تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
کد خبر : 7495

راه‌اندازی سامانه دریافت کمک‌های مردمی و خیرات در آرامستان باغ رضوان

راه‌اندازی سامانه دریافت کمک‌های مردمی و خیرات در آرامستان باغ رضوان

راه‌اندازی سامانه دریافت کمک‌های مردمی و خیرات در آرامستان باغ رضوان مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان: در آینده نزدیک غسالخانه غرب اصفهان راه اندازی خواهد شد.به گزارش دنیای اسرار:مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اکثر آرامستان‌های محلی در غرب شهر اصفهان واقع شده اند گفت:

Print Friendly, PDF & Email

راه‌اندازی سامانه دریافت کمک‌های مردمی و خیرات در آرامستان باغ رضوان

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان: در آینده نزدیک غسالخانه غرب اصفهان راه اندازی خواهد شد.
به گزارش دنیای اسرار:مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اکثر آرامستان‌های محلی در غرب شهر اصفهان واقع شده اند گفت: سعی داریم در شش ماه اول سال ۹۸ غسالخانه غرب اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
سید رضا جعفریان‌فر با اشاره به مساحت آرامستان مرکزی اصفهان افزود: آرامستان باغ رضوان در ۱۳۰۵ هتکار در حال ارائه خدمات دفن اموات به عموم است که ۱۷۰ هتکار از آن به فضای سبز اختصاص داده شده و در آینده نزدیک نیز ۱۰ هتکار جهت احداث فضای سبز فاز سوم آرامستان اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه آرامستان باغ رضوان دارای ۶ فاز که دو فاز آن به بهره برداری رسیده است گفت: در آینده نزدیک فاز سوم این آرامستان تکمیل و مورد بهره برداری قرارخواهد گرفت.
جعفریان‌فر با اشاره به قطعه نام آوران تصریح کرد: قطعه نام آوران شامل ۴ بلوک برای مفاخر، هنرمندان، صدیقین و قهرمانان است و در سال ۹۷ المان‌های نام آوران طراحی و در این قطعه نصب شده و همچنین قطعه‌ای برای ایثارگران و خانواده معزز شهدا،جانبازان و آزادگان در نظر گرفته شده است.
به گفته جعفریان فر ۴۳ آرامستان درسطح شهر اصفهان وجود دارد که در ۱۸ آرامستان محلی دفن انجام می شود و ۱۰ آرامستان نیز دارای غسالخانه اختصاصی هستند و در آینده نزدیک غسلخانه غرب اصفهان با همکاری منطقه ۱۱ راه اندازی خواهد شد.
وی در ادامه به اقدامات انجام شده در این سازمان در سال ۹۷ پرداخت و تصریح کرد: از جمله این اقدامات اصلاح هندسی میدان راحیل و کاهش بار ترافیکی آن در روزهای پنج شنبه و جمعه است و همچنین افزایش دوربین‌های مدار بسته و نظارت تصویری در اتاق مانیتورینگ سازمان برای رسیدگی سریع تر به مشکلات احتمالی ایجاد شده در سطح آرامستان به ویژه مسائل ترافیکی خواهد بود.
وی افزود: برای ورودی آرامستان از سمت خیابان جی، طرح ترافیکی ویژه ای آماده شده که باعث کاهش مشکلات ترافیکی این خیابان خواهد شد.
سید رضا جعفریان فربا اعلام راه اندازی سامانه دریافت کمک‌های مردمی به صورت الکترونیک عنوان کرد: با راه اندازی این سامانه این امکان فراهم شده است که بستگان متوفی یا خیرین با استفاده از دستگاه‌های نصب شده در آرامستان به صورت مکانیزه عمل پرداخت وجه خیرات را انجام دهند. 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر اینکه کمک‌های مردمی که از طریق این سامانه الکترونیک پرداخت می‌شود مشخصا کمک‌های مردمی است یا خیرات و مبرات هم شامل آن می‌شود و همچنین این وجوه صرف چه اموری می شود؟ گفت: در سیستم مکانیزه گزینه‌های مختلفی برای خیرات تعیین شده که افراد با انتخاب نوع آن و پرداخت وجه مشخص می‌کنند که مبلغ پرداختی آن‌ها در چه موردی هزینه شود و تمام موارد پرداختی در دفتر مددجویی سازمان ثبت و دسته بندی و وجوه واریزی از این طریق در مواردی که بانیان خواسته اند هزینه می‌شود و اگر مبلغ واریز شده بابت خیرات عام باشد واحد مددکاری از آن برای کمک به هزینه‌های دفن افراد کم توان استفاده می‌کند.
جعفریان‌فر در خصوص طرح‌های سال آینده آرامستان باغ رضوان عنوان کرد: طراحی مجموعه خدماتی و سالن های غذاخوری، بهینه سازی سالن انتظار، طرح توسعه سالن تطهیر، و راه اندازی ۱۰ باب مغازه برای نمایشگاه، فروشگاه و کارگاه حکاکی سنگ مزار از جمله اقدماتی است که در راستای رفاه حال مردم در دستور کار این سازمان قرار دارد.
مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اسرار درخصوص بودجه سالیانه آرامستان گفت: دو نوع بوجه در سازمان داریم یکی بوجه و هزینه های جاری خود سازمان که در سال حدود ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که بخشی از آن با درآمدهای خود سازمان تامین می‌شود که این درآمدها از طریق اجاره غرفات و کارهایی که در سازمان انجام می‌گیرد کسب می شود و بخشی از آن نیز توسط خود شهرداری تامین می شود زیرا بودجه سازمان برای هزینه‌های آن کافی نیست و کلیه هزینه‌های عمرانی آرامستان توسط شهرداری پرداخت می‌شود.
وی از دیگر اقدامات انجام شده توسط سازمان آرامستان‌های شهرداری در سال جاری، برگزاری نماز میت به امامت روحانیون و نصب سامانه دوربین های تردد خودرو ها برای ایجاد امنیت در سطح آرامستان نام برد.
سید رضا جعفریان‌فر تاکید کرد: براساس اقدامات صورت گرفته حمل متوفی از مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان تا آرامستان مرکزی به صورت کاملا رایگان صورت می‌گیرد که ۳۶ دستگاه خودرو به صورت شبانه روزی در این حوزه فعالیت می‌کنند.
وی در خصوص قیمت قبور افزود: انواع قیمت برای قبرها وجود دارد که بعضی از قبرها تحت شرایط خاص به صورت رایگان در اختیار وابستگان متوفی قرار می‌گیردو قیمت قبر حداکثر تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان در خصوص واگذاری قبور پیش خرید شده گفت: قبرها تنها قابل واگذاری به اقوام درجه یک هستند در غیر این صورت، فروش قبر به غیر امکان پذیر نیست که در صورت انصراف سازمان با قیمت روز هر قبر را خریداری و در اختیار دیگری قرار می‌دهد و تاکنون ۶۱ هزار حفره قبر پیش فروش شده است.


خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.