تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
کد خبر : 24140

رییس هیات مدیره شرکت فولادمبارکه:نوید فولادمبارکه برای تامین نیازهای فعالان اقتصادی کشور

رییس هیات مدیره شرکت فولادمبارکه:نوید فولادمبارکه برای تامین نیازهای فعالان اقتصادی کشور

به گزارش دنیای اسرار:رییس هیات مدیره شرکت فولادمبارکه: نوید فولادمبارکه برای تامین نیازهای فعالان اقتصادی کشور رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه در پاسخ به این سوال که چه آینده‌ای برای این شرکت قابل تصور است، خاطرنشان کرد: مجموعه فولاد مبارکه در هم‌آوردهایی مانند IMI100 ضمن اینکه تلاش کرده تا خود را در معرض یک

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:رییس هیات مدیره شرکت فولادمبارکه: نوید فولادمبارکه برای تامین نیازهای فعالان اقتصادی کشور رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه در پاسخ به این سوال که چه آینده‌ای برای این شرکت قابل تصور است، خاطرنشان کرد: مجموعه فولاد مبارکه در هم‌آوردهایی مانند IMI100 ضمن اینکه تلاش کرده تا خود را در معرض یک ارزشیابی مستقل قرار دهد، سعی نموده در زمینه‌های جدید نیز نام‌آور بوده و نیازمندی کشور را در عرصه محصولات فولادی به ویژه ورق‌های مختلف تامین کند. در این میان صنایع فولادی نیز موفق شده‌اند تا از این نگاه شرکت فولاد مبارکه بهره‌مند شوند.

تقی نتاج تصریح کرد: فولاد مبارکه توانسته با دسترسی به جدیدترین دانش‌ها و علی رغم همه محدودیت‌ها نوید تامین نیازهای فعالان اقتصادی را به آن‌ها بدهد. این شرکت به ویژه در بازه زمانی یکسال اخیر که صنعت فولاد و خود شرکت فولادمبارکه تحریم‌های ناعادلانه‌ای را شاهد بوده است، موفیت‌های چشمگیری از جمله ثبت رکورد و رشد ۵ درصدی تولید را تجربه کرده و آنچه در آینده فولاد مبارکه مد نظر میباشد کماکان ادامه همین استراتژی است.

وی افزود: در همین راستا در تلاش هستیم تا با دسترسی به دانش‌های نو و دیجیتال‌سازی فرآیندهای تولید فولاد، این تحول اساسی در صنعت و اقتصاد جهانی را پیگیری کنیم تا فولاد مبارکه بتواند به عنوان اولین شرکت در این عرصه عمل کند. به علاوه با اینکه این شرکت از میان ۱۰۰ شرکت برتر کشور، رتبه چهارم را از نظر شاخص فروش کسب را در سال جاری کسب کرده است، این نوید را می‌دهیم که در سال‌های آتی این رتبه افزایش یابد. در همین شرایط شرکت فولادمبارکه توانست رتبه اول در بین گروه فلزات اساسی را از آن خود کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: ورود به حوزه‌ تولید محصولات جدید و استراتژیک در ابر پروژه نورد گرم۲ یک رویکرد ریسک‌پذیرانه را می‌طلبد که شرکت فولاد مبارکه این رویکرد را دارد اما باید توجه داشت که اگر این تصمیمات در زمان خود عملیاتی نشود، نمی‌توانیم به موقع از منافع آن‌ بهره‌مند شویم و حتی ممکن است خسارت‌هایی را نیز از منظر اقتصاد ملی بر کشور تحمیل کند. فولاد مبارکه به سهم خود این اقدامات را انجام داده و صورت جلسات مدیریتی و بررسی‌های بدنه کارشناسی این مجموعه نیز مهر تائیدی بر این مطلب است.

تقی نتاج افزود: همه سطوح مدیران این شرکت قابلیت محقق کردن شعار جهش تولید در عرضه فولاد را دارا هستند اما متاسفانه برخی ابهام هایی که در لایه‌های مختلف سیاست‌گذاری وجود دارد، در حال حاضر به صورت ترمز عمل کرده است. تا زمانی که تائیدیه ابتدایی مراجع سیاستگذاری و نظارتی را نداشته باشیم، نمیتوانیم ریسک‌پذیری خود را به صورت کامل اجرایی کرده و اقدامات بعدی که سرمایه‌گذاری سنگینی را می‌طلبد، انجام دهیم.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه ظرفیت‌سازی‌هایی که در زنجیره تولید فولاد در کشور در حال انجام است باید به صورت هوشمندانه انجام شود. وزارت صمت به عنوان محور سیاستگذاری و نظارت فنی این کار، باید مراقبت کند که ظرفیت سازی های بیهوده انجام نشود.

تقی نتاج افزود: ما شاهد هستیم که علی رغم اینکه مجموعه عظیم تولید فولاد که شامل شرکت‌هایی نظیر فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان موجود است، ظرفیت‌های دیگری نیز در زنجیره تولید محصولات فولادی ایجاد شده است. در برخی استان‌ها ظرفیت‌های مشابه در حوزه‌هایی مانند گندله‌سازی، کنسانتره و حتی زنجیره‌های تکمیلی این بخش در حال شکل‌گیری است که تنها اتلاف ظرفیت‌ها و منابع ملی اقتصاد ایران را به دنبال دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه گفت: وزارت صمت به عنوان مرجع محوری این حوزه از یک سو و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی از سوی دیگر باید مراقب باشند که ظرفیت‌سازی بیهوده انجام نشود.

تقی نتاج اضافه کرد: باید توجه داشت که بخش عمده‌ای از فناوری‌های استفاده شده در این خصوص، فناوری های وارداتی هستند بنابراین ورود آن‌ها به کشور مستلزم پرداخت منابع ارزشمند و ملی است. این در حالی است که این ظرفیت‌ها در مجموعه‌های بزرگی مانند فولادمبارکه و ذوب‌آهن وجود دارد؛پس نباید منافع ملی را بیهوده تلف کنیم.

 دستیابی به دستاوردهای قابل توجه صنعت فولاد توسط گروه فولادمبارکه

غلامحسن تقی نتاج با اشاره به وجود ظرفیت‌های قابل توجه در گروه فولاد مبارکه گفت: با توجه به وارداتی بودن فناوری‌های این حوزه نباید منابع ملی را برای ظرفیت‌سازی مجدد و بیهوده هدر داد.

رییس هیات مدیره شرکت فولادمبارکه در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی متافو در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه همه شاخه‌های صنعت نیازمند برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی هستند، اظهار کرد: فعالان این حوزه می‌توانند با استفاده از این نمایشگاه‌ها، عملکرد و برنامه‌های آتی خودشان را در معرض دید افراد قرار دهند. به علاوه در چنین نمایشگاه‌هایی بازدیدکنندگان می‌توانند کل زنجیره را در کنار هم به صورت یکپارچه مشاهده کنند. این ویژگی که از همه مهم‌تر است، یقینا افکار نو یا به عبارتی نوآوری‌هایی نیز می‌تواند در مسیر خود به وجود آوررد.

وی افزود: طی بازدید کوتاهی که از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی متافو داشتم، به وضوح شاهد بودم که باوجود همه محدودیت‌ها از جمله تحریم‌ها، ایران موفق به دستیابی به دستاوردهای قابل توجهی در این صنعت زیرساختی اقتصاد ملی شده است. گروه فولاد مبارکه هم که با اصلی‌ترین شاخه‌های خود در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است موفق شده تا به خوبی چنین ظرفیت و توانمندی خود را در معرض دید اشخاص قرار دهد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.