تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
کد خبر : 32282

رتبه‌بندی نومعلمان ورودی ۹۸ دانشگاه فرهنگیان از سال آینده/ شبکه معلمان جوان، محور اصلی مطالبه‌گری در آموزش و پرورش است

رتبه‌بندی نومعلمان ورودی ۹۸ دانشگاه فرهنگیان از سال آینده/ شبکه معلمان جوان، محور اصلی مطالبه‌گری در آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: رتبه‌بندی نومعلمان ورودی ۹۸ نیز سال آینده و پس از ورود آن‌ها به عرصه عملی معلمی اجرایی خواهد شد. به گزارش دنیای اسرار، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش در جمع نومعلمان منطقه فولادشهر ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع معلمان جدیدالاستخدام اظهار داشت: از منظر دین

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: رتبه‌بندی نومعلمان ورودی ۹۸ نیز سال آینده و پس از ورود آن‌ها به عرصه عملی معلمی اجرایی خواهد شد.

به گزارش دنیای اسرار، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش در جمع نومعلمان منطقه فولادشهر ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع معلمان جدیدالاستخدام اظهار داشت: از منظر دین اسلام، والاترین و بافضیلت‌ترین شغل‌ها شغل معلمی است، زیرا معلم همکار خدای سبحان و پیامبران الهی است.

وی با اشاره به اهمیت کار معلم ادامه داد: اگر قائل به این باشیم که در میان تمام مخلوقات الهی بهترین آن‌ها انسان است یک عنصر ویژه انسان را نسبت به سایر موجودات ممتاز کرده و آن خرد و اندیشه و فطرت است و معلمان امانت دار خرد و اندیشه و اثرگذاران برتر بر فطرت انسانی هستند.

ابراهیمی فرزند را باارزش‌ترین ثروت خانواده دانست و بیان داشت: فرزندی که خانواده حاضر است تمام دارایی خویش را برای آسایش و آرامش او بدهد به عنوان امانت در دست معلم قرار داده می‌شود و معلم باید در این زمینه امین باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خودشناسی را نخستین پیش‌نیاز معلمی معرفی کرد و اذعان داشت: معلم باید واقف به نقش الگویی خود باشد چرا که هیچ الگویی برای دانش‌آموز بهتر از معلم نیست و دانش‌آموزان در نوع پوشش، گویش، حرکات و موارد بسیار دیگری از معلمان خود الگو می‌گیرند.

وی با تأکید بر اهمیت ارتقاء توان علمی معلمان متذکر شد: مطالعه‌ی مستمر و هدفمند یک ضرورت برای معلم است اما نباید آن را با توهم مطالعه که همان مطالعه مطالب منتشر شده در فضای مجازی است اشتباه گرفت.

ابراهیمی ساختن ارتباط ویژه با دانش‌آموزان و به‌دست آوردن مرجعیت علمی را از دیگر ضرورت‌های شغل معلمی عنوان کرد و افزود: در کنار این موارد نباید از وظایف حاکمیت و دولتمردان هم غفلت کرد و در میان این وظایف، مهم‌ترین مورد به رسمیت شناختن جایگاه والای معلمی است که ما و وزارت آموزش و پرورش پیگیر آن هستیم و تلاش می‌کنیم اقدامات مؤثری را در این زمینه انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از نومعلمان خواست با گروه‌های درسی و مراکز علمی و مذهبی در ارتباط باشند و آگاهی و اطلاعات خود را از سند تحول بنیادین که به منزله قانون اساسی آموزش و پرورش است افزایش دهند و با اشاره به آیه کونوا دعات الناس به غیر السنتکم بار دیگر اهمیت رفتار معلم را متذکر شد و خاطرنشان کرد: معلم فیزیک، شیمی، ادبیات و دیگر رشته‌ها فارغ از درسی که تدریس می‌کنند می‌توانند انسان بسازند و این حساس‌ترین قسمت کار یک معلم است.

وی با بیان این خبر که رتبه‌بندی شامل همه‌ی کسانی که کدپرسنلی داشته باشند می‌شود و نومعلمان ورودی ۹۷ و ماده ۲۸ نیز می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند گفت: رتبه‌بندی نومعلمان ورودی ۹۸ نیز سال آینده و پس از ورود آن‌ها به عرصه عملی معلمی اجرایی خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به غلط بودن طرح خرید خدمات و به کارگیری نیرو به این شیوه توسط دولت قبل ابراز داشت: در زمان اجرای این طرح بنا بود برای این که رابطه استخدامی بین نیروهای خرید خدمات و آموزش و پرورش شکل نگیرد قراردادی بین آموزش و پرورش به‌عنوان کارفرما با فردی به نام مؤسس بسته شود تا اگر در پرداخت حقوق‌ها توسط آموزش و پرورش خللی ایجاد می‌شود مؤسس توان پرداخت حقوق ۳ ماه این نیروها را داشته باشد که در عمل این اتفاق نیفتاد و موجب اشکالات بسیاری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان امسال را سال پایانی اجرای طرح خرید خدمات دانست و بیان داشت: برای جذب نیروهای خرید خدمات بنا شده تا در آزمونی که پیش رو داریم ۴۰ درصد نمره علمی و ۶۰ درصد مصاحبه تخصصی معلمی ملاک سنجش قرار داده شود و امتیازاتی برای رشته، سنوات و… نیز درنظر گرفته می‌شود؛ همچنین قانون مجلس برای حداکثر سن نیز اصلاح شده که این نیروها مشکلی برای جذب نداشته باشند.

وی با بیان این نکته که اعتبار مورد نیاز برای پرداخت بخش قابل توجهی از حقوق معوقه نیروهای خرید خدمات تأمین شده و به زودی واریز خواهد شد اضافه کرد: قصد داریم شبکه معلمان جوان را تشکیل دهیم تا این جلسات ادامه‌دار باشد و این شبکه به عنوان یک محور اصلی مطالبه‌گری آموزشی، تخصصی، علمی و صنفی قلمداد شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.