تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
کد خبر : 5504

رویداد انقلابی بزرگ در صنعت با روشن شدن مجدد چراغ صدرا نفت پارسیان

رویداد انقلابی بزرگ در صنعت با روشن شدن مجدد چراغ صدرا نفت پارسیان

رویداد انقلابی بزرگ در صنعت با روشن شدن مجدد چراغ صدرا نفت پارسیان دنیای اسرار:حفظ اشتغال موجود از اهم اقداماتی است که باید در کانون توجه کنشگران اقتصادی قرار گیرد و برای نیل به این هدف فعال کردن بنگاه های تولیدی که فعالیت آنان میتواند به اشتغال پایدار کمک کند امری ضروری است.  به همین

Print Friendly, PDF & Email

رویداد انقلابی بزرگ در صنعت با روشن شدن مجدد چراغ صدرا نفت پارسیان


دنیای اسرار:حفظ اشتغال موجود از اهم اقداماتی است که باید در کانون توجه کنشگران اقتصادی قرار گیرد و برای نیل به این هدف فعال کردن بنگاه های تولیدی که فعالیت آنان میتواند به اشتغال پایدار کمک کند امری ضروری است.  به همین منظور از سرگرفتن چرخه تولید در بنگاه صدرا نفت پارسیان را باید در همین راستا ارزیابی و آن را اقدامی درخور تحسین محسوب کرد.
دکتر حسین ملیحی قائم مقام شرکت صدرا نفت پارسیان ضمن با اهمیت دانستن نقش این پالایشگاه در ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه و سودآوری آن برای استان گفت: حدود ۶۰ نفر به صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به کار شده اند و حدود ۶۰۰ نفر هم به صورت غیر مستقیم از این سیستم بهره مند می شوند.
وی افزود: نزدیک به ۲ میلیارد تومان جهت تعمیرات، راه اندازی و تعویض دستگاه های فرسوده به همراه تقویت قسمت بارگیری و تخلیه این مجموعه هزینه شده است.
ملیحی افزود : پس از بررسی های تخصصی که توسط تیم نفت و گاز و پتروشیمی در مورد مشکلات موجود و عوامل ایجاد وقفه در تولید محصولات این پالایشگاه انجام شد طرح جامع ای به دادستانی ارائه دادیم که بعد از ارزیابی و تعیین صلاحیت ، اداره و راه اندازی مجدد این شرکت با دستور مستقیم دادستان کل استان اصفهان به ما واگذار گردید.
حسین ملیحی با تاکید بر اینکه با کار و تلاش متخصصان، این واحد صنعتی توانسته است سرعت زمان تخلیه و بارگیری را تا یک سوم نسبت به قبل تغییر دهد گفت: میزان تولید روزانه این مجموعه ۲۵۰ الی ۳۰۰ تن می باشد و در دو ماه آینده هر ماه حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ تن به میزان تولید اضافه خواهد شد تا به ۱۵۰۰ تن در روز برسد که در این صورت روزانه حدود ۴ میلیارد تومان ترنور مالی این پالایشگاه خواهد بود.
وی افزود: با توجه به پروانه بهره برداری این واحد صنعتی، اجازه تولید ده نوع محصول را دارد ولی در حال حاضر فقط به تولید هیدروکربن سنگین که با فرمول انحصاری این شرکت ساخته شده است می پردازد و در آینده نزدیک و با تقویت خط تولید اقدام به تولید و عرضه سایر محصولات خواهد کرد.
وی با بیان اینکه از ویژگی های منحصر به فرد و بارز این محصول این است که در دمای منهای ۴۵ درجه سانتی گراد یخ نمی زند گفت: با توجه به اینکه صادرات بیشتر از فروش در داخل کشور سودآوری دارد، ما نیز با مد نظر قراردادن این موضوع  بازارهای کشورهای همسایه از جمله افغانستان و عراق و همین طور کشورهای C.I.S را مورد هدف قرار داده ایم.
وی با بیان اینکه این مجموعه توانسته است انقلاب بزرگی در صنعت پالایش ایجاد کند و با فروش محصولاتش در بازارهای بین المللی برای کشور ارز آوری داشته باشد گفت: ما برای رسیدن به این هدف از بهترین نیروهای تجربی و علمی بهره برده ایم
وی ادامه داد: کار در پالایشگاه از حساسیت بالای برخوردار است و افراد شاغل در چنین مشاغلی باید بسیار مسلط و کارآزموده باشند. چون کوچک ترین اشتباهی می تواند منجر به انفجار و آتش سوزی شود. از همین روی ما مدیران ارشدمان را از بین افراد با تجربه و کارکشته انتخاب کرده ایم و برای پیش برد اهداف شرکت نیز جوانان را در کنار آنها قرار داده ایم تا بتوانند از عمل و تجربه آنها استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت TFC با بیان اینکه امیدوار است صاحبان سرمایه تلاش و سخت کوشی پرسنل این شرکت را  الگو و سرلوحه برای خود قرار دهند و به بازسازی و احیا دیگر پلایشگاه ها در سطح کشور بپردازند گفت: میلیارد ها میلیارد سرمایه در کشور راکد مانده است که می توان این سرمایه ها را با برنامه ریزی و شهامت و با کمک و مشورت افراد متخصص و اهل فن به چرخه تولید باز گرداند.
معاون اعتبارات سرپرستی بانک سپه نیز از آمادگی این بانک جهت پرداخت هر نوع تسهیلات برای ادامه کار این واحد صنعتی خبر داد.
امیری با بیان اینکه بانک سپه رسالت خود را بر رونق و حمایت از تولید و فعالان عرصه صنعت قرار داده است اظهار کرد: این بانک آمادگی دارد تا  هر نوع حمایتی که صاحبان این پالایشگاه به آن نیاز دارند را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا با روشن شدن مجدد چراغ این مجموعه، شاهد روشن شدن چراغ زندگی و امید در خانواده‌هایی باشیم که تا چند وقت قبل در این شرکت مشغول به کار بودند.
وی ادامه داد: مسیر موفقیت هیچ گاه هموار نبوده و افرادی در این راه موفق خواهند شد که کارها را به صورت متفاوت انجام دهند همان گونه که شرکت صدرا نفت پارسیان توانسته است محصولی جدید و متفاوت به بازار عرضه کند و مطمئنا این محصول جزء برندهای مطرح و موفق در کشور خواهد شد.
گفتنی است که مسولین حداکثر مساعدت و همکاری را با این مجموعه صنعتی داشته اند تا در راستائی سیاست های کلی نظام و اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال گام بر دارد و بتواند به تعهدات خود عمل کند.

خبرنگار:شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.