تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
کد خبر : 26251

راه اندازی بیست و چهارمین مجمع حامیان دانشگاه فرهنگیان در استان اصفهان

راه اندازی بیست و چهارمین مجمع حامیان دانشگاه فرهنگیان در استان اصفهان

رییس دانشگاه فرهنگی استان اصفهان گفت: امروز شاهد تشکیل بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان در اصفهان هستیم و امیدواریم این بنیاد باید سایر خیران را نیز شناسایی و معرفی کند. به گزارش دنیای اسرار: تقی آقا حسینی  در نشست خبری راه‌اندازی بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان میراث یکصد سال فعالیت دانشگاهی

Print Friendly, PDF & Email

رییس دانشگاه فرهنگی استان اصفهان گفت: امروز شاهد تشکیل بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان در اصفهان هستیم و امیدواریم این بنیاد باید سایر خیران را نیز شناسایی و معرفی کند.

به گزارش دنیای اسرار: تقی آقا حسینی  در نشست خبری راه‌اندازی بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان میراث یکصد سال فعالیت دانشگاهی از دارالفنون تاکنون و این مرکز، قدیمی‌ترین دانشگاه کشور است

حسینی بااشاره به که این دانشگاه  ماموریت گرا و تربیت محور است،اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان وظیفه تربیت معلمان آینده با هدف حفظ ارزش‌های دینی و اخلاقی متناسب با نظام جمهوری اسلامی را بر عهده داردو هدف اصلی آن تربیت معلمانی است که نگرش دینی و مهارت لازم را در کنار هم داشته باشند. الگو بودن، شخصیت، مهارت و علم معلمان همزمان در این دانشگاه مورد توجه است که ساز و کارهای ویژه‌ای را نیاز دارد.

آقاحسینی افزود: طی چند سال اخیر تعداد قابل توجهی عضو هیئت علمی در این مرکز جذب شده، برنامه‌های درسی دانشگاه به تأیید وزارت علوم رسیده، محتوای آموزشی ارتقا یافته و تمرکز رشته‌های دانشگاهی بر آموزش بوده است و اساتید نیز همگی مهارت‌های تعلیم و تربیت را به دانشجویان آموزش می‌دهند. منابع دولتی به تنهایی جوابگوی نیازهای این دانشگاه نیست، تعلیم و تربیت و نهاد تربیتی در دنیا صرفاً با منابع دولتی اداره نخواهد شد و آحاد جامعه به عنوان مسئولیت اجتماعی خود باید این مجموعه را حمایت کنند.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان افزود: مجمع خیران در سال ۹۷ و به‌منظور انگیزه بخشی به خیران تشکیل شد تا از مشارکت مردمی و فکری آنها در مسیر تعالی استفاده کند و در تمام استان‌ها شعبه خیران تاسیس شد تا خدمات بزرگی برای زیر ساخت دانشگاه فراهم شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان اصفهان ۲ پردیس حضرت فاطمه و شهید باهنر و چهار مرکز زیر مجموعه دارد، گفت: دانشگاه شهید رجایی و امام خمینی(ره) کاشان دخترانه و شهید آیت نجف آباد و شهید سلیمانی آران و بیدگل پسرانه است که وظیفه تربیت مدرس، تامین نیروی آموزش پرورش را دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: در حال حاضر، شش هزار و ۵۰ نفر دانشجوی پیوسته از دیپلم به کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان تحصیل می‌کنند که ۶۰ درصد آنها شامل سه هزار و ۶۰۰ نفر، خوابگاهی و ۴۰ درصد شامل دو هزار و ۴۰۰ نفر، ترددی و از میان این دانشجویان، ۵۷ درصد پسر و ۴۳ درصد دختر هستند.

وی ادامه داد:۲۳۵ نفر دانشجوی ناپیوسته از کاردانی به کارشناسی داریم. از طرف دیگر، ۱۳ رشته تحصیلی شامل آموزش ابتدایی، آموزش زیست‌شناسی، آموزش فیزیک، آموزش شیمی، آموزش ریاضی، مشاوره و راهنمایی، علوم تربیتی، روانشناسی کودکان استثنایی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، آموزش زبان و ادبیات عربی، الهیات و معارف در دانشگاه فرهنگیان تدریس می‌شود. در دو رشته آموزش ابتدایی و آموزش زبان و ادبیات فارسی نیز ۱۲۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل می‌کنندالبته برنامه ایده‌آل دانشگاه فرهنگیان این است که همه دانشجویان خوابگاهی باشند و بتوانند در فوق برنامه‌ها و برنامه‌های آموزشی شرکت کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: مراکز تربیت معلم اصفهان با فرسودگی ساختمان‌های آموزشی ،کمبود لوازم آموزشی و تجهیزات زیرساخت رسانه‌ای و محدودیت تجهیزات آزمایشگاهی مواجه است.

 رییس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان کمبود فضای خوابگاهی را از دیگر معضلات این مرکز آموزشی عنوان کرد و  گفت: ما یازده بلوک خوابگاهی داریم که ظرفیت ۲ هزار و ۷۰۰ نفر را دارد و در این زمینه نیز کمبود داریم و امید است تشکیل مجمع خیران بتواند به رفع آن کمک کند. یکی از خیران اصفهانی با هزینه بیش از ۵۰ میلیارد تومان یک واحد دانشگاهی در کاشان ساخت که می‌تواند بخشی از مشکلات دانشگاه فرهنگیان اصفهان را حل کند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به دلیل کاهش تعداد معلمان، هر سال مجوز استخدام افرادی با عنوان مهارت‌آموزی را از دولت دریافت می‌کند، ادامه داد: اکنون سه هزار مهارت‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل هستند و تا چند ماه آینده نیز سه هزار نفر به این تعداد اضافه می‌شود. تمام فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها حتماً باید این دوره صلاحیت حرفه‌ای را در دانشگاه فرهنگیان گذرانده و از این طریق در وزارت آموزش و پرورش استخدام شوند.

آقا حسینی افزود: کمک خیران به دانشگاه‌ها در سراسر دنیا امری همگانی بوده و در فرهنگ دینی ما نیز بار معنوی و ارزشی دارد، اما در آموزش عالی خیران توجه لازم را نداشته‌اند؛ با توجه به اهمیت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان اگر این دانشگاه بتواند از کمک خیران و حمایت آنها بهره مند شود، می‌تواند رشد جامعه را رقم بزند.

وی تصریح کرد: امروز شاهد تشکیل بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان در اصفهان هستیم و امیدواریم این بنیاد باید سایر خیران را نیز شناسایی و معرفی کند. ۲۷ عضو این بنیاد به عنوان بازوی فکری در کنار دانشگاه قرار خواهند گرفت و در شناسایی فرصت‌های متعددی که در استان وجود دارد به دانشگاه کمک خواهند کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.