تاریخ انتشار : شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر : 29725

سازمان بهزیستی کشور به عنوان یکی از متولیان امر پیشگیری از بروز اعتیاد

سازمان بهزیستی کشور به عنوان یکی از متولیان امر پیشگیری از بروز اعتیاد

به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ۵ تیرماه به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و اینکه فرصتی است تا توجه و نگاه ها بیشتر به مقابله با این معضل جهانی تمرکز یابد، گفت: سازمان بهزیستی کشور به عنوان یکی از متولیان امر پیشگیری از بروز

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ۵ تیرماه به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و اینکه فرصتی است تا توجه و نگاه ها بیشتر به مقابله با این معضل جهانی تمرکز یابد، گفت: سازمان بهزیستی کشور به عنوان یکی از متولیان امر پیشگیری از بروز اعتیاد، اقدامات و برنامه های مستمر و فراوانی را در زمینه کاهش تقاضا و درمان داشته و دارد.

ولی الله نصر با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از آسیب ها و معضلات جدی اجتماعی است که متاسفانه جوامع بشری را به شدت گرفتار ساخته است، اظهار کرد: اعتیاد قدرت، تفکر، خلاقیت، همت، تلاش، سازندگی و بالندگی را از مبتلایان و جامعه درگیر با این بلای خانمانسوز می گیرد و بخشی عظیمی از استعدادهای انسانی، اجتماعی، اقتصادی و حتی فرهنگی و معنوی جوامع را در این گرداب هولناک تلف می نماید.

وی با اشاره به شعار جهانی امسال “پرداخت به چالش های مواد مخدر در حوزه سلامت و بحران های بشری”، افزود:۱۲ تیم سیار برای کاهش آسیب در شهرهای اصفهان، شهرضا مبارکه، زرین شهر، گلپایگان، دولت آباد، کاشان و تیران و کرون به بیش از هزار معتاد خدمات ارائه کردند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: در استان اصفهان دو مرکز ماده ۱۶ وجود دارد؛ مرکز قلعه شور تحت نظر بهزیستی و مرکز دیگر در مبارکه متعلق به سپاه است؛ همچنین استان کمپ ماده ۱۶ در حوزه بانوان ندارد و دارای سه مرکز اقامتی در حوزه بانوان است که دو مرکز در شهر اصفهان و یک مرکز در لنجان قرار دارد.

نصر با اشاره به طرح‌هایی که در حوزه پیشگیری از اعتیاد انجام می‌ گیرد، تصریح کرد: بهزیستی سعی خود را کرده است تا تنها به یک جنبه زندگی فرد توجه نشود بلکه با اجرای طرح کلیه ابعاد زندگی فرد تحت تأثیر قرار گیرد؛ ضمن اینکه در تدوین و اجرای این طرح‌ها محله‌های حاشیه و مناطق پرخطر استان اصفهان مدنظر قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم دفتر پیشگیری از اعتیاد اداره کل بهزیستی استان اصفهان درمان و بازتوانی معتادان است و سعی بر این بود که فرد معتاد هر چه زودتر بهبود یابد و به کانون گرم خانواده خود برگردد. درمان و بازتوانی معتادان در استان اصفهان در مراکز درمان سرپایی اعتیاد و MMT صورت می‌گیرد و در حال حاضر استان اصفهان دارای ۵۰ مرکز درمانی سرپایی است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌های استان اصفهان در بحث پیشگیری از اعتیاد است، ابراز داشت: اداره کل بهزیستی استان اصفهان معتقد است که مسائل اجتماعی به‌جای اینکه با رویکرد امنیتی و انتظامی حل شود، باید با رویکرد اجتماعی و فرهنگی برطرف شود.

وی اضافه کرد: مقابله موثر و همه جانبه با معضل پیچیده اعتیاد و سومصرف مواد مخدر نیازمند عظمی راسخ در سطح ملی و با حضور و مشارکت همه عوامل ذیربط و ذی مدخل دولتی، مردمی و غیردولتی است که امیدواریم ره آورد مشارکت، تعامل و هم افزایی ملی مورد انتظار در این حوزه، مقابله موثر با زمینه های بروز و شیوع استفاده از مواد مخدر و پیامدهای نامیمون آن باشد.

 

خبرنگار: مهتاب خیری

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.