تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
کد خبر : 10106

رمز موفقیت هلال‌احمر در گرو مشارکت پویای مردم

رمز موفقیت هلال‌احمر در گرو مشارکت پویای مردم

رمز موفقیت هلال‌احمر در گرو مشارکت پویای مردم مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان: جمعیت هلال‌احمر بدون حضور مردم و داوطلبان سازمان جوانان این جمعیت معنا و مفهومی ندارد. به گزارش دنیای اسرار:محسن مومنی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر بدون حضور مردم و داوطلبان معنا و مفهومی ندارد ابراز داشت: امداد رسانی باید

Print Friendly, PDF & Email

رمز موفقیت هلال‌احمر در گرو مشارکت پویای مردم

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان: جمعیت هلال‌احمر بدون حضور مردم و داوطلبان سازمان جوانان این جمعیت معنا و مفهومی ندارد.

به گزارش دنیای اسرار:محسن مومنی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر بدون حضور مردم و داوطلبان معنا و مفهومی ندارد ابراز داشت: امداد رسانی باید در غالب قوانین و برنامه ریزی‌های خاص باشد و ما باید جامعه را برای مشارکت و همکاری با هلال‌احمر پویا کنیم.
وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار نیروی امدادی هلال‌احمر در نوروز امسال در وضعیت آماده باش بودند و این نیروها نه فقط در سطح استان  اصفهان بلکه در استان‌های سیل زده نیز فعالیت داشتند اظهار کرد: در شهرستان سمیرم نیز خانه‌های ۲۰۰ خانوار تخریب شد که نیروهای امدادی مجبور به اسکان اضطراری افراد شدند و مایحتاج اولیه آن‌ها را تامین کردند.
وی در ادامه افزود: در اواخر سال گذشته فریدون شهر و پشت کوه فریدون شهر در محاصره برف قرار داشت که اقلام مورد نیاز آن ها به وسیله بالگرد برای آن‌ها ارسال شد.
مومنی با بیان اینکه در ۱۲ فرودین به جمعیت هلال‌احمر استان ابلاغ شد که نیروهای خود را به مناطق سیل زده اعزام کنند افزود: ۵۰ نفر از امددگران با تجربه با امکانات و عدوات لازم به استان لرستان و شهرستان پل دختر و ۸۰ نفر نیز به اهواز اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر دلیل نتیجه بخش بودن اقدامات نیروهای امدادی استان را آمادگی قبل از حوادث و پاسخگویی نیازها در زمان حوادث دانست و تاکید کرد: اگر آموزش‌های لازم به مردم داده شده بود و می‌دانستند که در این حوادث چه اقداماتی را باید انجام دهند بسیاری از این بحران‌ها ایجاد نشده بود.
به گفته وی در حوادث سیل امسال ۷۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند .
وی در خصوص زمان لازم برای امداد رسانی افزود: زمان لازم برای رسیدن نیروهای امداد و نجات به حوادث ۹ دقیقه و ۴۹ ثانیه است و این زمان میانگین لازم برای رسیدن نیروهای امدادی به حادثه و امدادرسانی به مجروحان حوادث است.
در ادامه معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان به فعال سازی و جمع آوری کمک‌های مردمی از روز پنجم فروردین ماه تا ۲۱ روز بعد از آن اشاره اظهار داشت: همه پایگاه‌ها در شهر و استان اصفهان جمع‌آوری کمک‌های مردمی را برعهده داشتند و همکاری دستگاه‌های اجرایی با ‌سمن‌های فعال برای جمع‌آوری کمک‌ها و توزیع آن در مناطق سیل زده در سیل اخیر از جمله اتفاقات خوب بود.
هاشمی با بیان اینکه جمع آوری کمک‌ها با حضور ۷۰۰ نفر داوطلب به میزان ۱۳۵ هزار و ۸۰۰ کار داوطلبانه انجام شد تاکید کرد: ۹۰درصد اجناس و کمک‌های مردمی اصفهان که برای مناطق سیل زده  ارسال شده نو بود.
وی ارزش کمک‌های غیر نقدی ارسالی به مناطق سیل زده از استان اصفهان را ۱۱۰ میلیارد ریال و کمک‌های نقدی را ۱۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۵۶ درصد این کمک‌ها به خوزستان، ۴۳.۵ درصد به استان لرستان و مابقی به استان گلستان ارسال شده است .
وی ادامه داد: در استان اصفهان نیز فریدون شهر از مناطق حادثه دیده بود که امدادرسانی لازم به مصدومان این منطقه هم انجام شد.
هاشمی از فعال سازی واحد مسئولیت پذیری در واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در حوادث اخیر بنگاه‌های اقتصادی اقدامات اجتماعی بسیار خوبی را انجام دادند، کمک‌ها از دو تا ۱۰۰ میلیون تومان بود و بعد از کمک‌های مردمی همکاری بنگاه‌های اقتصادی حائز اهمیت است.
به گفته وی مسئولیت اصلی جمع آوری کمک‌های مردم در حوادث و مواقع بحرانی جمعیت هلال‌احمر کشور با همکاری کمیته امداد امام (ره) است همچنین وظیفه هلال‌احمر اسکان اضطراری، امدادونجات و استقرار حادثه دیدگان در شرایط بحرانی است.
معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اصفهان به ایجاد خانه‌های هلال در سال ۹۸ اشاره و افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه با جمعیت هلال‌احمر کشور امکان تشکیل خانه‌های هلال در روستاها فراهم می‌شود تا با توانمندسازی مردم و افزایش تاب‌آوری آن‌ها در حوادث بتوانیم اهداف مورد نظر را در مواقع بحرانی پیش ببریم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.