تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
کد خبر : 31359

روایت آدم و هوا و اعداد نفس‌گیر در تابلوهای شهری اصفهان

روایت آدم و هوا و اعداد نفس‌گیر در تابلوهای شهری اصفهان

معاون امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به کمپین آدم و هوا گفت: این کمپین، به عوامل و عوارض آلودگی هوا و نقش متقابل انسان و هوا با ذکر اعدادی ویژه اشاره دارد. به گزارش دنیای اسرار، سعید امامی اظهار کرد: قصه آدم و هوا عنوان کمپینی است

Print Friendly, PDF & Email

معاون امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به کمپین آدم و هوا گفت: این کمپین، به عوامل و عوارض آلودگی هوا و نقش متقابل انسان و هوا با ذکر اعدادی ویژه اشاره دارد.

به گزارش دنیای اسرار، سعید امامی اظهار کرد: قصه آدم و هوا عنوان کمپینی است که به تازگی در اداره توسعه فرهنگ شهروندی معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان طراحی شده و موضوع آن، آلودگی هواست.

وی با اشاره به معضل آلودگی هوای شهر اصفهان گفت: آلودگی هوا موضوعی است که اداره توسعه فرهنگ شهروندی هر سال در فصل زمستان به آن می‌پرداخت. برخی سال‌ها با حجم کار بیشتر و برخی سال‌ها کمتر به آن پرداخته می‌شد اما امسال به علت ویژه بودن وضعیت هوای اصفهان، در قالب یک کمپین به این موضوع پرداختیم.

معاون امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این کمپین به نقش انسان و هوا که عامل زندگی اوست پرداخته می‌شود، افزود: انسان و هوا از یکدیگر تأثیر متقابل می‌گیرند و هر دو به عنوان کلیدواژه‌هایی در این کمپین مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

امامی تصریح کرد: در تابلوهای شهروندی با ۶ عبارت به عوامل ایجاد آلودگی هوا اشاره شده است. «اعداد نفس‌گیر»، اعدادی خاص هستند که کم یا زیاد بودن آن‌ها قابل توجه بوده و در این تابلوها از آن‌ها استفاده شده است.

وی با اشاره به مازوت سوزی گفت: در شهر اصفهان روزانه ۵ میلیون لیتر مازوت سوخته می‌شود که عدد قابل توجهی است. مسئولان نسبت به این حجم از مازوت سوزی که اثر سوء آن متوجه شهروندان است باید پاسخ‌گو باشند. ما در این راستا منتظر دریافت پاسخ‌های قانع کننده از سوی مسئولان امر هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر مازوت‌سوزی در نیروگاه اصفهان، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در یک سال گذشته روزهای ناپاک در تقویم بسیار زیاد بوده است. در این راستا باید توجه شهروندان را به دیگر عوامل آلاینده نیز جلب کنیم. بنابراین به نقش خود شهروندان پرداخته و آن را در تابلوها بررسی کرده‌ایم.

معاون امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه رفتار شهروندان در حوزه حمل و نقل و ترافیک مورد توجه است، گفت: روزانه ۲.۵ میلیون لیتر بنزین در اصفهان مصرف می‌شود، بنابراین شهروندان حتما باید ترددهای غیرضروری را مدیریت کنند و تا جای ممکن از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: با این وجود، اگر مازوت سوزی نیز پایان یابد باز هم شاهد هوای آلوده اصفهان خواهیم بود. بنابراین در تابلوهای شهروندی، به عدم استفاده از خودروهای تک سرنشین، آمار مصرف بنزین و استفاده از حمل و نقل عمومی اشاره شده است.

امامی با اشاره به میزان مصرف برق و گاز در جامعه تصریح کرد: سرانه مصرف انرژی در جامعه ما بالاست که باید کاهش پیدا کند. اگر همه مشترکین اعم از خانگی و غیرخانگی، ۱۰ درصد برق و گاز کمتری مصرف کنند، به تعبیری نیاز به سوخت مازوت در نیروگاه نیز برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: در بسیاری از کشورها میزان مصرف برق و گاز، هدفمند است و در کشور ما نیز شهروندان باید با تغییر رفتارهای هرچند اندک خود، مصرف انرژی را کاهش دهند. به این صورت که افراد با پوشیدن لباس‌های گرم در منزل می‌توانند درجه وسایل گرمایشی را کمتر کرده و مصرف گاز را کاهش دهند. یا اینکه درجه وسایل گرمایشی در اتاق‌ها یا نقاط بدون استفاده منزل، پایین باشد. یعنی لازم نیست تمامی نقاط منزل در همه ساعات شبانه‌‌روز از دمای مطلوب برخوردار باشد و می‌توان در این خصوص مصرف انرژی را مدیریت کرد. 

معاون امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: براساس یافته‌های پژوهشی که سال ۹۹ در معاونت برنامه ریزی و پژوهش شهرداری اصفهان با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد، در صورت عدم استفاده از مازوت، ۳۳ درصد آلودگی هوای شهر اصفهان از جریان حمل و نقل و ۳۷ درصد نیز از صنعت ناشی می‌شود و سایر عوامل نقش کمتری در آلودگی هوا دارند. البته اکنون که مازوت‌سوزی صورت می‌گیرد سهم دیگر بخش‌ها کاهش پیدا کرده و شهروندان باید در این خصوص مطالبه‌گر و مسئولان پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه شروع کمپین آدم و هوا با طراحی و نصب تابلوهای شهروندی است، گفت: تبلیغات محیطی ادامه دارد و در این راستا به عوارض و عواقب آلودگی هوا و راهکارهای جلوگیری از آلودگی هوا می‌پردازیم. در رسانه‌های مختلف مانند ایستگاه‌های بی‌آرتی، سازه‌های مترو و واگن‌های آن و سایر رسانه‌های سطح شهر، این کمپین ادامه پیدا کرده و با مردم درباره این وضعیت گفت‌وگو خواهیم کرد.

امامی اظهار کرد: پرفورمنس، مانور خیابانی، ورک شاپ، ساخت تیزر و موشن‌گرافی و محتوا برای شبکه‌های اجتماعی در دستور کار است و تا حدود یک ماه آینده اداره توسعه فرهنگ شهروندی این موضوع را به صورت ویژه دنبال می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.