تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
کد خبر : 3049

سرانه پرداخت صدقه در اصفهان ماهیانه ۳۷۰ تومان است

سرانه پرداخت صدقه در اصفهان ماهیانه ۳۷۰ تومان است

پایگاه خبری دنیای اسرار مدیر کل کمیته امداد اصفهان: سرانه پرداخت صدقه در اصفهان ماهیانه ۳۷۰ تومان است هر اصفهانی در ماه به‌طور میانگین ۳۷۰ تومان صدقه پرداخت می‌کند که سهم هر نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در استان اصفهان از مجموع این مبالغ ماهیانه ۱۵ هزار تومان است. مدیرکل کمیته امداد اصفهان گزارشی از

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

مدیر کل کمیته امداد اصفهان:

سرانه پرداخت صدقه در اصفهان ماهیانه ۳۷۰ تومان است

هر اصفهانی در ماه به‌طور میانگین ۳۷۰ تومان صدقه پرداخت می‌کند که سهم هر نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در استان اصفهان از مجموع این مبالغ ماهیانه ۱۵ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گزارشی از خدمات این نهاد در سال ۹۶ ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، حمیدرضا شیران، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه در سال ۹۶ بیش از ۱۰۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مستمری به خانوارهای تحت حمایت این نهاد پرداخت شد، گفت: ۸۴ هزار و ۶۹۴ خانوار با جمعیتی بیش از ۱۴۵ هزار نفر، مستمری‌بگیر این نهاد هستند که بر اساس بعد خانوار در حال حاضر ماهیانه از ۱۴۸ تا ۴۶۵ هزار تومان دریافت می‌کنند.

شیران بابیان اینکه نزدیک به ۳۰ درصد از کمک‌های پرداختی این نهاد به نیازمندان، از مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود، گفت: مابقی خدمات این نهاد از محل بودجه دولتی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به توزیع و نصب نزدیک به ۵۰۰ هزار صندوق صدقه در منازل شهروندان اصفهانی، معابر و اماکن عمومی، گفت: در سال گذشته ۲۶ میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان صدقه در سرتاسر استان اصفهان جمع‌آوری شد که درزمینهٔ کمک به معیشت، درمان، جهیزیه، تحصیل و اشتغال نیازمندان، هزینه شد.

شیران با تأکید بر اینکه سرانه پرداخت صدقه ماهیانه توسط هر اصفهانی در حدود ۳۷۰ تومان است، گفت: در حال حاضر سهم ماهیانه هر مددجوی تحت حمایت این نهاد از صدقه پرداختی مردم اصفهان، اندکی بیشتر از ۱۵ هزار تومان است که در وضعیت کنونی اقتصاد و جامعه، حتی کفاف خرید روزانه دو عدد نان برای یک نفر در ماه را هم نمی‌دهد.

وی کمک‌های ارائه‌شده به نیازمندان توسط کمیته امداد را فراتر از کمک به تأمین معیشت اعلام کرد و گفت: رویکرد اصلی این نهاد خوداتکایی ذهنی و اقتصادی مددجویان است و برای نیل به این مهم، خدمات تحصیلی، آموزشی، مذهبی، فرهنگی و شغلی به این نیازمندان ارائه می‌شود

مدیرکل کمیته امداد اصفهان بر ضرورت جلب‌توجه مردم به عوارض گسترده و اجتماعی فقر تأکید کرد و افزود: مشارکت در کاستن هر چه بیشتر از عوارض فقر علاوه بر جنبه‌های بسیار مهم دینی، معنوی و انسان دوستانه، نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت برای ایجاد یک جامعه امن، بالنده و به دور از آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.