تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کد خبر : 32580

روزانه حدود ۱۰۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر اصفهان مراجعه می کنند

روزانه حدود ۱۰۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر اصفهان مراجعه می کنند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان خبرداد؛  روزانه حدود ۱۰۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر اصفهان مراجعه می کنند مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: روزانه حدود ۵۰۰ تا یک هزار نفر به داروخانه این جمعیت مراجعه می‌کنند. به گزارش  دنیای اسرار: محمد نوید متقی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مراجعه روزانه۵۰۰تا

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان خبرداد؛
 روزانه حدود ۱۰۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر اصفهان مراجعه می کنند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: روزانه حدود ۵۰۰ تا یک هزار نفر به داروخانه این جمعیت مراجعه می‌کنند.

به گزارش  دنیای اسرار: محمد نوید متقی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مراجعه روزانه۵۰۰تا حدود ۱۰۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر اصفهان بیان کرد: افراد از دور افتاده‌ترین روستاهای استان برای خرید یک قلم دارو به داروخانه هلال احمر شهر اصفهان مراجعه می‌کنند درحالی که ممکن است حتی داروی مورد نیاز او در داروخانه موجود نباشد،بیشتر آنان بیماران صعب العلاج و سخت چون سرطان، ام اس هستند و یا افراد با مشکلات مالی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی داروخانه‌های هلال احمر حداقل در چهار شهرستان استان امری ضروری است، افزود: صدور مجوز تاسیس داروخانه، سهمیه داروها و قیمت، صادر نشده و برغم اینکه بارها در این خصوص مراجعه شده است اما تا کنون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مجوزی برای تأسیس داروخانه نداده است.

متقی با اشاره باینکه قوی‌ترین مرکز توانبخشی جنوب کشور، مرکز توانبخشی هلال‌احمر اصفهان است، بیان داشت:جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان دارای دو پایگاه کوهستانی در پادنای سمیرم و نطنز می باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در ارتباط با داوطلبان جمعیت هلال استان گفت: در زمان همه‌گیری کرونا که خانواده‌ها و سایر افراد ترس از حضور در بیمارستان ها برای نزدیکان خود داشتند، داوطلبان هلال‌احمر در بیمارستان ها حضور داشته و از بیماران پرستاری می‌کردند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان معین تهران است، افزود: جمعیت هلال‌احمر استان در صورت رخداد حادثه، باید به کمک تهران برود که در این راستا با کسری چند صد دستگاه آمبولانس و نیروی انسانی مواجه هستیم.

متقیدرخصوص  اقدامات هلال احمر در ایام نوروزخاطرنشان کرد: سه محور عملیاتی دراین ایام خواهیم داشت که شامل فعالیت‌های نوروزی، فعالیت‌های بشر دوستانه در قالب طرح “هلال رحمت” که امسال جزو برنامه های ما قرار گرفت، ارائه کمک های نیکوکارانه از یک سو و ارائه خدمات به مسافران نوروزی از سوی دیگر انجام می‌شود.

 

متقی با اشاره به فعالیت ۴۵ پایگاه امداد و نجات در استان اصفهان بویژه در ایام نوروز ادامه داد: ۳۸ پایگاه جاده‌ای،۲ پایگاه امداد کوهستان، یک پایگاه ساحلی و چهار پایگاه سیار با حضور یک هزار و ۶۴۰ نفر امدادگر در کنار هموطنان هستند.

وی با اشاره باینکه تعدادی پایگاه هلال‌احمر در سراسر استان به صورت نیمه‌کاره هستند و به زودی به اتمام خواهند رسید، گفت: طبق پیگیری‌های انجام شده، ۹۰۰ دستگاه آمبولانس برای کشور خریداری شده و به طور قطع استان اصفهان نیز دارای سهمی از آنها خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در پایان با اشاره به اهمیت انعکاس خدمات و دستاوردهابیان داشت: رسانه ها نقش اساسی دارند و به همین دلیل قصد داریم تعامل ویژه ای با اصحاب رسانه داشته باشیم.

خبرنگار:علیرضاهژبری

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.