تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
کد خبر : 29609

رییس جمهور : یک سوم از اعتبارات استان به طرح‌های آبرسانی تخصیص یافته است

رییس جمهور :  یک سوم از اعتبارات استان به طرح‌های آبرسانی تخصیص یافته است

رییس جمهور گفت: یک سوم از اعتبارات استان به طرح های آبرسانی اصفهان فقط برای حل مساله آب در این خطه اختصاص پیدا کرده است. به گزارش دنیای اسرار:آیت الله سید ابراهیم رییسی بامداد روز جمعه در نشست خبری در بیست و پنجمین سفر استانی در اصفهان، با بیان اینکه آب ومحیط زیست چالش و

Print Friendly, PDF & Email

رییس جمهور گفت: یک سوم از اعتبارات استان به طرح های آبرسانی اصفهان فقط برای حل مساله آب در این خطه اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش دنیای اسرار:آیت الله سید ابراهیم رییسی بامداد روز جمعه در نشست خبری در بیست و پنجمین سفر استانی در اصفهان، با بیان اینکه آب ومحیط زیست چالش و مساله جدی اصفهان است، افزود: این مسائل بطور طبیعی برای دولت هم در اولویت قرار دارد، اولین اقدامم در این سفر به همراه نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و وزیر نیرو در منطقه شرق اصفهان حضور یافتم، روستاهای اطراف زاینده رود وتالاب گاوخونی شرایط خوبی را ندارند، مردم نگران آب شرب و کشاورزی هستند و باید دنبال شود.

وی با بیان اینکه یک سوم از اعتبارات استان به طرح‌های آبرسانی تخصیص یافته است، افزود: بخش جدی از اعتبارات بر اساس توضیحات وزیر جهاد کشاورزی به کشاورزی اختصاص یافت و بخش سوم نیز به طرح‌های بهداشت و درمان اختصاص یافت.
رییس جمهور اظهار داشت: بطور طبیعی مساله آب آشامیدنی و کشاورزی که مردم در مورد آن نگرانی دارند از نکات مهمی است که باید دنبال شود.

رئیس جمهور با اشاره به مسائل مربوط به آب بین سه استان اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری، اضافه کرد: مساله آب اصفهان و چهارمحال و بختیاری و این منطقه، یکی از مسائل محوری است که وزیر نیرو از ابتدای مسوولیت خود در این دولت مورد توجه قرار داد.

آیت الله رییسی خاطرنشان کرد: بدنبال طرح جامعی بودیم که این طرح آماده شده و در حال گذراندن مراحل نهایی است و در این طرح چیزی که برای ما محوریت دارد عدالت است که به معنی تقسیم آب محسوب می شود.

وی با بیان اینکه توزیع عادلانه آب، تحقق حقوق و اجرای قانون در حوضه آبریز زاینده زود در طرح جامع آب مورد توجه خواهد بود، گفت: این طرح در اختیار نخبگان قرار خواهد گرفت و برای تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی برنامه داریم.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز اعتبارات خوبی را تخصیص دادیم، افزود: برای پرداخت تسهیلات نیز طرح‌های خوبی را در دستور کار داریم که تحقق آن همت مسئولان است، مدیران باید نگاه تحولی داشته باشند تا موفق عمل کنند.
رئیس جمهور  ادامه داد: مدیری که حرکت انقلابی ندارد باید کنار رود تا کارها با جدیت دنبال شود.
آیت الله رییسی با بیان اینکه اصفهان قطب علم و فناوری است و باید این مهم بیش از گذشته حمایت و پشتیبانی شود، افزود: اگر کار دانش بنیان در کنار صنعت و کشاورزی قرار نگیرد، موفق نخواهیم بود.
وی افزود: دانایی باید با توانایی ضمیمه شود تا موفق باشیم و در راستای تحقق شعار سال و خواسته رهبر معظم انقلاب گام برداریم.
آیت الله رییسی با بیان اینکه زمینه اشتغال در حوزه دانش بنیان در استان اصفهان وجود دارد، ادامه داد: نه تنها اصفهان بلکه کشور می‌تواند از این مزیت برخوردار باشد، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان سرمایه گذاری است.
وی اضافه کرد: باید گزارش‌هایی که به صورت مستمر در استان اصفهان ارائه می‌شود به سیاست‌های اصلی توجه شود، مصوباتی در شوراهای اداری داریم که خروجی ندارد و رسانه‌ها باید این امر را مطالبه کنند.
رییس جمهور با بیان اینکه فرونشست زمین در اصفهان تهدید بزرگی است، ادامه داد: نباید تنها به رسانه‌ها بسنده کرد، باید با تشکیل کارگروه ویژه علل بروز حادثه فرونشست را مشخص کنیم، شاید دلایل دیگری مانند چاه‌های غیرمجاز باشد که کارشناسان به این امر توجه داشته باشند.

وی در خصوص احیای دائمی زاینده رود نیز گفت: طرح جامع احیای زاینده رود در دست تدوین است واز طرف وزارت نیرو به زودی در اختیار نخبگان و پس از آن به اطلاع مردم خواهد رسید، دولت برای احیای زاینده رود برنامه دارد.
آیت الله رییسی افزود: ما باید پیشرفت کشور را در پرتوی عدالت ببینیم، توسعه در دنیا داریم اما بی عدالتی در آن موج می‌زند.
رییس جمهور با بیان اینکه عدالت باید بر اساس طرح آمایش سرزمینی باشد، اضافه کرد: ما باید اجرای سند را مستند کنیم و بودجه ۱۴۰۱ را بر همین روال پیاده کردیم.
وی با بیان اینکه رشد اقتصادی هشت درصدی در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد، گفت: این امر نیز بر اساس سند آمایش انجام شده است.
آیت الله رییسی با اشاره به اهمیت توجه به مناطق کم برخوردار در کشور افزود: تقسیم ظرفیت‌ها و امکانات کشور باید بر مبنای عدالت انجام شود.

رییس جمهور گفت: از مردم استان اصفهان بدلیل اینکه شرایط به نحوی فراهم نشد که بتوانم به همه شهرستان‌های این استان سفر کنم و از نزدیک پای درد و دل همه مردم بنشینم، عذر خواهی می‌کنم.

وی ابراز امیدواری کرد که در سفرهای آتی بتواند در همه شهرستان‌ها و بویژه شهرستان‌هایی که مشکلات بیشتری دارند و از مرکز استان دورتر هستند، حضور پیدا کند.

آیت الله رییسی بیان کرد: وزیران و اعضای دولت در تمام استان تلاش کردند که در ۲ روز گذشته در استان با مردم دیدار داشته باشند و مسائل و نقطه نظرات مردم را شنیدند تا این سفر به مرحله تصمیم گیری برسد.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.