تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد خبر : 15074

رییس قوه قضاییه: کارآفرینان شجاع را حمایت می‌کنیم

رییس قوه قضاییه: کارآفرینان شجاع را حمایت می‌کنیم

رییس قوه قضاییه: کارآفرینان شجاع را حمایت می‌کنیم به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا- رییس قوه قضاییه گفت: از مدیران و کارآفرینان جسور و شجاع که به سرمایه‌گذاری کمک می‌کنند، حمایت می‌کنیم. حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صنعتگران استان اصفهان اظهار داشت: در شرایط کنونی که

Print Friendly, PDF & Email

رییس قوه قضاییه: کارآفرینان شجاع را حمایت می‌کنیم

به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا- رییس قوه قضاییه گفت: از مدیران و کارآفرینان جسور و شجاع که به سرمایه‌گذاری کمک می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صنعتگران استان اصفهان اظهار داشت: در شرایط کنونی که جزو سخت‌ترین شرایط به شمار می‌رود از سرمایه گذارانی که اجازه نمی‌دهند تولیدات کارخانه‌ها متوقف شود، حمایت می‌کنیم ؛ این افراد جسور و شجاع تلاش می‌کنند که کوچکترین وقفه‌ای در تولید رخ ندهد بنابراین باید بیش از گذشته به آنها اهمیت داد.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه مهمترین اقدامات ستاد تسهیل و شورای گفت‌وگو باید رفع موانع تولید باشد ادامه داد: همه مسوولان در تمامی بخش‌ها در شرایط کنونی باید برای حمایت از تولید کنندگان تلاش کنند.

حجت الاسلام رییسی با بیان اینکه فعالیت اثر بخش فعالان اقتصادی توطئه دشمنان و ناامیدی مردم را از بین می‌برد بیان کرد: نباید اجازه داد که برخی موانع در عرصه اقتصادی و تولیدی کشور اخلال ایجاد کند.

وی افزود: هم اکنون بیش از قبل نیازمند اقدام و عمل هستیم و دولتمردان باید تلاش کنند که موانع تولید برداشته شده و شرایط برای تولیدکنندگان تسهیل شود.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه جنگ اقتصادی مقتضیات خاص خود را دارد تصریح کرد: متناسب سازی مقررات با شرایط زمان جنگ اقتصادی ضروری است.

وی با تاکید بر برداشتن موانع پیش روی تولید بیان کرد: شورای گفت‌وگو، اتاق‌های اصناف و کارآفرینان باید در امر رفع موانع تلاش کنند و در این شوراها باید مصوبات قابل اجرایی داشته باشند تا کارآفرینان نه در سخن بلکه در عمل، تسهیل را حس کنند.

حجت الاسلام رییسی با بیان اینکه حمایت از تولید باید در نظام مالی و پولی نیز محقق شود خاطرنشان کرد: کارآفرینان نه در سخن، بلکه در عمل باید احساس تسهیل را درک کنند.

وی گفت: کمرنگ شدن نقش دلالان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و تولید کننده و مصرف کننده نیز به حق واقعی خود برسد و به هیچ کسی اجحاف نشود.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: بهترین کمک کننده برای برخورد با اخلالگران، خود مولدان و تولیدکنندگان هستند و کار اقتصادی نیاز به پیگیری دارد و باید از هرگونه فساد جلوگیری کرد.

وی در مورد بروکراسی اداری نیز گفت: هیچ مولد و کاسبی علاقه‌مند به پرداخت رشوه نیست اما چون شرایط اداری ایجاب می‌کند و بسیاری از کارها با تاخیر انجام می‌شود فرد برای رفع نیاز و کار خود به چنینی کارهای دست می‌زند.

رییس قوه قضاییه درباره استفاده از نظر متخصصان تصریح کرد: شنیدن حرف‌های مشاور و متخصص به کشف حقیقت کمک می‌کند و این امر در قوه قضاییه مورد استقبال قرار خواهد گرفت و در این عرصه سعی خواهیم کرد با تشکیل هیات منصفه اقتصادی برای صدور رای‌های منصفانه اقدام کنیم.  

وی با بیان اینکه ترک برخی از افعال از خود فعل زیان‌بارتر است گفت: این امر نیازمند پیگیری و بررسی است.

حجت الاسلام رییسی  درباره مالیات خاطرنشان کرد: از استاندار اصفهان می‌خواهیم جلسه مرتبطی در استانداری تشکیل دهد و سخنان مسوولان این امر را بشنود تا بتواند در امر تسهیل در تولید کمک کند.

رییس قوه قضاییه برای حل اطاله دادرسی نیز گفت: برای این امر بر تعداد شعبات اقتصادی افزوده می‌شود تا زمان دادرسی کاهش پیدا کند، بخش قضایی، یک بخش حکومتی است و بی‌شک تامین مالی قاضی می‌تواند از فساد در این بدنه بکاهد.

وی با تاکید بر رفع قاچاق سازمان‌یافته گفت: این موضوع مساله راهبردی بشمار می‌رود و مسوولان باید برای رفع این مساله تلاش کنند.

حجت الاسلام رییسی همچنین بر لزوم محدودیت واردات کالاهایی که در کشور تولید می‌شود تاکید کرد.

جلسه دیدار رئیس قوه قضاییه با فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صنعتگران استان اصفهان با حضور استاندار، جمعی از نمایندگان استان و فعالان اقتصادی و تولیدی در سالن جلسات اردوگاه شهید بهشتی باغ ابریشم اصفهان برگزار شد.

فعالان اقتصادی و تولیدی در این جلسه در زمینه‌های مختلف و موانع پیش روی تولید سخنانی بیان کردند و در خصوص رفع موانع تاکید کردند.

رییس قوه قضاییه روز گذشته  راس هیاتی برای سفر ۲ روزه وارد اصفهان شد.

دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و روحانیان، شرکت جلسه شورای اداری استان، دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی و شرکت در جلسه شورای عالی قضایی استان، دیدار با نمایندگان تشکل‌های کشاورزی، فعالان اقتصادی کارآفرینان و صنعتگران و حضور در نهمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه از برنامه‌های سفر ۲ روزه رییس قوه قضاییه در اصفهان است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.