تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر : 14587

روحانی: ۲ سال اخیر مردم روزهای اقتصادی مشکلی داشتند

روحانی: ۲ سال اخیر مردم روزهای اقتصادی مشکلی داشتند

روحانی: ۲ سال اخیر مردم روزهای اقتصادی مشکلی داشتند رئیس‌جمهور بابیان اینکه در طول یک سال گذشته در برابر فشار بیگانگان ایستادگی کردیم، گفت: طی سال ۹۷ و ۹۸ فشار اقتصادی بر کشور ما فراوان بود و مردم روزهای مشکلی را ازلحاظ اقتصادی داشتند. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازفارس_یزد: حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی قبل

Print Friendly, PDF & Email

روحانی: ۲ سال اخیر مردم روزهای اقتصادی مشکلی داشتند

رئیس‌جمهور بابیان اینکه در طول یک سال گذشته در برابر فشار بیگانگان ایستادگی کردیم، گفت: طی سال ۹۷ و ۹۸ فشار اقتصادی بر کشور ما فراوان بود و مردم روزهای مشکلی را ازلحاظ اقتصادی داشتند.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازفارس_یزد: حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی قبل در جمع مردم یزد بابیان اینکه هر زمان به استان یزد سفر کردم ،توشه خوبی از این مردم متدین گرفتم، گفت: یزدی‌ها در تمام مراحل قبل و بعد از انقلاب در صف مقدم بودند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: امروز روزی است که ما در هفته وحدت و تولد رسول خدا و پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) قرار گرفتیم و این هفته، هفته یگانگی و یکپارچگی است.

وی با ابراز همدردی به مردم آذربایجان شرقی، اظهار داشت: از همه دست‌اندرکاران تشکر و قدردانی دارم که در روزهای سخت مردم در کنار هم قرار دارند تا مشکلات مردم رفع شود.

روحانی با اشاره به اینکه اختلاف و فاصله خواست آمریکا است، افزود: نگذاریم این خواست آمریکا از حنجره عده‌ای معدود بلند شود و همه ما امروز در یک شرایط تاریخی بسیار مهمی قرار داریم که باید با یکدیگر اتحاد داشته باشیم.

رئیس‌جمهور بابیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که ملت ایران در برابر دشمن ایستاده است، افزود: علی‌رغم فشارهای آمریکایی‌ها و دشمنان علیه ایران اسلامی، ملت ایران برای فداکاری نسبت به کشور و دیارشان آماده‌تر از هر زمان دیگر هستند.

۲ سال اخیر مردم روزهای اقتصادی مشکلی داشتند

وی بابیان اینکه ما در طول یک سال گذشته در برابر فشار بیگانگان ایستادگی کردیم، تصریح کرد: روزهای سختی بر مردم ما گذشت و در طول سال ۹۷ و ۹۸ فشار اقتصادی بر کشور ما فراوان بود و مردم روزهای مشکلی را ازلحاظ اقتصادی داشتند ولی ایستادگی و وحدت و تلاش پیگیر مردم، امروز ما را به نقطه‌ای رسانده که آمریکا مأیوس شده و به‌خوبی می‌داند که ملت بزرگ ایران در برابر فشار آن‌ها ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

روحانی ادامه داد: ما تمام این ایام به نقطه‌ای رسیدیم که دشمن را مأیوس کردیم و آمار و ارقام اقتصادی با ما سخن می‌گوید که از ماه اردیبهشت امسال در هرماه شرایط ما بهتر از گذشته شده و این روند در ماه‌های گذشته همچنان پیشروی داشته است.

صادرات غیرنفتی در ایام تحریم رونق دارد

رئیس‌جمهور بابیان اینکه وقتی صادرات غیرنفتی در ایام تحریم رونق دارد به معنای تلاش و کوشش در کشور است، افزود: اگر امروز در کنار هم برای آبادانی کشور تلاش کنیم و در این شرایط بتوانیم در برابر دنیا درزمینهٔ علم و دانش و فعال کردن شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد تحول بزرگ باشیم به‌خوبی می‌توانیم دشمنان را منکوب کنیم.

