تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۸:۴۱
کد خبر : 7638

زاینده رود چرخ اقتصاد اصفهان را به حرکت در می‌آورد

زاینده رود چرخ اقتصاد اصفهان را به حرکت در می‌آورد

زاینده رود چرخ اقتصاد اصفهان را به حرکت در می‌آورد به گزارش  دنیای اسرار:سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی: جریان زاینده رود، توسعه فرودگاه و راه آهن سه اصل مهم برای توسعه اقتصاد اصفهان است. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نشست خبری انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در دوره نهم ضمن معرفی نامزدهای مورد

Print Friendly, PDF & Email


زاینده رود چرخ اقتصاد اصفهان را به حرکت در می‌آورد


به گزارش  دنیای اسرار:سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی: جریان زاینده رود، توسعه فرودگاه و راه آهن سه اصل مهم برای توسعه اقتصاد اصفهان است.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در نشست خبری انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در دوره نهم ضمن معرفی نامزدهای مورد حمایت تشکل‌ها و فعالان اقتصادی گفت: افرادی تلاش می‌کنند میزان صادرات اصفهان را کم جلوه دهند، در حالی که بخشی از صادرات اصفهان به‌ نام استان‌های مرزی که صادرات از طریق آنها صورت می‌گیرد، ثبت می شود در واقع صادرات اصفهان نه کاهش و نه افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در بخش صادرات، در اتاق بازرگانی مرکز رشد و توسعه صادرات را راه اندازی کردیم.
سهل‌آبادی با اشاره به بازگشایی آب زاینده رود گفت: بازگشایی آب زاینده رود باعث ورود گردشگران به اصفهان شد و در ۲۰ روزی که آب در شهر جریان داشت به همه ثابت شد که چگونه جریان زاینده رود باعث چرخه گردشگری و به دنبال آن چرخه اقتصاد اصفهان می شود.
وی یکی از دلایل عمده رکود سنگین بازار اصفهان را خشکی زاینده رود دانست و تاکید کرد:جریان نداشتن زاینده رود باعث شده که تعداد توریست اصفهان از دو و نیم میلیون نفر به ۷۰۰ هزار نفر کاهش یابد. حتی حضور توریست های داخلی هم می تواند باعث تحرک و رونق در بازار های اصفهان شود
سهل آبادی در ادامه به بیان سه اصل مهم اتاق بازرگانی اصفهان پرداخت و تاکید کرد: تمام تلاش اتاق بازرگانی بر سه اصل مهم توجه به آب و احیای زاینده رود، راه آهن و توسعه فردوگاه است چرا که این سه اصل باعث توسعه پایدار اصفهان در می شوند.
وی به مطالبات سازمان تامین اجتماعی اشاره و تصریح کرد: تنها با تلاش و پیگیری های اتاق بازرگانی اصفهان مطالبه یک هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی تامین اجتماعی به نتیجه رسید.
وی افزود: اگر می‌گوییم اتاق برای همه به این معنی است که پیر و جوان باید تلاش کنیم تا کشورمان را از این وضعیت بد اقتصادی نجات دهیم.
سهل آبادی با بیان اینکه یکی از فرصت هایی که کشور از آن غافل شده حضور در مجامع بین المللی است افزود: بعد از ۱۲۰ سال اتاق اصفهان توانست وارد JCl شود و همچنین مقام دوم دنیا را در استرالیا کسب کند.
وی در مورد سرمایه‌گذاری های خارج از اصفهان توسط برخی از صنایع استان تصریح کرد: حدود ۲هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان‌های دیگر شده در حالی که می‌توانستند در عوض این سرمایه گذاری خواستار بازگرداندن آب به اصفهان شوند.
امیر کشانی، کاندید گروه صنعت ائتلاف در دوره نهم با اعتقاد به اینکه همه تفکرات باید در اتاق بازرگانی حضور داشته باشند و کسب و کارهای کوچک و بزرگ دست بدست هم دهند، افزود: ما جریانی هستیم که اتاق را برای همه فعالان اقتصادی می خواهد. وی با سابقه فعالیت در کمیسیون جوانان اتاق، گفت: ما پاسخگوی عملکرد خود در ۴ سال گذشته هستیم. کشانی با اشاره به کم کاری برخی کمیسیون ها، به مقایسه تعداد جلسات کمیسیون های تجارت و صنایع پرداخت و آنها را مسئول پاسخگویی به عملکردشان دانست. ا

