تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر : 6911

ساماندهی مشاغل شهری نیاز اساسی شهر اصفهان

ساماندهی مشاغل شهری نیاز اساسی شهر اصفهان

ساماندهی مشاغل شهری نیاز اساسی شهر اصفهان دنیای اسرار:مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان: بخش عمده ای از ترافیک و نابسامانی های شهری به دلیل استقرار نادرست واحدهای صنفی در شهر است که مشکلاتی را برای تردد شهروندان ایجاد کرده و همین موضوع باعث شده تکریم شهروندان به خوبی

Print Friendly, PDF & Email

ساماندهی مشاغل شهری نیاز اساسی شهر اصفهان

دنیای اسرار:مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان: بخش عمده ای از ترافیک و نابسامانی های شهری به دلیل استقرار نادرست واحدهای صنفی در شهر است که مشکلاتی را برای تردد شهروندان ایجاد کرده و همین موضوع باعث شده تکریم شهروندان به خوبی انجام نشود.
محمد مجیری با اشاره به برخی از خیابان های شهر  که به رسته برخی مشاغل تبدیل شده است گفت: در میدان احمد آباد فروشگاه های عرضه کننده تلفن همراه مشکلات زیادی را برای عبور و مرور شهروندان ایجاد کرده یا در خیابان صغیر به واسطه فعالیت فروشگاه های ارائه کننده تزیینات اتومبیل جای پارک و توقف خودرو ها نیست و نظیر این نوع مشاغل در دیگر خیابان‌های شهر نیز قابل مشاهده است.
مجیری ادامه داد: کارگاه های نساجی کردآباد نیز در منطقه ای با تعداد زیاد سکنه قرار دارد که با وجود مواد اولیه ای مانند پنبه، چوب و وسایل گرمایشی ناایمن در این کارگاه ها امکان امداد رسانی و اطفای حریق در این منطقه تنش زا بوده لذا ساماندهی نساجی های کردآباد در دستور کار قرار گرفته و زمینی در شرق اصفهان ابتدای جاده نایین برای جابه جایی این صنف در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در بخش فراورده های کشاورزی باید محصولات کشاورزی مورد نیاز مردم از تولید کننده بدون واسطه به دست مصرف کنندگان برسد و به همین دلیل میدان میوه و تره بار اصفهان ۲۵ سال پیش ساخته شده است اظهار کرد: در میدان میوه و تره بار اصفهان ۲۲۰ غرفه فروش میوه و ۲۵۰ غرفه سبزی فعال هستند و در فصول مختلف سال حدود ۱۰هزار تن میوه، صیفی و سبزیجات وارد میدان شده و با چهار هزار وانت سواری و نیسان به واحدهای خرده فروشی داخل شهر عرضه می شود.
مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به راه اندازی ۱۴ فروشگاه کوثر و احداث پانزدهمین فروشگاه کوثر اصفهان در منطقه شهرک شهید کشوری و آماده سازی و تملک زمین برای کوثر ۱۶ در شهر خوارسگان تاکید کرد: تنظیم بازار کالاها در فروشگاه های کوثر در حال انجام است تا با توجه به افزایش قیمت‌ها با کالاهایی که از ستاد تنظیم بازار ارایه می شود، بتوانیم  قیمت اجناس را در بازارهای کوثر مناسب تر کنیم.
وی در ادامه افزود: در فروشگاه های کوثر زمینه اشتغال بیش از هزار نفر به صورت مستقیم فراهم شده و در حال ایجاد کنسرسیوم بین بهره برداران فروشگاه کوثر هستیم تا تعاونی شکل بگیرد و خرید فروشگاه ها به صورت متمرکز انجام شود.
محمد مجیری با تاکید بر اینکه در فروشگاه های کوثر کیسه‌های پلاستیکی کنار گذاشته شده است گفت: این اقدام باعث شد که در شش ماه اول امسال چهار میلیون و ۶۰۰ هزار کیسه پلاستیک از چرخه مصرف حذف شود.
وی افزود: قیمت هر کدام از کیسه های پارچه ای ۱۶۰۰ تومان است اما از شهروندان تنها ۲۰۰ تومان بابت هرکدام از کیسه ها دریافت می شود و در واقع بهره برداران برای هر کیسه ۱۴۰۰ تومان ضرر می دهند از این رو دنبال راهکاری برای حل جبران این مبلغ هستیم، البته اگر شهروندی که کیسه پارچه‌ای خریده آن را در خرید بعد به بازار تحویل دهد، ۲۰۰ تومان تخفیف می‌گیرد.
مجیری با بیان اینکه عده ای با استفاده از برند کوثر فروشگاه هایی با عناوین کوثر مهر، کوثر شفق و کوثر ولیعصر در سطح شهر راه اندازی کرده و از اعتماد مردم سوء استفاده می‌کنند خاطر نشان کرد: از این رو شکایتی به دادگاه مطرح کردیم که روز گذشته رأی دادگاه به نفع سازمان صادر شد و تمام این فروشندگان باید تابلوهای خود را تا قبل از پایان سال اصلاح کنند.
وی با اشاره به اینکه دسته بندی صنوف به سه بخش واحدهای سبز، زرد و قرمز انجام می شود گفت: واحدهای سبز توزیعی داخل شهر، واحدهای صنفی زرد در حریم شهر با رعایت برخی ضوابط و استانداردها و واحدهای قرمز باید به خارج از شهر داخل شهرک‌ها انتقال پیدا کنند.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهردای اصفهان از انتقال موزاییک سازان در خیابان شهیدان به منطقه بختیار دشت و انتقال طلافروشان به شهرک صنفی طلا خبر داد و تصریح کرد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی ۵۰ هکتار زمین و ۳۰ هکتار نیز برای توسعه شهرک صنفی طلا در مجاورت شهرک صنعتی جی در نظر گرفته شده که در حال حاضر اقدامات اداری آن تمام شده و صنف باید زمین را تحویل و سهام گذاری کنند تا شهرک صنفی طلا شکل بگیرد.
به گفته مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان بازار گل و گیاه همدانیان تا پایان سال ۹۸ به باغ تندرستی منتقل می شود و این باغ با فضایی به مساحت ۱۴.۵ هکتار در حال ساخت است که بزرگترین بازار بین المللی گل و گیاه است.
در ادامه سید سلمان قاضی عسگر معاون عمران سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: شهرک خشکبار در میدان مرکزی میوه و تره بار درحال احداث است، این