روحانی با تأکید بر اینکه تلاش و همت ما مبارزه با فساد است، گفت: در سه لایحه مهم راه‌های مهم مبارزه با فساد را روشن کرده که دو لایحه آن را به مجلس ارائه کردیم.

رئیس‌جمهور مهم‌ترین مسأله در خصوص مبارزه با فساد را شفافیت دانست و افزود: همه دستگاه‌ها و مسئولین باید با شفافیت کاری را که انجام می‌دهند برای مردم تشریح کنند تا آن‌ها نیز از این مسائل باخبر باشند.

وی با اشاره به اینکه لایحه مبارزه با فساد تقدیم مجلس شورای اسلامی‌شده است، گفت: همه ما باید با شفافیت و عزمی راسخ با فساد در این جامعه مبارزه کنیم، هر کس در این کشور دستش آلوده به فساد باشد باید با او برخورد شود و جناح و حزب در این زمینه نباید مطرح شود چون همه مردم خواستار مبارزه با فساد به‌صورت شفاف هستند.

روحانی افزود: از قوه قضائیه خواستار هستم الآن که با فسادهای میلیونی و میلیاردی برخورد می‌شود، مبارزه با فساد میلیارد دلاری را هم برای مردم توضیح بدهند و این کار را با جدیت دنبال کنند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما می‌خواهیم پرونده دو میلیارد دلاری برای مردم روشن شود تا مردم نیز بدانند که عزم امروز ما برای مبارزه با فساد جزم است.

وی در ادامه با اشاره به کشف یک میدان جدید نفتی به‌اندازه ۵۳ میلیارد بشکه نفت در کشور، گفت: کارگران شرکت ملی نفت ایران بخش اکتشاف این شرکت در تلاش‌های چندساله خود و به‌ویژه از سال ۹۵ تا هفته گذشته به یک میدان جدید نفتی بزرگ دست‌یافته‌اند.

روحانی اضافه کرد: به کاخ سفید اعلام می‌کنم، در ایامی که شما فروش نفت ایران را تحریم کردید ،کارگران و مهندسین کشور توانستند ۵۳ میلیارد بشکه نفت را کشف کنند.

آب آشامیدنی ۳۰ سال آینده استان یزد تأمین است

رئیس‌جمهور بابیان اینکه برای استان یزد باید دو کار بزرگ انجام شود، گفت: یک کار بزرگ برای مردم یزد مسئله آب است که چه آب صنعتی و کشاورزی و چه آب آشامیدنی، در شورای عالی آب تصویب کردیم که آب آشامیدنی ۳۰ سال آینده استان یزد تأمین است.

وی به تأمین آب صنعت یزد اشاره کرد و افزود: آب جنوب شیرین سازی و به عمق فلات قاره و یزد و کرمان خواهد رسید و سال آینده ۲۰میلیون از این آب از خلیج‌فارس وارد این استان می‌شود.

تا پایان سال شاهد تکمیل راه‌آهن یزد به اقلید خواهیم بود

روحانی به طرح راه‌آهن یزد به اقلید اشاره کرد و گفت:  اعتبارات لازم برای راه‌آهن یزد به اقلید در این سفر پیش‌بینی‌شده که امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد تکمیل آن و موجب رونق در معادن وزندگی مردم این استان باشد.

رئیس‌جمهور به با اشاره به مصوبات سفر گذشته گفت: در سفر قبل ۴۶ طرح و پروژه برای یزد قول داده‌شده که ۹۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن پرداخت شد که در این مدت ۲۲ طرح تکمیل و افتتاح و ۱۶ طرح بالای ۷۰درصد و تکمیل و ۸طرح زیر ۷۰درصد است که آن را تأمین خواهیم کرد که نیازمند ۳۷میلیارد تومان است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.