تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
کد خبر : 18638

روزانه ۳۵۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی می شود/ کرونا به اوج خود رسید

روزانه ۳۵۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی می شود/ کرونا به اوج خود رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: به طور میانگین روزانه ۳۵۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی می‌شود و در حال حاضر ۳۳ درصد از تست‌های انجام‌شده در استان مثبت است. به گزارش دنیای اسرار به نقل از فارس از تبریز,  محمدحسین صومی  در بیست و یکمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا،

Print Friendly, PDF & Email

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: به طور میانگین روزانه ۳۵۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی می‌شود و در حال حاضر ۳۳ درصد از تست‌های انجام‌شده در استان مثبت است.

به گزارش دنیای اسرار به نقل از فارس از تبریز,  محمدحسین صومی  در بیست و یکمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با اعلام اینکه به طور میانگین روزانه ۳۵۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی می‌شود، آذربایجان شرقی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۳ درصد از تست‌های انجام‌شده در استان مثبت است و در دو هفته گذشته، بیشترین تعداد تست‌های مثبت را داشته‌ایم.

 افزود: شهرستان‌های اهر، بناب، میانه، هریس، تبریز، شبستر، مراغه و چاراویماق از نظر آمار تجمعی مبتلایان، بالاتر از میانگین استانی قرار دارند و وضعیت سه شهرستان بناب، مراغه و چاراویماق قرمز است.
 
وی با بیان اینکه در هر منطقه‌ای که توصیه‌های بهداشتی رعایت شده، روند مدیریت بیماری بهتر بوده است، افزود: با وجود شبهاتی که درخصوص مدیریت بیماری در استان مطرح می‌شود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که در زمان مداخلات اجتماعی نظیر تعطیلی مدارس، تعطیلی مراکز عمومی و قرنطینه بیماران، آمار مبتلایان و فوتی‌ها به شکل محسوسی کاهش یافته است.
 
صومی با اشاره به تحلیل اپیدمولوژیک بیماری کرونا در استان، گفت: بر اساس این تحلیل، آموزش عمومی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، بهترین راه جلوگیری از انتشار ویروس کروناست.
 
رئیس دانشگاه تبریز هم در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌یافته برای استمرار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه‌های استان، گفت: دانشگاه‌های استان در دوران کرونا، صد درصد وظایف آموزشی خود را در قالب آموزش مجازی انجام داده‌اند.
 
میررضا مجیدی با بیان اینکه در بخش پژوهش نیز امکانات لازم برای دانشجویان فراهم شده است، افزود: در بخش فناوری، فرصت جدیدی برای دانشگاه‌ها ایجاد شد و دانشگاهیان ما توانستند در زمینه تولید اقلام بهداشتی و محصولات فناورانه مرتبط، قدم‌های خوبی بردارند.
 
در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص اقدامات و راهکارهای لازم برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا، مقرر شد گروه‌های مشترک نظارت با حضور دستگاه‌های مسئول برای نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی و همچنین برگزاری اجتماعات در اماکن عمومی تشکیل و با متخلفان برخورد قانونی شود.
 
برگزاری امتحانات پایان سال دانشگاه‌ها به صورت مجازی با پیشنهاد هیأت امنای دانشگاه‌های استان، استمرار فعالیت کتابخانه‌ها و سالن‌های غذاخوری با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تولید برنامه‌های آموزشی در صداوسیمای استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.