تاریخ انتشار : شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر : 33852

ساخت ۵ هزار واحد مسکونی به صورت مشارکتی توسط شهرداری اصفهان

ساخت ۵ هزار واحد مسکونی به صورت مشارکتی توسط شهرداری اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: ساخت ۵ هزار واحد مسکونی به صورت مشارکتی توسط شهرداری اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی منعقد کرده است؛ همچنین به انبوه‌سازان نیز اعلام کردیم آماده انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌ای مشابه با آن‌ها هستیم. به گزارش دنیای اسرار:محمد

Print Friendly, PDF & Email

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:
ساخت ۵ هزار واحد مسکونی به صورت مشارکتی توسط شهرداری اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی منعقد کرده است؛ همچنین به انبوه‌سازان نیز اعلام کردیم آماده انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌ای مشابه با آن‌ها هستیم.

به گزارش دنیای اسرار:محمد نورصالحی در ارتباط با سفرهای مختلف رئیس جمهور به اقصی نقاط کشور و پیگیری مشکلات شهرها و استان‌ها اظهار کرد: نسبت به حذف شدن شهر اصفهان از برخی فرایندها به بهانه برخوردار بودن استان و شهر اصفهان معترض هستیم، بر سفر مسئولان به روستاها و شهرها برای رسیدگی به امور مردم تاکید داریم، اما این مهم باید برای همه رقم بخورد.

وی درباره طرح های توسعه صنایع بزرگ که در بیخ گوش اصفهان در حال رقم خوردن است و این مسئله برای اصفهان پدیده مهاجرت ها و حاشیه نشینی را بیشتر رقم خواهد زد گفت: ما نیزبه عنوان شورا معترض به توسعه صنعتی اطراف اصفهان هستیم، اعضای شورا و نمایندگان مجلس نسبت به تصویب ایجاد منطقه ویژه صنعتی در جنوب اصفهان هم اعتراض دارند.

 

به جد دنبال دور کردن صنایع از شهرها هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه به‌طور جدی به دنبال دور کردن صنایع از محدوده شهر هستیم گفت:۱۳ شهرک صنعتی در اطراف شهر اصفهان فعالیت می‌کند که هیچکدام شعاع ۵۰ کیلومتری از شهر را رعایت نکرده‌اند در حالی که حدود ۹۰۰ کارخانه در آنها وجود دارد.فعالیت این کارخانه‌ها، آلاینده‌هایی برای شهر اصفهان داشته به طوری که این موضوع باعث شده است اصفهان به عنوان دومین شهر صنعتی کشور محسوب شود.

وی با بیان اینکه آلاینده‌های پرحجمی چسبیده به گوش شهر اصفهان وجود دارد، گفت: قانون انتقال پادگان‌های نظامی و زندان‌ها از شهر اصفهان در صدد اجرا شدن است اما باید قانون انتقال مراکز آلاینده نیز تدوین و به مرور این قانون اجرا شود.

 

همه توان‌ها برای پایان رینگ چهارم

نورصالحی درباره اینکه چرا شهرداری همه توان خود را برای پایان رینگ حفاظتی اصفهان مصروف نمی دارد؟ پاسخ داد: حلقه حفاظتی یا رینگ چهارم از شمال اصفهان آغاز و بخشی از آن اجرا شده است و بخشی از آن از بزرگراه بعثت (میدان شهدای ورزشکار) نقطه اتصال اصفهان و دولت آباد تا اتوبان فرودگاه به بهره‌برداری رسیده است که در روان شدن ترافیک تأثیر بسزایی دارد.

وی گفت: ادامه این رینگ به پل سردار شهید سردار سلیمانی در خیابان جی و تا اتوبان شهید دستجردی (سپاهان‌شهر) می‌رسد، در این راستا بودجه آن اضافه شده البته هزینه‌های آن نیز افزایش یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: امسال ۸۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه در منطقه چهار، پنج، شش، ۱۰ و ۱۵ اعتبار اختصاص داده شده است تا همه مناطق فعال شوند و پروژه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: مسیر اصلی بخش غربی رینگ حفاظتی است که در محدوده شهرستان خمینی‌شهر و دولت آباد قرار دارد، در این راستا تلاش کردیم تابا تاسیس شرکتی در این زمینه استانداری یا اداره کل راه و شهرسازی را متولی قرار دهیم، زیرا این شهرها توان اجرایی و تأمین منابع مالی را ندارند، اما بخش اصفهان این پروژه فعال است.

 

ساخت ۵ هزار واحد مسکونی به صورت مشارکتی توسط شهرداری اصفهان

نورصالحی درباره علت مشارکت شهرداری اصفهان در ساخت ۵ هزار واحد مسکونی گفت: از قدیم شهرداری یک ردیف بودجه در حوزه مشارکت مدنی داشته است، بر این اساس زمین و پروانه ساخت از سوی شهرداری ارائه می‌شد و ساخت‌وساز توسط سرمایه‌گذار رقم می‌خورد، به نوعی مولدسازی روی زمین شهری انجام می‌شده است، اگر چه ساخت و ساز وظیفه ذاتی شهرداری نیست، اما تأمین مسکن اقشار کم درآمد در قانون شهرداری‌ها جز وظایف آمده است.

وی توضیح داد: شهرداری اصفهان در این راستا تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی منعقد کرده است؛ همچنین به انبوه‌سازان نیز اعلام کردیم آماده انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌ای مشابه با آن‌ها هستیم.

 

عزم شهرداری برای هتل سازی در اصفهان جزم است

وی درباره احداث هتل در ساختمان جهان نما با توجه به اینکه اصفهان با کمبود هتل مواجه است افزود: زمانی که ساختمان جهان نما طراحی می‌شد، چهار فاز برای آن مشخص شد، فاز اول و دوم از سمت میدان امام حسین (ع) از آغاز برای ساخت هتل پیش‌بینی شده بود، فاز سوم و چهارم نیز قرار بود تجاری و اداری باشد که این دو فاز انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: فاز یک و دو جهان نما برای ساخت هتل یک بار به نهادی عمومی واگذار شد اما عملیاتی نشد که به تازگی قراردادی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی از دیار نصف جهان منعقد شده که ساخت هتل را آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: معتقدیم هر جا ظرفیت تبدیل به هتل را داشته باشد، برای توسعه زیرساخت گردشگری به سمت ساخت هتل حرکت خواهیم کرد، در این راستا نیز تلاش می‌کنیم ساختمان نیمه‌کاره ناتمام و رها شده مانند جهان‌نما را ارتقای کیفی دهیم و به وضع مطلوب برگردانیم.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.