تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
کد خبر : 5392

زلزله‌ای به بزرگی ۶٫۴ ریشتری سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

زلزله‌ای به بزرگی ۶٫۴ ریشتری سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

زلزله کرمانشاه تلفات جانی نداشت/ ارسال بسته های غذایی ۷۲ساعته و یک ماهه به مناطق حادثه‌دیده زلزله‌ای به بزرگی ۶٫۴ ریشتری سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. دنیای اسرار:زلزله ۶٫۴ ریشتری ساعت ۲۰ و ۷ دقیقه در عمق ۷ کیلومتری زمین، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. مرکز زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری سرپل

Print Friendly, PDF & Email


زلزله کرمانشاه تلفات جانی نداشت/ ارسال بسته های غذایی ۷۲ساعته و یک ماهه به مناطق حادثه‌دیده

زلزله‌ای به بزرگی ۶٫۴ ریشتری سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

دنیای اسرار:زلزله ۶٫۴ ریشتری ساعت ۲۰ و ۷ دقیقه در عمق ۷ کیلومتری زمین، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. مرکز زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصر شیرین و ۳۳ کیلومتری گیلان غرب گزارش شده است.

این زمین‌لرزه در مناطق غرب و شمال غرب کشور از جمله کرمانشاه، سنندج، همدان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان احساس شده است.

مرکز لرزه‌نگاری آمریکا نیز از وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری در پایتخت عراق و دیگر استان‌های این کشور خبر داده است.

ظهر امروز زمین‌لرزه‌‌هایی به قدرت ۳ و ۳٫۲ ریشتر، «تازه‌آباد» و «سرپل‌ذهاب» را به لرزه درآورده بود. این زلزله‌ها در ساعت‌ ۱۶:۱۹ و ۱۷:۱۶ و در عمق ۱۰ و ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده بودند.

۲۰:۳۲/ تیم‌های ارزیاب هلال احمر اعزام شدند

مطابق اعلام منابع محلی، خساراتی به مناطق مختلف روستایی در سرپل‌ذهاب و قصر‌شیرین وارد شده و موجب ریزش دیوار برخی منازل شده است. مقامات محلی از اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده خبر می‌دهند.

۲۰:۴۴/ اعزام ۶ تیم امداد و نجات

سرپرست اورژانس کشور از اعزام ۶ تیم امدادی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

۲۰:۴۷/ برق سرپل ذهاب وصل شد

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از استقرار هلال احمر، ارتش و سپاه در منطقه خبر داد و گفت: نیمی از برق سرپل ذهاب بر اثر زلزله قطع شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر برق منطقه وصل شده است.

وی افزود: تاکنون تلفات جانی از منطقه گزارش نشده است و چند مصدوم مراجعه کننده به مراکز بهداشتی هم به صورت سرپایی معالجه شده‌ است.

۲۰:۵۰/ عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند

جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه در پی این زلزله برق شهرستان سرپل ذهاب قطع شده بود، تصریح کرد: مردم به دلیل از ترس زلزله منازل را ترک کرده و به خیابانها آمدند.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند، افزود: هوای امشب سرپل ذهاب نیمه ابری گزارش شده است.

۲۰:۵۳/ احتمال تخریب برخی روستاهای کوچک/ وقوع پس‌لرزه ۵ ریشتری

علی مرادی رئیس مرکز لرزه‌نگاری گفت: زلزله به بزرگی ۶٫۴ ریشتر و در عمق ۷ متری و در جنوب کرمانشاه و در فاصله ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب و ۱۸ کیلومتری قصر شیرین اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه ۴ پس‌لرزه بعد از زلزله رخداد یکی بزرگی یکی از این پس لرزه‌ها ۵ ریشتر بوده است، افزود: احتمال تخریب برخی روستاهای کوچک به دلیل شدت زلزله وجود دارد

دبیرکل جمعیت هلال احمر: زلزله کرمانشاه تلفات جانی نداشت/ ارسال بسته های غذایی ۷۲ساعته و یک ماهه به مناطق حادثه‌دیده

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه تا کنون ۶۳۴ مصدوم ناشی از فرار و یا ناشی از خرابی ها به دلیل زلزله شب گذشته کرمانشاه داشته‌ایم، گفت: بسته های غذایی ۷۲ساعته و یک ماهه بارگیری و به مناطق ارسال شده است.

محمود محمدی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،‌ در ارتباط با اخرین جزئیات زمین‌لرزه  شب گذشته در کرمانشاه اظهارداشت:  ۸۷تیم ارزیاب در مناطق زلزله زده از استان‌های معین کردستان، همدان، لرستان و ایلام تیم های واکنش سریع، اوار برداری، جست و جو و اسکان و تغذیه را به سرپل ذهاب، گیلان غرب و قصر شیرین اعزام کرده اند. 

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام در حال حاضر ۶۳۴ مصدوم ناشی از فرار و یا ناشی از خرابی ها داشته‌ایم، افزود: ارزیابی ۱۵۰ روستا به پایان رسیده و خوشبختانه تا این لحظه فوتی نداشتیم. 

 دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: بسته های غذایی ۷۲ساعته و یک ماهه بارگیری و به مناطق ارسال شده است.

محمدی نسب اعلام کرد: مرکز امدادهوایی هلال احمر ۵فروند بالگرد را جهت ارائه خدمات در مناطق بصورت اماده باش قرار داده است و علاوه بر استان های معین، استان های زنجان، آذر غربی، مرکزی و چهارمحال و بختیاری و اصفهان اماده باش قرار دارند که در صورت نیاز به منطقه اعزام شود.

منبع:فارس

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.