تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر : 33167

ساخت خانه‌های ویلائی در طرح نهضت ملی مسکن چادگان در دستور کار قرار گرفت

ساخت خانه‌های ویلائی در طرح نهضت ملی مسکن چادگان در دستور کار قرار گرفت

در جلسه شورای مسکن شهرستان چادگان؛ ساخت خانه‌های ویلائی در طرح نهضت ملی مسکن چادگان در دستور کار قرار گرفت در جلسه شورای مسکن شهرستان چادگان بر ساخت خانه‌های ویلائی در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان تاکید شد و تامین زمین از طریق الحاق مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت. به گزارش  دنیای

Print Friendly, PDF & Email

در جلسه شورای مسکن شهرستان چادگان؛

ساخت خانه‌های ویلائی در طرح نهضت ملی مسکن چادگان در دستور کار قرار گرفت

در جلسه شورای مسکن شهرستان چادگان بر ساخت خانه‌های ویلائی در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان تاکید شد و تامین زمین از طریق الحاق مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

به گزارش  دنیای اسرار؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه سفرهای درون استانی خود با همراهی جمعی از معاونین و رؤسای ذیربط این اداره‌کل به شهرستان چادگان سفر کرد.

هدف از این سفر یک روزه، شرکت در جلسه شورای مسکن شهرستان چادگان، بررسی مباحث مختلف در حوزه مسکن از جمله نهضت ملی و مسکن مهر بود، همچنین واگذاری اراضی، تعهدات موجود در این حوزه و مبحث طرح تفصیلی نیز مورد بررسی قرار گرفت و در رابطه با آن تصمیم گیری شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه جلسه شورای مسکن شهرستان چادگان اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در مجموع بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح بوده و اقدام به ثبت نام کردند که پس از بررسی و پالایش‌های بعمل آمده جمعا در شهرهای چادگان و رزوه بیش از ۶۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند.

وی اذعان داشت: با توجه به توریستی بودن شهرستان چادگان و شرایط موجود آن، مسئولین این شهرستان پیگیر ساخت خانه‌های ویلائی در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان چادگان بودند لذا بنا بر این سیاست‌گذاری بعمل آمده در سطح شهرستان، مبحث تامین زمین و الحاق اراضی مورد نیاز به محدوده شهری بررسی و در رابطه با آن تصمیم‌گیری شد.

قاری‌قرآن با بیان اینکه تا کنون ۵.۷ هکتار زمین به محدوده شهری شهرستان چادگان الحاق شده است افزود: در حال حاضر با توجه به تعداد متقاضیان حائز شرایط این شهرستان، ساخت خانه‌های ویلایی (تک واحدی) نیاز به الحاق ۳۲ هکتار اراضی به محدوده شهری دارد.

وی گفت: در این جلسه بر سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید و مقرر شد همزمان با سیر مراحل الحاق، مبحث آماده‌سازی اراضی و طرح تفکیکی مطابق با تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری منعقد خواهد شد اجرایی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه واگذاری زمین دارای شرایط خاصی و بازه زمانی مشخص برای اخذ مجوزها و ساخت می‌باشد لذا ضروری است پس از واگذاری اراضی به متقاضیان، در اسرع وقت نسبت به سیر مراحل ساخت اقدام کنند.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی در راستای کنترل قیمت مسکن و اجاره‌بها در سطح شهرستان‌ها، طرح خانه‌های استیجاری و مبحث خانه‌های خالی را دنبال می‌کند لیکن پس از نهایی شدن و ابلاغ آن اجرایی خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.