میر کشانی از رتبه اول کمیسیون آموزش در این ۴ سال خبر داد وافزود: در حوزه مسئولیت های اجتماعی در دنیا دوم شده ایم. ضمن آنکه هیات رئیسه توانست “مرکز رشد صادرات” را ایجاد کند که بزودی در اتاق اصفهان افتتاح می گردد.
محمدرضا جبارزارع در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران راجع به خط مشی تداوم کار در اتاق با توجه به صحبت های حاشیه ای، بیان داشت: تلاش فراوانی کردیم که گرایش دو گروه در راستای تقویت فضای کسب و کار، یکی شود ولی در جهان سوم، حاشیه ها زیاد است. وی موفقیت اتاق را در گرو نقش تسهیلگری مدیریت دانست و با اشاره به کارنامه درخشان ائتلاف مجمع تشکل ها و فعالان اقتصادی در سایت اتاق، لزوم تعیین نقشه راه، حضوروغیاب در کمیسیون ها و تعیین شاخص ها از اول تا نهم، برنامه پایش و زمانبندی را عنوان کرد و افزود: در این شرایط، تقوای حرف زدن بسیار مهم است.
مجید اجلوئیان، عضو شورای عالی جوانان اتاق و کاندید دوره نهم، حمایت از کالای ایرانی و نهادینه سازی آن، استانداردسازی و بازاریابی منطقی برای حضور در بازارهای جهانی و صادرات را از رویکردهای ۴ ساله اتاق در دوره نهم عنوان کرد و افزود: اگر به این سمت پیش رویم، اشتغالزایی بیشتری انجام می شود.
حمیدرضا مومنی، عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون کشاورزی، صادرات را راهگشای رشد و تولید در داخل و موثر بر کشاورزی عنوان کرد. وی گفت: باید بستر آموزش صادرات و نشر فرهنگ صادراتی فراهم شود و به تکنولوژی روز دست یابیم.
مصطفی رناسی، نایب رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به نقش رسانه و آزادی آنها در بیان واقعیات و به چالش کشیدن موضوعات، گفت: مردم ما فهیم هستند و بخشی از کار فعالان اقتصادی، درک حقایق و تفهیم آن برای مردم است. رناسی از برگزاری ۱۰ جلسه کمیسیون آموزش، ۴ جلسه کمیسیون بهبود مستمر کسب و کار، ۸ جلسه تشکل ها، حمایت از سرمایه گذاری و تامین مالی ۴ جلسه، کمیسیون سیاستگزاری و پایش ۸ جلسه، کمیسیون صنایع با ۹ جلسه، کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست ۶ جلسه ، کمیسیون گردشگری و برند ملی ۹ جلسه، کمیسیون صنایع و معادن ۱۰ جلسه و کمیسیون خدمات و تجارت فقط با یک جلسه خبر داد و گفت: تعداد جلسات گویای عملکرد کمیسیون هاست.
قاسمعلی جباری، کاندید گروه بازرگانی ائتلاف مجمع تشکل ها و فعالان اقتصادی از اقداماتی برای جذب سرمایه گذار خارجی و فعالیت های مثبتی که در این راستا صورت گرفته، خبر داد و افزود: حمایت اتاق بازرگانی، سبب رشد بخش خصوصی شده و در صورت وجود شرایط رشد بیشتر، بخش خصوصی می تواند پاسخگوی بسیاری از مشکلات باشد.


خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.