به گزارش دنیای اسرار :مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در نشست خبری بااصحاب رسانه عنوان کرد:مالیات نقش‌های متعددی در درآمدهای دولت، توزیع ثروت، توسعه، کنترل واردات و مصرف و افزایش تولید دارد. سازمان امور مالیاتی در نظام اقتصادی کشور ما فقط نقش وصول دارد و همین موضوع منجر به کند شدن این نظام شده است.

مزیکی ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی مالیاتی، گفت: اگر به مردم به صورت شفاف اطلاع‌رسانی شود که مالیات‌ها در چه زمینه‌هایی خرج شده است، می‌تواند در فرهنگ‌سازی اخذ مالیات تأثیر بسزایی داشته باشد

وی افزود: در سال گذشته مودیان جدید شناسایی شدند و همین موضوع منجر به رشد ۴۴ درصدی درآمدهای مالیاتی استان شد. تاکنون ۲۵ هزار و ۱۰۰ میلیون تومان از مالیات استان اصفهان وصول شده که برابر ۹۲ درصد از کل مالیات‌های استان است.

مزیکی مبلغ وصول شده از عوارض را ۸هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مطرح کرد و گفت: از این مقدار بصورت خالص ۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و عشایر پرداخت شده است.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به برگشت ۲هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده به صادر کنندگان گفت: برگشت این پول به صادر کنندگان موجب تقویت اقتصاد و ایجاد رقابت شده که این عدد رکوردی بی نظیر در چهار سال گذشته محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند ساماندهی معافیت‌های مالیاتی هستیم، تصریح کرد: متأسفانه در بسیاری از بخش‌ها، معافیت‌های مالیاتی محلی برای فرار مالیاتی شده است، بنابراین راه‌های سوءاستفاده از معافیت‌های مالیاتی باید بسته شود.

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان از تشکیل ۱۲۰هزار پرونده با هدف ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی(POS) در نظام مالیاتی استان خبر داد و گفت: اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، امسال بعنوان اقدامی اساسی برای نخستین بار پس از انقلاب در نظام امور مالیاتی انجام خواهد شد و به ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی کمک می کند.

مزیکی در ادامه یادآور شد: کلیه اشخاص حقوقی از ابتدای ۱۴۰۲ مُکلف به اجرای قانون سامانه‌های مودیان و پایانه‌های فروشگاهی هستند و چنانچه اشخاص حقوقی نسبت به اجرای این قانون و ارسال فاکتور فروش در بستر سامانه مبادرت نکنند، مشمول جریمه ۱۰درصدی از فروش خود خواهند شد.

وی افزود: اکنون به منظور همراهی با مردم، تا پایان الزامی شدن قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، جریمه ها بخشوده می شود.

وی در ادامه گفت: شرکت های بورسی و فرابورسی نیز باید وارد سامانه شوند و چون سامانه مودیان در اختیار نظام مالیاتی است، امکان ایجاد شرکت های صوری وجود ندارد. ضمن آنکه گامی در زمینه مبارزه با قاچاق است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک در راستای شفافیت و اصلاح خطاها از سال گذشته، بیان کرد: ابلاغ بصورت پیامک برای مودی ارسال می گردد و مودی باید ظرف ۲۰روز، ابلاغ خود را ملاحظه و درصورت لزوم از خود دفاع کند.

خبرنگار؛علیرضاهژبری