باید پول‌های با آورده ای که این افراد در برخی شرایط با احداث شرکت صوری به جیب می‌زنند قطع شود.

وی، دلالی به شکل امروز جامعه را مضر خواند و گفت: ناظرین باید درست اقدام کرده و این مسائل را کنترل و پیگیری کنند چرا که ایجاد تورم نیز از همین علت نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وضع معیشتی کارگران مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد و ما نیز در مسیر اجرای این فرامین ثابت قدم هستیم، اظهار کرد: نباید بیان و بررسی این دغدغه و مسائل تنها به روز کارگر مربوط شود، بلکه رفع این دغدغه‌ها نیازمند اقدامات روزانه و پیگیری‌های جدی است.

رئیس دولت سیزدهم در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه کارگران در سطح ملی ارزش افزوده ایجاد می‌کنند، اضافه کرد: همانطور که ابتدای امر نیز تاکید شد امروز مشکل دشمن با کشور ایران اقتدار و موفقیت است و کارگران و جامعه کارگری بازوی پرتوان و پرتلاش کشور هستند. از این معتقدیم بلوآ و اغتشاش بهانه‌ای است برای متوقف کردن کشور، که به هیچ وجه اجازه چنین امری را نخواهیم داد.

وی تصریح کرد: در پایان لازم می‌دانم تاکید کنم در راستای حمایت از کارگران و تولید داخلی هرگونه واردات اقلامی که مشابه داخلی دارند واردات بی‌رویه است و با آن به صورت جدی مقابله خواهیم کرد. چرا باید کشور را مملو از کالایی بکنیم که نمونه داخلی آن تولید شده است؟ این امر به اشتغال داخلی و تولید آسیب جدی خواهد زد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.