تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
کد خبر : 2418

رویداد کارآفرینی “هم نت فاضلاب” در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد

رویداد کارآفرینی “هم نت فاضلاب” در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد

پایگاه خبری دنیای اسرار آیین افتتاحیه رویداد کارآفرینی “هم نت فاضلاب” صبح امروز با حضورکارشناسان، ایده پردازان، مسئولان، اساتید و دانشجویان در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم، با بیان نقش دانشگاه‌ها در حل چالش‌های صنعت کشور و لزوم ارتباط مؤثر میان این

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

آیین افتتاحیه رویداد کارآفرینی “هم نت فاضلاب” صبح امروز با حضورکارشناسان، ایده پردازان، مسئولان، اساتید و دانشجویان در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم، با بیان نقش دانشگاه‌ها در حل چالش‌های صنعت کشور و لزوم ارتباط مؤثر میان این دو بخش مهم، پژوهش را رسالت دانشگاه‌ها عنوان کرد وگفت: خوشبختانه جامعه متوجه این موضوع شده که فکر نو و اندیشه جوانان و اساتید در دانشگاه‌ها، راه برون رفت از مشکلات است.

دکتر سید مهدی ابطحی با اشاره به کمبود بودجه دانشگاه‌های کشور نسبت به دانشگاه‌های هم‌تراز در دنیا، افزود: لازم است برای حل مسائل گوناگون در کشور، حرکتی گام به گام داشته باشیم.

وی بااشاره به تفاوت‌های دانشگاه‌های نسل سه، به بیان ویژگی‌های این دانشگاه‌ها پرداخت وگفت: در دانشگاه‌های نسل سوم، داشتن نگاهی دقیق و اثربخش یک ویژگی مهم محسوب شده و علاوه بر این که استادان نقش مربی و پرورش دهنده خلاقیت را برعهده دارند، نوع نگاه در مدیریت این دانشگاه‌ها نیز با دانشگاه‌های نسل یک و دو متفاوت است.

معاون برنامه ریزی و بهبود مدیریت شرکت آبفای استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به کمبود ذخیره آب سد زاینده رود، بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح در این رابطه تأکید کرد وگفت: در حال حاضر ۷ درصد جمعیت کشور در استان اصفهان ساکن هستند که ۷۰ درصد از این تعداد، تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

مهندس قبادیان با اشاره به جایگاه مناسب شرکت آبفای اصفهان درکشور، ظرفیت تولیدی پساب فاضلاب در این استان را ۱۷۵ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تصفیه خانه‌های فاضلاب کشور با چالش‌هایی همچون لجن، دفع لجن، بار میکروبی و … روبه‌رو هستند که در تلاش هستیم با ظرفیت عظیم دانشگاهی و صنعت در حل این چالش‌ها گام برداریم.

وی با تأکید بر لزوم همدلی و هم‌افزایی تمام بخش‌های مرتبط با صنعت فاضلاب؛ همکاری دانشگاه و صنعت را یکی از نیازهای اصلی برای حل این مشکلات دانست و تصریح کرد: امروزه پساب به یکی از منابع پایدار تأمین آب جهت استفاده در بخش‌های صنعت و فضای سبز مبدل شده و شرکت آبفای اصفهان نیز آماده حمایت از طرح‌ها و ایده‌های برتر در حل چالش‌های آب و فاضلاب این استان است.

دبیر رویداد کارآفرینی هم نت فاضلاب نیز در حاشیه این مراسم، هدف از برگزاری این رویداد را بررسی چالش‌های موجود در صنعت فاضلاب و ارائه راه حل های گوناگون در این زمینه عنوان کرد و گفت: در این برنامه طراحان و ایده‌پردازان در قالب تیم‌های مختلف، ایده‌های خود را ارائه می‌نمایند.

 

دکتر عبدالرضا کبیری با اشاره به مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های پیمانکار و مشاور فعال در صنعت آب و فاضلاب، دانشجویان و شرکت‌های نوپا در این رویداد، افزود: در مجموع ۴۰ طرح به دبیرخانه رویداد ارسال شد که پس از بررسی نهایی، ۲۵ طرح حائز شرایط ورود به رویداد اصلی شناخته شدند و ۵ طرح نیز پس از اصلاح به این رویداد راه یافتند.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان، با بیان این که پس از بررسی تمام مسائل عنوان شده از طرف شرکت آبفای استان اصفهان، ۹ موضوع به عنوان چالش‌های اساسی انتخاب شد، افزود: بازچرخانی پساب، بهره‌برداری بهینه از لجن تولید شده در فاضلاب‌ها، حذف بو در شبکه‌ها و تصفیه خانه‌ها، استفاده از مواد زائد جامد فاضلاب، استفاده از آب خاکستری و بومی‌سازی دانش‌های مربوط به ساخت تجهیزات فاضلاب و پساب از جمله موضوعاتی است که تیم‌ها در مورد آن ها طرح و ایده ارائه کرده و در این رویداد مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در پایان این رویداد سه تیم برتر از شرکت‌های دانش‌بنیان و سه تیم برتر از شرکت‌های نوپا و دانشجویان، توسط بنیاد نخبگان و شرکت آبفای استان اصفهان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

دبیر رویداد کارآفرینی هم نت فاضلاب در پایان با اشاره به حمایت شرکت آبفای استان اصفهان برای پیشبرد فعالیت‌های آزمایشگاهی اضافه کرد: رساندن طرح‌ها به مرحله نیمه صنعتی و صنعتی از طرف شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و مرکز نوآوری و رشد دانشگاه صنعتی اصفهان از دیگر حمایت های در نظر گرفته شده برای ایده های برتر در صنعت فاضلاب است.

گفتنی است: رویداد کارآفرینی “هم نت فاضلاب” به مدت سه روز با حضور کارشناسان، ایده پردازان، مسئولان، اساتید، دانشجویان و سرمایه گذاران در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه خواهد داشت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.