تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۹:۵۵
کد خبر : 5556

زنده شدن بازی های بومی و محلی در میدان امام علی(ع)

زنده شدن بازی های بومی و محلی در میدان امام علی(ع)

زنده شدن بازی های بومی و محلی در میدان امام علی(ع) بازی های بومی و محلی با انجام ۲۵ بازی متفاوت و سنتی در میدان امام علی(ع) برگزار شد. دنیای اسرار:به مناسبت گرامیداشت روز اصفهان برنامه ای با موضوع بازی های بومی و محلی با همکاری معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری

Print Friendly, PDF & Email

زنده شدن بازی های بومی و محلی در میدان امام علی(ع)

بازی های بومی و محلی با انجام ۲۵ بازی متفاوت و سنتی در میدان امام علی(ع) برگزار شد.

دنیای اسرار:به مناسبت گرامیداشت روز اصفهان برنامه ای با موضوع بازی های بومی و محلی با همکاری معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و هیأت بازی های بومی و محلی استان اصفهان در میدان امام علی (ع) برگزار شد.

این برنامه با هدف احیا، معرفی و آموزش بازی های سنتی و محلی اصفهان به عموم مردم و گردشگران داخلی و خارجی و همچنین بالا بردن روحیه مشارکت در خانواده ها و ترویج بازی های سالم  برگزار شد.

میدان امام علی (ع) به مدت سه روز از تاریخ یکم الیسوم آذرماه میزبان این رویداد بود که در این مدت ۲۵ بازی سنتی به مردم معرفی و اجراشد.

بازی های بومی محلی اجرا شده در میدان امام علی(ع) بازی های قدیمی و رو به فراموشی شده شهر اصفهان شامل بازی هایی مانند گرگم به هوا، دال پلان، بولینگ با پا، دوز بازی، الختر، تیرو کمان، لنگه پا، طناب کشی، هفت سنگ، کلاه پلان، بازی سه گانه و دیگر بازی ها بود.

حسن همتیان مسئول برگزاری برنامه بازی های بومی محلی در میدان امام علی (ع) در خصوص این رویداد اظهار داشت: برنامه هایی که توسط معاونت تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برای روز اصفهان برنامه ریزی شده بود به دو بخش تقسیم شد که یکی از آنها بازی های بومی و محلی و دیگری بازی چوگان بود.

وی ادامه داد: در این قسمت، ۲۵ بازی در دست اجرا قرار گرفت که بازی های احیا شده در زمان قدیم در استان اصفهان بودند و تمام این بازی ها توسط چند مربی به شهروندان آموزش داده می شد و خود افراد حاضر در میدان امام علی (ع) هم این بازی ها را انجام می دادند و هدف ما این بود که مردم از این به بعد این بازی ها را در ساعات فراغت خودشان جای بدهند.

همتیان گفت: بخش دوم برنامه ما برگزاری مسابقات چوگان بود که با هماهنگی و مشارکت هیأت چوگان استان اصفهان چهار تیم در میدان نقش جهان به رقابت پرداختند که در روز آخر فینال این مسابقات هم برگزار شد.

وی افزود: استقبال بسیار خوبی از این برنامه انجام شد و در بخش مسابقات چوگان به قدری تماشاگر آمده بود که گاهی اوقات تمام اطراف زمین در چندین ردیف پشت سر هم ایستاده بودند و در قسمت بازی های بومی و محلی نیز بخاطر اینکه ۲۵ بازی در حال اجرا بود، تعداد قابل توجهی از این برنامه ها استقبال کردند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.