تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
کد خبر : 3598

رکورد بالای سرعت بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب کلان شهر اصفهان

رکورد بالای سرعت بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب کلان شهر اصفهان

پایگاه خبری دنیای اسرار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان : رکورد بالای سرعت بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب کلان شهر اصفهان   مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان پیرامون بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب  اصفهان گفت:  از ۳ هزار و ۷۰۰ کیلو متر شبکه فاضلاب شهر اصفهان ، حدود ۲۴۰ کیلومتر آن را  خطوط اصلی

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان :

رکورد بالای سرعت بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب کلان شهر اصفهان

 

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان پیرامون بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب  اصفهان گفت:  از ۳ هزار و ۷۰۰ کیلو متر شبکه فاضلاب شهر اصفهان ، حدود ۲۴۰ کیلومتر آن را  خطوط اصلی با اقطار بیش از ۵۰۰ میلی متر تشکیل می دهد که از این رقم بیش از ۱۵۰ کیلومتر آن فرسوده است و  بازسازی و اصلاح آن در دستور کار قرار دارد.

مهندس هاشم امینی با بیان اینکه  حدود ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان نیاز به بازسازی دارد  عنوان کرد:  طول شبکه فاضلاب شهر اصفهان حدود ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتراست که قدمت بیش از ۴۰ ساله آن منجرشده  حدود۱۵۰۰ کیلومتر از طول این شبکه نیاز به بازسازی و نوسازی داشته باشد.

وی به تبعات ناگوار فرسودگی شبکه فاضلاب پرداخت و تصریح کرد: خوردگی و فرسودگی شبکه های فاضلاب موجب کاهش مقاومت، خرابی و فرو ریختن لوله ها میشود. از تبعات آن مسدود شدن لوله و فرونشست زمین است.که  وقوع این رویداد می تواند در برگیرنده خسارات مالی و جانی و اجتماعی جبران ناپذیری باشد.

وی به اهمیت بازسازی شبکه فرسوده در اقطار بیش از ۵۰۰ میلیمتر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: شبکه فرسوده فاضلاب در اقطار بیش از۵۰۰ میلیمتر در اولویت بازسازی قراردارد چراکه خطرات ناشی از خوردگی و فرسودگی در اقطار بالا و خطوط انتقال ،پتانسیل وقوع حوادث خطرناک  وناگوار را بهمراه دارد.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: هم اکنون  شرکت آلمانی،چینی ،ایرانی پروژه بازسازی شبکه فرسوده شهر اصفهان را با تکنولوژی روز دنیا اجرا می کنند که تاکنون بخشی از شبکه فرسوده خیابان مشتاق اول ،مشتاق دوم ،میر ،چمران،حمزه ،لاهور وکمال اسماعیل بازسازی و اصلاح گردید.

وی با بیان اینکه عمده شبکه فرسوده شهراصفهان در مناطق پرتردد وشلوغ شهر واقع شده است تصریح کرد: بخش زیادی از شبکه فرسوده شهر اصفهان در مناطق پرتردد و شلوغ شهر می باشد که در این میان می توان به شبکه فرسوده خیابان کمال اسماعیل اشاره کرد که در حال حاضر عملیات بازسازی آن اجرایی شده است.   مهندس هاشم امینی با اشاره به بازسازی شبکه فاضلاب خیابان کمال اسماعیل گفت: شبکه فرسوده فاضلاب خیابان کمال اسماعیل  به طول حدود ۹۶۰ متر است که بازسازی آن   به روش ریپلیسمنت (روش جایگزین )با لوله هایی به قطر ۱۴۰۰ میلیمتر از جنس پلی اتیلن در حال اجراست .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  افزود: شبکه فاضلاب فرسوده خیابان کمال اسماعیل از جنس لوله بتنی با مقطع تخم مرغی به قطر ۱۵۰ الی ۱۸۰ میلیمتر  بوده در حالیکه در پروژه بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب این خیابان ،  لوله جدید جایگزین شده از جنس پلی اتیلن با اقطار۱۴۰۰ میلیمتر با مقطع دایره ای به قطر ۱۴۰۰ میلی متر می باشد .

مهندس امینی با اشاره به بازسازی شبکه فاضلاب خیابان کمال اسماعیل اظهارداشت:بازسازی شبکه فاضلاب خیابان کمال اسماعیل بصورت ترانشه باز در ۳ شیفت کاری با سرعت بالا در حال انجام است بطوریکه می توان گفت سرعت اجرای این پروژه که با لوله هایی  با قطر  ۱۴۰۰ میلیمتر است در کشور بی سابقه می باشد و رکورد جدیدی درسرعت اجرا به ثبت رسانده است.

وی گفت: پروژه بازسازی شبکه فاضلاب خیابان کمال اسماعیل در تاریخ ۱۶ مرداد ماه در سال جاری آغاز شده که پیش بینی می شود تا دهم شهریور ماه به پایان برسد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به چگونگی اجرای بازسازی شبکه فاضلاب در خیابان کمال اسماعیل پرداخت و تصریح کرد:براساس ویدئومتری که از شبکه فاضلاب شهر اصفهان انجام شد درجه ومیزان خوردگی این  شبکه با توجه به قطربالای آن  موجب گردید  بازسازی شبکه فاضلاب کمال اسماعیل در دستور کارقرارگیرد که با روش جایگزین(ریپلیسمنت) درحال اجراست .

مهندس هاشم امینی عنوان کرد:ظرفیت انتقال شبکه فاضلاب خیابان کمال اسماعیل ۱۳۰۰ لیتر در ثانیه است تا جمعیت ۴۲۰ هزارنفری را در محور مرکزی شهر اصفهان تحت پوشش قرار دهد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان با بیان اینکه پروژه ترمیم و بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان پروژه عظیمی ست  که برای نخستین بار در کشور در دستور کار قرار گرفته، خاطرنشان کرد: به منظور اجرای فاز نخست آن بالغ بر هزار و ۷۷۰  میلیارد ریال فاینانس خارجی تخصیص یافته که مقرر شده با بهره‌مندی از دانش روز و تکنولوژی نوین عملیاتی شود‌.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.