تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر : 28695

رتبه کمترین دورریز نان در کشور در اختیار اصفهان است

رتبه کمترین دورریز نان در کشور در اختیار اصفهان است

مدیرکل غله استان اصفهان: رتبه کمترین دورریز نان در کشور در اختیار اصفهان است مدیرکل غله استان اصفهان گفت: با جمع بندی پژوهشکده‌ها و مراکز رسیدگی مشخص شد که به لحاظ بالا بودن فرهنگ مصرفی مردم استان به خصوص شهر اصفهان رتبه کمترین دورریز و ضایعات نان در کشور با نیم درصد متعلق به شهر

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل غله استان اصفهان:

رتبه کمترین دورریز نان در کشور در اختیار اصفهان است

مدیرکل غله استان اصفهان گفت: با جمع بندی پژوهشکده‌ها و مراکز رسیدگی مشخص شد که به لحاظ بالا بودن فرهنگ مصرفی مردم استان به خصوص شهر اصفهان رتبه کمترین دورریز و ضایعات نان در کشور با نیم درصد متعلق به شهر ما است.

به گزارش دنیای اسرار: ﻣﺤﺴﻦ ﺿﯿﺎیی با حضور در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد:  دولت گندم را تا کیلویی ۹ هزار تومان تأمین می‌کند و در نهایت کیلویی ۹۰۰ تومان یا ۶۶۵ تومان می‌دهد، اما اینکه قیمت بالا رفته صحیح نیست و آرد از سال ۹۹ تا الان ثابت است.

وی با بیان اینکه هرجا اختلاف قیمت ایجاد شد، رانت به وجود آمد که قابل کنترل نیست، افزود: وقتی اختلاف قیمت کیسه آرد از کارخانه تا بازار ۲۵۰ هزار تومان است کنترل کردن آن سخت است، البته دولت با قدرت به دنبال تأمین قوت غالب مردم است.

مدیرکل غله استان اصفهان افزود: بر اساس بودجه، سال آینده بالای ۹۰ هزار میلیارد تومان یارانه آرد و نان خواهد بود. یعنی هر ایرانی یک میلیون تومان یارانه پنهان آرد و نان. امیدواریم دولت این مورد را اصلاح کند.

وی ادامه داد: با جمع بندی پژوهشکده‌ها و مراکز رسیدگی مشخص شد که به لحاظ بالا بودن فرهنگ مصرفی مردم استان به خصوص شهر اصفهان رتبه کمترین دورریز و ضایعات نان در کشور با نیم درصد متعلق به شهر ما است.

ضیایی در ارتباط با کیفیت نان گفت: قبول داریم که استحقاق مردم بیشتر از این است، اما سازمان بهداشت جهانی اصفهان را به عنوان پایلوت قلب سالم انتخاب کرده و آن را به غذای سالم ارتباط داده که همه این‌ها را به نان سالم وابسته کرده است.

وی افزود: اصفهان ۱۰ سال است به عنوان پایتخت نان‌های سنتی مطرح است و اجازه نداده هیچ استانی این برند را در اختیار بگیرد. این برند بودن تنها مربوط به کیفیت نان نیست بلکه بهداشت نانوایی، آموزش‌های لازم و چندین و چند پارامتر دیگر نیز در این زمینه دخیل هستند.

مدیرکل اداره غله استان اصفهان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان ۴ هزار و ۸۰۰ واحد نانوایی فعال داریم که یک هزار و ۴۰۵ واحد آن اعم از یارانه نوع یک و دو در شهر اصفهان فعال هستند.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن آرد بین نانوایی‌های اصفهان توزیع می‌شود، گفت: تفاوت قیمت نان سنگک در اصفهان این است که براساس تصمیم مدیران استانی در دولت قبل، برخی نانوایی‌ها به سمت آزادپزی کامل رفتند به همین علت قیمت نان سنگک در آزادپزهای کامل، بیشتر است. هدف این تصمیم سنجش رضایت مشتری بود که به صورت نسبی اعلام شده که مشتریان این نان راضی هستند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.