تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر : 26667

ساخت راه‌های استان اصفهان بدون توقف و با پیشرفت قابل توجه

ساخت راه‌های استان اصفهان بدون توقف و با پیشرفت قابل توجه

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه‌های عمرانی این استان با پیشرفت قابل قبولی در حال اجرا بوده و با بهره گیری از راهکارهای موثر، مشکلات در روند اجرای آن تاثیری نداشته است. به گزارش دنیای اسرار؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان

Print Friendly, PDF & Email


معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه‌های عمرانی این استان با پیشرفت قابل قبولی در حال اجرا بوده و با بهره گیری از راهکارهای موثر، مشکلات در روند اجرای آن تاثیری نداشته است.

به گزارش دنیای اسرار؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی بدون توقف و با سرعت در حال اجرا هستند اظهار کرد: در این اداره کل تنها در صورت تامین اعتبار لازم و کافی، عملیات اجرایی پروژه جدید آغاز می‌شود و تمرکز ما اتمام پروژه‌های اولویت دار است تا شاهد تبعات اجتماعی عدم اجرای پروژه‌ها نباشیم.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته شاهد پروژه‌هایی بودیم که عملیات اجرایی آنها آغاز می شد اما به دلایل مختلف غیرفعال و مسکوت می‌ماندند. اذعان داشت: عمده مشکل این پروژه ها مربوط به بحث عدم تامین منابع مالی آنها بود که به لطف خدا توانستیم تعدادی از پروژه‌های مسکوت مانده این اداره کل را با هماهنگی ها و پیگیری‌هایی بعمل آمده تامین اعتبار، راه‌اندازی مجدد و بهره‌برداری کنیم. و بخشی دیگر را نیز در دست اجرا داریم. 

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: هزینه‌های مرتبط با حوزه ساخت و پروژه‌های عمرانی همواره سهم عمده ای از اعتبارات اداره‌کل راه و شهرسازی استان را به خود اختصاص داده است اعتبار در نظر گرفته شده برای این بخش در سال ۱۳۹۹ از نظر استانی ۱۸% و از لحاظ ملی ۱۲۲% نسبت به یکسال پیش از آن، افزایش داشته است. 

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه باند دوم محور تیران-سامان، یکی از پروژه‌های فعال این اداره کل تشریح کرد: این محور به طول ۱۹ کیلومتر بوده که راه ارتباطی استان اصفهان با استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود و از جمله جاده‌های پر حادثه از نظر تردد بسیار بالا است.  

شاهسوندی افزود: به جهت ایمن سازی مسیر و رفع نقاط پرحادثه، احداث باند دوم این محور در دستور کار قرار گرفت و انجام عملیات اجرایی در دو قطعه در حال انجام بوده که قطعه اول این محور به طول ۵.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و قطعه دوم به طول ۱۳.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال است. 

وی گفت: پروژه آسفالت گرم باند دوم محور چادگان نیز به طول هفت هزار و ۵۰۰ متر بوده که قطعه اول آن یه طول دو هزار و ۵۰۰ متر عملیات آسفالت دولایه آن، نصب تابلوها و علائم ایمنی اتمام یافته و به بهره‌برداری رسیده است قطعه دوم این پروژه نیز به طول ۵ کیلومتر در دست اجرا است. 

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص دومین تونل بزرگ استان اصفهان (پروژه تونل خوانسار-بوئین میاندشت) اذعان داشت: این تونل بعنوان شاهراه غرب استان تلقی می‌شود. که طول آن چهار هزار و ۲۰ متر شامل یکهزار و ۲۰۰ متر تونل و دو هزار و ۸۲۰ متر راه‌های طرفین است. 

وی افزود: طی قرارداد اول برای این پروژه حفاری کل مسیر و لاینینگ حدود ۴۰۰ متر انجام شد و در قرارداد فعلی نیز تا کنون حفاری و تحکیم اولیه پاطاق به طول ۸۰۰ متر و انجام باقیمانده لاینینگ به طول ۱۰۰۰متر انجام پذیرفته است. 

شاهسوندی با بیان اینکه پروژه کنارگذر خوانسار از دیگر پروژه های فعال اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است گفت: طول کل این پروژه ۱۹ کیلومتر بوده که سه کیلومتر آن در سنوات گذشته با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال خاکبرداری شده و هشت کیلومتر دیگر طی قرارداد دوم در دست اجرا است. 

وی با بیان اینکه پروژه کمربندی خمینی شهر-جهادآباد به طول ۳۰ کیلومتر است اذعان داشت: با توجه به وجود پالایشگاه پتروشیمی، نیروگاه و شهرک صنعتی، احداث کمربندی از سمت خمینی‌شهر به سمت شاهین‌شهر دردستور کار قرار گرفت.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از مزایای این پروژه به روان شدن ترافیک و خارج شدن کمربندی خمینی شهر ازترافیک بین شهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰ کیلومتر از این پروژه انجام و به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ کیلومتر دیگر در دست اجرا است. 

وی در خصوص بهسازی و تقاطع غیرهمسطح محور علویجه- پلیس راه که به طول ۴۳ کیلومتر است عنوان کرد: تکمیل عملیات اجرایی این پروژه ایجاد ترافیک روان و ایمن در محدوده سه راهی پلیس‌راه اصفهان-تهران و کاهش تصادفات رخ به رخ را به همراه داشته است. 

شاهسوندی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ کیلومتر از این پروژه به بهره برداری رسیده است اظهار کرد: سه کیلومتر از محور اصلی و دو دهانه تقاطع محور با کنارگذر غرب باقیمانده که هم اکنون عملیات اجرایی آن با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰% در دست اجرا است

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.