تاریخ انتشار : جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر : 2071

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی: استقلال سازمان تامین اجتماعی باید حفظ شود

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی:   استقلال سازمان تامین اجتماعی باید حفظ شود

پایگاه خبری دنیای اسرار-اصفهان: رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی: استقلال سازمان تامین اجتماعی باید حفظ شود پنجاه و ششمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان، رییس خانه صنعت معدن و تجارت ایران و رییس اتاق

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار-اصفهان:

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی:
استقلال سازمان تامین اجتماعی باید حفظ شود

پنجاه و ششمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با حضور استاندار اصفهان، رییس خانه صنعت معدن و تجارت ایران و رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان، مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان و سایر اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برگزار شد.

سید عبدالوهاب سهل آبادی در آغاز این جلسه با تسلیت ایام فاطمیه و سانحه دردناک سقوط هواپیمایی آسمان گفت: از زحمات دکتر مهرعلیزاده، نیروهای امدادی، هلال احمر ،سپاه و ارتش قدردانی می کنیم و امیدواریم دیگر شاهد این حوادث تلخ نباشیم.
وی با اشاره به بخش هایی از قانون بودجه سال ١٣٩٧ گفت: در این بند از لایحه سازمان تأمین اجتماعی مکلف است تمامی سهم درمان از مجموع مأخذ کسر حق بیمه موضوع مواد (٢٨) و (٢٩) قانون تأمین اجتماعی و سایر منابع مربوط را در حسـابی نـزد خزانـه‌داری کل کشور با عنوان بیمه درمان تأمین اجتماعی متمرکز نماید، ما معتقدیم اموال تامین اجتماعی جزو اموال دولتی نیست که دولت بخواهد درباره آن تصمیم گیری کند و تمامیت و استقلال سازمان تأمین اجتماعی باید حفظ شود، اموال تأمین اجتماعی حق الناس است و بین المال دولت نیست.
سهل آبادی برنامه ها و تلاش های تیم اقتصادی استانداری اصفهان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: عزم جدی این تیم برای بهبود فضای کسب و کار مشهود است و امیدواریم بزودی شاهد گشایش های اقتصادی و رونق خواهیم بود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در این جلسه در سخنانی ضمن تسلیت ایام فاطمیه، به سانحه هوایی غم انگیز تهران یاسوج اشاره کرد و گفت: از همت عالی استاندار محنرم و همکاران در مدیریت بحران استان، همچنین واحدهای  امدادی، نظامی و انتظامی و تمام عزیزانی که با تلاش و زحمات صادقانه و خستگی ناپذیر  و شبانه روزی سعی در تسلی خاطر  بازماندگان دارند تشکر وقدر دانی می کنم.
محمد گورابی در ادامه به اصل ۵۳ قانون تامین اجتماعی در استقلال این سازمان گفت: منابع سازمان و حق بیمه های دریافتی از کارگران،  دریافتی های دولت محسوب نمیشود که نیاز به واریز  در حساب خزانه دولت باشد.
گورابی، اموال سازمان تامین اجتماعی را حق الناس نامید و گفت: این سازمان با قانونمندی و امانت داری در هزینه ان از طریق ارایه خدمات کمی و کیفی بیمه ای و درمانی به مخاطبان اهتمام دارند.
محمد گورابی با اعتراض به تصویب لایحه بودجه  این سازمان در سال ۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی خواستار بازنگری مجلس و حمایت دولت  با هدف کمک به پایداری صندوق تامین اجتماعی شد.
گورابی افزود: بر اساس قانون تصویبی مجلس،  در لایحه بودجه سال آینده «سازمان تأمین اجتماعی مکلف است تمامی سهم درمان ( ۹/۲۷) به عنوان  هزینه درمان تأمین اجتماعی بصورت  متمرکز به خزانه دولت واریز گردد.
وی افزود: با مصوبه اخیر مجلس، منابع درمان سازمان تأمین اجتماعی به خزانه دولت منتقل خواهد شد که این یک زنگ خطر جدی برای پاسخگویی به تعهدات می باشد.
گورابی به پرداخت مستمری بازنشستگان در موعد مقرر اشاره کرد و گفت: درصورت عدم تامین نقدینگی، سازمان در پرداخت تعهدات خود و مستمری بازنشستگان با مشکل مواجه می گردد.
در ادامه این جلسه پیشنهادات کمیته کارشناسی شورا در خصوص مطالبه حق بیمه حقوق افزایش نیافته بیمه شدگان توسط سازمان تامین اجتماعی و اصلاح دستورالعمل اجرایی آیین نامه هیأت های تشخیص مطالبات تامین احتماعی مورد بررسی قرار گرفت.
در پایان شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، استاندار اصفهان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و فقدان ۶۶ نفر از سانحه دیدگان سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج، گفت: خوشبختانه دولت و مردم در این سانحه به خوبی همکاری کردند و بیش از دو هزار نفر از عوامل هلال احمر، بسیج، سپاه و نیروهای نظامی و انتظامی در جریان امدادرسانی به این واقعه بزرگ حضور داشتند.
وی در ادامه به نقش تامین اجتماعی در حمایت از کار و تولید اشاره کرد و گفت: لازمه تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی، نظام تامین اجتماعی است که موجب حمایت از نیروی کار و  رونق تولید می شود.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه  پاسخگویی به بیمه شدگان و مستمری بگیران نیازمند مدیریت منابع و توازن در  درامد و هزینه های صندوق تامین اجتماعی است، افزود: تامین اجتماعی نقش محوری در رونق اقتصادی و توسعه کشور دارد.
وی در ادامه به رویکرد محوری صادرات در صنعت استان اشاره کرد و گفت: اگر به فکر صادرات نباشیم با مشکل مواجه می شویم و باید در خصوص صادرات با روشهای نوین و برندسازی برنامه ریزی مدون داشته باشیم.
وی افزود: صادرات ما باید از بدنه جامعه و شهرک های صنعتی صورت گیرد و صاحبان صنایع با تولید کیفی و بازار یابی به صحنه رقابت جهانی وارد شوند تا بتوانند در مسیر رشد و توسعه و درامد پایدار قرار گیرند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.