تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۸:۱۵
کد خبر : 7635

سامانه الکترونیک تبادل اسناد بستری در اصفهان اجرائی شد

سامانه الکترونیک تبادل اسناد بستری در اصفهان اجرائی شد

سامانه الکترونیک تبادل اسناد بستری در اصفهان اجرائی شد به گزارش  با دنیای اسرار:مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان: حدود یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار بیمه شده در استان اصفهان تحت پوشش این سازمان هستند. حسین بانک با بیان اینکه ۵ صندوق بیمه‌ای در استان اصفهان حدود یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار

Print Friendly, PDF & Email

سامانه الکترونیک تبادل اسناد بستری در اصفهان اجرائی شد

به گزارش  با دنیای اسرار:مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان: حدود یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار بیمه شده در استان اصفهان تحت پوشش این سازمان هستند.
حسین بانک با بیان اینکه ۵ صندوق بیمه‌ای در استان اصفهان حدود یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار نفر را تحت پوشش خود دارند گفت: این ۵ صندوق شامل کارکنان دولت، بیمه ایرانیان، بیمه سلامت همگانی رایگان، سایر اقشار و روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند.
وی تعداد کل بیمه شدگان این سازمان را در کل کشور، حدود ۴۰ میلیون نفر اعلام کرد و تاکید کرد: حدود ۸۰ درصد از این افراد رایگان بیمه شده اند و حق بیمه آنان توسط دولت پرداخت می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه به بیان اقدامات انجام شده در سطح استان پرداخت و خاطر نشان کرد: بدهی‌های سال گذشته این سازمان که حدود ۳۲۰ میلیارد تومان در بخش خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی بود با کمک صندوق توسعه ملی به طور کامل پرداخت شده است.
وی افزود: بدهی‌های سال ۹۷ نیز در بخش دانشگاه علوم پزشکی تا آبان ماه پرداخت و در بخش خصوصی نیز تا مرداد ماه تصویه شده و به زودی بدهی شهریور ماه نیز پرداخت خواهد شد.
بانک با بیان اینکه سامانه تبادل الکترونیک اسناد بستری در اصفهان اجرائی شده است عنوان کرد: از سال ۹۶ الکترونیک کردن اسناد در بخش بستری به صورت پایلوت در اصفهان شروع شد و در بخش اسناد سرپایی نیز این طرح در استان کرمان به صورت پایلوت انجام شده است و از اوایل سال ۹۷ به صورت رسمی و آزمایشی در بیمارستان عیسی بن مریم این طرح اجرا شد و از مهرماه نیز با انعقاد تفاهم نامه ای بین سازمان بیمه سلامت، دانشگاه علوم پزشکی، بخش آی تی وزارت بهداشت و بخش آی تی سازمان بیمه سلامت این طرح در عرض سه ماه در ۳۶ بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی اجرا شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه این طرح باعث حذف پرونده‌های کاغذی بیماران شده است تاکید کرد: از دیگر مزیت‌های این طرح دسترسی سریع و آسان به اطلاعات بیماری بیماران و روند درمان آنها است.
به گفته وی سامانه ۱۶۶۶ پل ارتباطی مردم با مسئولان این سازمان است و افراد می توانند همه روز با این سامانه تماس بگیرند و مسائل و مشکلات خود را مطرح نمایند ضمن اینکه در روزهای دوشنبه مسئولان سازمان خود پاسخگوی افراد هستند.
بانک با بیان اینکه بعد از اجرائی شدن طرح تحول سلامت همگانی هزینه‌های سازمان به شدت افزایش یافته است گفت: حدود ۱۱ میلیون نفر در سطح کشور تحت عنوان طرح بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان تحت پوشش این سازمان قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: تعداد بیماران خاص استان حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نفر است و تعدادی بیمار سرطانی و دیابتی نیز در استان هستند که هزینه داروی آنها سالیانه حدود ۵۰ الی ۶۰ میلیارد تومان است.
مدیرکل بیمه سلامت استان آموزش طریقه صحیح نحوه مصرف داروها را امری ضروری دانست و تاکید کرد: پزشکان و مسئولین داروخانه‌ها باید نحوه درست مصرف را به بیماران یاد دهند تا داروها اثر بخش باشند.
وی افزود: در همین رابطه کلاس‌های آموزشی برای پزشکان برگزار شده و از آن‌ها خواسته شده تا نحوه درست مصرف داروها را به بیماران خود آموزش دهند.
بانک در خاتمه افزود: روزانه حدود ۵ هزار عملیات بیمه‌گری در سازمان بیمه سلامت استان انجام می‌شود و حدود ۴ هزار و ۸۰۰ موسسه نیز طرف قرارداد با این سازمان هستند که به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌دهند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.