شهرک دارای ۹ لاین سوله  که هر لاین شامل ۵ سوله است که تعداد ۴۵ سوله ۵۲۰ مترمربعی در حال حاضر با دفاتر کار برای واگذاری آمده شده و بخشی از عملیات ساختمانی آن تا خردادماه سال آینده به پایان می رسد و این شهرک به قطب اصلی خاروبار و خشکبار جنوب کشور تبدیل می شود.
وی در ادامه افزود: قرارداد هر لاین حدود ۴ میلیارد تومان است و در هر لاین ۵ پیمانکار در حال کار هستند، قرارداد این پیمانکاران طبق فهرست بهای سال ۹۶ بوده است ولی متاسفانه در سال ۹۷ مبالغ اسباب و لوازم مورد نیاز سه برابر شده است و پیمانکاران با مشکلات بسیار جدی مواجه شده اند.
وی با بیان اینکه لاین یک شهرک در حال اتمام است گفت: در لاین ۲ و ۳ ساخت و ساز ۹۰ درصد پیشرفت داشته است و در لاین های چهار و پنج ۶۰ درصد کار انجام شده است.
قاضی عسگر با بیان اینکه در فاز دوم تعداد ۶۶ سوله دیگر نیز در کنار سوله‌های موجود بازار خشکبار میدان میوه و تره بار اضافه می‌شود و تعداد آنها به ۱۱۱ میرسد گفت: قصد داریم ساخت این۶۶ سوله را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.