تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر : 31715

رییس پلیس اصفهان: کاهش ۴ درصدی دستگیری بانوان در حوزه مواد مخدر

رییس پلیس اصفهان: کاهش ۴ درصدی دستگیری بانوان در حوزه مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: دستگیری‌ و برخورد با بانوان درگیر اعتیاد در سال جاری ۴ درصد کاهش داشته است. به گزارش دنیای اسرار:سردار محمدرضا میرحیدری،در نشست خبری بااصحاب رسانه ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر افزود: امید است همگی مسیر امام و شهدا را با صلابت طی کنیم و در جهت استقرار حکومت حضرت بقیه‌الله

Print Friendly, PDF & Email

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: دستگیری‌ و برخورد با بانوان درگیر اعتیاد در سال جاری ۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش دنیای اسرار:سردار محمدرضا میرحیدری،در نشست خبری بااصحاب رسانه ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر افزود: امید است همگی مسیر امام و شهدا را با صلابت طی کنیم و در جهت استقرار حکومت حضرت بقیه‌الله تأثیرگذار باشیم و رضایت ایشان را جلب کنیم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان کرد:اصحاب رسانه نزدیک‌ترین قشری بودند که در این مدت ارتقای سطح امنیت، حقوق مردم و شهروندان را با همیاری مجموعه انتظامی استان در جهت خیر و مصالح جامعه دنبال کردند.
وی به دستاوردهای پلیس مبارزه با موارد مخدر اشاره کردوافزود:با توجه به تغییرات ایجاد شده در تولید و کشت خشخاش در کشورهای همسایه و افزایش تولید مواد صنعتی، در ارتباط با کشفیات مواد مخدر در کشور شاهد کاهش قابل توجهی هستیم و در استان نیز نسبت به میانگین کشور شرایط بهتری داریم.
سردار میرحیدری با بیان اینکه افزایش کشفیات هروئین ۱۰۹ درصد و ماده صنعتی شیشه ۷۸ درصد افزایش یافته است، افزود: کشفیات ماده مخدر گراس حدود ۹ درصد افزایش وتریاک کاهش ۴۱ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در ۱٠ ماهه سال جاری در سطح استان حدود ۲۲ قبضه سلاح از باندهای توزیع مواد مخدر، ۴۶۶ دستگاه خودرو و ۲۶ دستگاه موتور سیکلت توقیف شده‌ و در مجموع در سطح استان ۲ هزار و ۲٠۲ مرحله طرح اجرا شده و در خصوص میزان برخورد با خرده فروشان مواد مخدر ۶ درصد کاهش داشتیم و ۳۲۷ قاچاقچی عمده شناسایی و دستگیر شده‌اند.
وی در خصوص بازدید و بازرسی پلیس از اماکن یادآور شد: در این راستا در سال جاری ۴ هزار و ۲۲۵ مورد اجرای حکم و ۱۶۴ مورد پلمپ داشته‌ایم.
وی اضافه کرد: از این تعداد ۶۰ باند سرقت از منزل و مغازه و مابقی باندهای سرقت قطعات خودرو، احشام، خودرو و موتورسیکلت، سیم برق، محموله کامیونت‌ها و دیگر موارد بودند.

وی تاکید کرد: از لحاظ اخلاقی و شرعی نیز خرید کالاهای دست دوم وجهه درستی ندارد و بطور طبیعی زمانی که تقاضا از سوی مردم کاهش یابد انگیزه سارقان برای سرقت لوازم منزل و قطعات خودرو و دیگر موارد هم کم می‌شود.
میرحیدری مطرح کرد: در خصوص دستگیری بانوان در حوزه مواد مخدر ۴ درصد کاهش داشتیم اما در برخورد اتباع در این حوزه دستگیری‌ها ۳ درصد افزایش داشته که در برنامه سال جدید جزو اولویت‌ها است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان درخصوص راه‌اندازی ماده ۱۶ و جمع‌آوری معتادان کارتن خواب اعلام کرد: در روزهای آتی مجموعه فدک با ظرفیتی قابل توجه افتتاح خواهد شد و پلیس در ایام کوتاه معتادان متجاهر را جمع‌آوری و تحویل خواهد داد که این مورد کمکی خوب برای بهبود شرایط جامعه و رفع دغدغه خانواده‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا بعنوان مهمترین دغدغه مردم در حوزه اقتصادی افزود: در مدت ۱۰ ماهه امسال آمار پرونده‌های قاچاق بیش از یک میلیارد تومان ۷۵ درصد و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۱۹۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی اصفهان، ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق را ۶۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال کشفیات کالاهای قاچاق در استان ۶۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.‌

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۱۷ دستگاه خودروی شوتی توقیف شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

سردار میرحیدری افزود: در مدت مورد نظر میزان کشف سوخت قاچاق نیز ۱۸۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است که البته مردم باید با توجه به خطرات و آسیب‌های قاچاق سوخت توسط خودروهای سنگین و سبک، هوشیار و مطالبه‌گر باشند و موارد مشکوک را نیز به پلیس اطلاع دهند.

وی همچنین از افزایش ۲۰۹ درصدی قاچاق ارز، ۱۹۱ درصدی قاچاق لوازم خانگی و ۱۰/۴ درصدی زمین خواری در استان ظرف ۱۰ ماه گذشته خبر داد.

سردار میرحیدری اظهار داشت: متاسفانه برغم اینکه چند سال پی در پی کاهش تعداد فوتی‌ها در تصادفات درون شهری را شاهد بودیم امسال افزایشی داشته که از دلایل آن کاهش برخورد با موتورسیکلت‌ سواران و افزایش نگران کننده مصرف مسکرات بوده است.
وی ادامه داد: متاسفانه در برخی ساعات برخی محلات زمانیکه از افراد آزمایش گرفته می‌شود نشان گر این است که بی توجهی به ارزش‌های الهی و تغییر سبک زندگی و نگاه برخی جوانان پیامدهای ناگواری برای جامعه دارد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه شمار فوتی‌ها در تصادفات درون شهری طی ۱۰ ماه اخیر ۳۳ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: این در حالی است که برخورد با تخلفات و صدور جریمه ۱۴ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه تصادفات جرحی درون شهری نیز یک درصد افزایش یافته، ادامه داد: در حوزه جاده‌ای، خوشبختانه شمار تصادفات منجر به فوت در سال جاری هفت درصد کاهش داشته اما تصادفات جرحی ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.