تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
کد خبر : 32487

رقابت ۱۱۰ شاعر در دومین گردهمایی ادبی مادرانه

رقابت ۱۱۰ شاعر در دومین گردهمایی ادبی مادرانه

دبیر دومین گردهمایی ادبی مادرانه گفت: ۱۱۰ شاعر از سراسر کشور در دومین گردهمایی ادبی مادرانه به رقابت با یکدیگر برخاستند.   به گزارش دنیای اسرار، محمدرضا کاکایی در مراسم اختتامیه  دومین گردهمایی ادبی مادرانه گفت: این گردهمایی با هدف  معرفی اسوه‌های تربیتی در تحقق جامعه آرمانی منتظران و بازخوانی فضائل فراموش شده در حیات

Print Friendly, PDF & Email

دبیر دومین گردهمایی ادبی مادرانه گفت: ۱۱۰ شاعر از سراسر کشور در دومین گردهمایی ادبی مادرانه به رقابت با یکدیگر برخاستند.

 

به گزارش دنیای اسرار، محمدرضا کاکایی در مراسم اختتامیه  دومین گردهمایی ادبی مادرانه گفت: این گردهمایی با هدف  معرفی اسوه‌های تربیتی در تحقق جامعه آرمانی منتظران و بازخوانی فضائل فراموش شده در حیات مادران اهل‌بیت از سال گذشته استارت خورد .
وی از تشکیل  دبیرخانه کشوری  دومین دوره جایزه ادبی مادرانه با محوریت حضرت نرجس خاتون در اصفهان خبر داد و افزود: حدود ۱۱۰ شاعر از ۲۸ استان کشور در این دوره از جشنواره شرکت کردند که بالغ بر ۲۴۰ اثر از شرکت کنندگان به دبیرخانه در ۸ بخش اصلی و دو بخش فرعی ارسال شد.

آخرین عروس به تولید میرسد
دبیر مجامع ادبی استان اصفهان تولید کتاب صوتی “آخرین عروس” را دستاورد دومین جشنواره ملی ادبی مادرانه معرفی کرد و افزود: مجموعه اشعار فاخر و برگزیده این دوره از مسابقات در قالب کتاب آخرین عروس منتشر خواهد شد.
کاکایی از دومین سال برگزاری جشنواره مادرانه در حالی خبرداد که در سال گذشته به نام مقدس حضرت ام‌البنبن نام‌گذاری و برگزار شده بود، افزود: سال آینده جشنواره با محوریت شهربانو برگزار میشود که از  پوستر آن در این دوره از جشنواره  رونمایی شد.
وی  نقش تربیتی مادران اهل بیت را از محورهای  جشنواره امسال  اعلام کرد و تصریح کرد: اگر چه در نخستین دوره از  جشنواره شاهد برخی از ایرادات بودیم اما  با رفع آن در امسال  و شناخته‌شدن جشنواره در سطح کشور شاهد استقبال خوبی  از سوی شاعران بودیم.

جشنواره ادبی مادرانه بین المللی می‌شود


دبیر دومین گردهمایی ادبی چشم اندازه جشنواره را  بین‌المللی شدن آن دانست و  گفت:  امید است که سال آینده بخش بین الملل  جشنواره نیز فعال و شاهد حضور گسترده  شاعران از دیگر کشورها  باشیم.
وی ادامه داد: برخی اشعار تکراری بودند  که در دیگر کنگره‌های دیگر شرکت داده شده بود که جهت  جلوگیری از تضعییع حق سایر شرکت کنندگان و اشعار سپید به دلیل عدم مطابقت قالب با قالب سبکی جشنواره، در زمان داوری از چرخه قضاوت بیرون گذاشته شدند.
عباس شاهزیدی، عضو هیئت داوران گردهمایی ادبی مادرانه اظهار کرد: به همت آستان مقدس جعفرابن‌الرضا (ع)، دو سالی است که این گردهمایی با محوریت زنان اهل‌بیت برگزار می‌شود.
وی از شناخته شدن جشنواره در سطح کشور داد و افزود : بیشترین شرکت کنندگان از سایر استان ها بودند و با مشارکت خوبی از شعرای کشور تشکیل شد.
وی با اظهار اینکه در طول تاریخ کمتر شعری اندر باب نرجس خاتون سروده شده باشد، اضافه کرد : از همین منظر موضوع جشنواره امسال انتخاب شد تا منجر به چاپ کتاب شعر شود.
محسن ناصحی دیگر عضو هیئت داوران دومین گردهمایی ادبی مادرانه از برگزیده شدن ۹ شاعر در جمع ۱۱۰ شاعر خبر داد و  گفت: برای دومین سالی است که این گردهمایی با موضوع مخدرات آل‌الله برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: سطح آثار  رسیده به دبیرخانه  از نظر فنی و محتوایی بالاتر بود و هر چه به پایان مهلت ارسال آتار نزدیک تر میشدین به کیفیت آثار افزوده می‌شد.
محمد ابراهیم شایان عضو دیگر هیئت داوران گفت : آثار ارسالی به‌صورت کد گذاری شده به هیئت داوران ارائه شد و  هیئت داوران پس از بررسی‌های فردی و جمعی با رعایت اصول تخصصی و عدالت بر اساس معیارهای مشخص شده از جمله زبان، صور خیال، اندیشه و ارتباط با موضوع و دیگر عناصر سنجش شعر در حوزه شعر و ادب ولائی، با فرایند نمره‌گذاری و مشورت، در نهایت اسامی برگزیدگان دومین گردهمائی مادرانه را مشخص کردند.
آرش پورعلی‌زاده از رشت، امیر رسولی از زنجان، عباس همتی از البرز، عباس جواهری از قم، سید ابوالفضل مبارز از مشهد، مهدی همتی از تهران، ابراهیم زمانی از قم و فرزانه شفیعی و زهرا صالحی هر دو از اصفهان، برگزیدگان این جشنواره بودند.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.