تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
کد خبر : 14342

سارایوو خواستار بهره مندی از تجارب ایران در زمینه همکاری با یونسکو شد

سارایوو خواستار بهره مندی از تجارب ایران در زمینه همکاری با یونسکو شد

دیپلماسی شهری با چاشنی هنر هفتم/ دعوت شهردار سارایوو از هنرمندان اصفهانی برای شرکت در جشنواره فیلم سارایوو   سارایووخواستار بهره مندی از تجارب ایران در زمینه همکاری با یونسکو شد گفتو گوی شهردار سارایوو به عنوان پایتخت کشور بوسنی هرزگوین که به دیدار دکتر نوروزی،شهردار اصفهان آمده بود از جنس تعاملات فرهنگی و سینمایی بود

Print Friendly, PDF & Email

دیپلماسی شهری با چاشنی هنر هفتم/ دعوت شهردار سارایوو از هنرمندان اصفهانی برای شرکت در جشنواره فیلم سارایوو  

سارایووخواستار بهره مندی از تجارب ایران در زمینه همکاری با یونسکو شد

گفتو گوی شهردار سارایوو به عنوان پایتخت کشور بوسنی هرزگوین که به دیدار دکتر نوروزی،شهردار اصفهان آمده بود از جنس تعاملات فرهنگی و سینمایی بود تا آنجائیکه این دیداردعوت شهردار اصفهان از هنرمندان بوسنی برای حضور و شرکت در جشنواره بین المللی فیلمکودک و نوجوان اصفهان و دعوت شهردار سارایوو از هنرمندان اصفهانی برای حضور در جشنوارهفیلم سارایوو را در پی داشت.   

به گزارش دنیای اسرار، قدرت اله نوروزی در دیدار با شهردار سارایوو، پایتخت کشور بوسنی هرزگوین، با اشاره به اینکه اصفهان شهری تاریخی، میراثی، صنعتی و البته از همه مهمتر فرهنگی و  دانشگاهی است، اظهار کرد: در تاریخ ایران، اصفهان یکی از مهمترین شهرهاست که چندین دوره تاریخی پایتخت ایران بوده است.

ویادامه داد: در حال حاضر هم اصفهان در بسیاری از حوزه ها پیشتاز است و در عرصه بین الملل هم توانسته با ۱۴ شهر در کشورهای مختلف تفاهم نامه خواهرخواندگی منعقد کند.    

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون شهر اصفهان میزبان میهمانانی از کشور بوسنی هرزگوین بوده است که دیدار و گفت و گو با شهردار موستار یکی از این دیدارها بوده است، تصریح کرد: شهر اصفهان آمادگی دارد در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تعاملاتی را با شهر سارایوو داشته باشد. 

ویبا بیان اینکه در سال ۲۰۲۰ اصفهان به عنوان شهر گردشگری معرفی می شود و در این راستارویدادهای مختلفی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در برخی کشورها مقدمات برگزاری هفته فرهنگی اصفهان فراهم شده و در شهر پاریس، هفته فرهنگی اصفهان برگزار شد. با توجه به سابقه روابط ایران و بوسنی هرگوین آمادگی داریم هفته فرهنگی بوسنی را هم در شهر اصفهان برگزار کنیم.

دعوت شهردار اصفهان برای شرکت هنرمندان سارایوو در جشنواره فیلم کودک

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان و دعوت از خواهرخوانده های شهر اصفهان برای حضور در این رویداد، اظهار کرد: از هنرمندان سارایوویی که در عرصه سینمایی فعالیت دارند برای شرکت در جشنواره سال آینده دعوت می کنم.  

شهردار اصفهان همچنین برای نمایش یکی از فیلم های کشور بوسنی با موضوع کودکان و جنگ در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان ابراز تمایل کرد و گفت: از هنرمندان بوسنی دعوت می کنم که این فیلم را برای نمایش در جشنواره کودک اصفهان شرکت دهند و در جشنواره حضور داشته باشند. 

تعامل فرهنگی اصفهان با شهر سینمایی از نگاه یونسکو 

در ادامه این دیدار عبداله اسکاکا، شهردار سارایوو نیز با ابراز خرسندی از سفر به شهر اصفهان، این شهر را یکی از بزرگترین شهرهای تاریخ جهان توصیف کرد و گفت: ایران و بوسنی روابط دیرینه دارند و ایران در جنگ بوسنی کمک های زیادی به مردم و کشور ما داشته است.  

وی ادامه داد: مردم بوسنی هرزگوین احساس خوبی نسبت به مردم ایران داشته و آنها را دوست دارند. 

شهردار سارایوو با اشاره به همکاری های ایران و بوسنی هرزگوین در سال های اخیر، اظهار کرد: کشور ایران جزو کشورهایی بود که بعد از جنگ، بوسنی هرزگوین را به رسمیت شناخت و سفارت خود را در این کشور مستقر کرد.

وی بیان کرد: همکاری مطلوب شما با یونسکو می تواند تجربه ای برای ما در زمینه هنری و فرهنگی باشد چراکه ما همکاری خود با این نهاد بین المللی را به تازگی آغاز کرده ایم و به عنوان شهر سینمائی از سوی یونسکو انتخاب شده ایم.  

عبداله اسکاکا به برگزاری جشنواره شهر سارایوو به عنوان یک جشنواره سینمایی اشاره کرد و گفت: سینمای ایران یکی از سینماهای مطرح در جهان است که به همین سبب از شما درخواست می کنیم در جشنواره فیلم سارایوو که اواسط شهریور ماه هر سال برگزار می شود، شرکت کنید.

وی از شهردار اصفهان و هنرمندان اصفهانی نیز دعوت کرد تا در این جشنواره شرکت و حضور داشته باشند.

شهردار سارایوو به ساخت فیلمی با موضوع کودکان و جنگ در بوسنی اشاره کرد و گفت: این فیلم روایتگر تاثیر آموزش در شرایط سخت است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.