تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
کد خبر : 12602

سربازان جنگ اقتصادی فعالین کسب و کار هستند

سربازان جنگ اقتصادی فعالین کسب و کار هستند

سربازان جنگ اقتصادی فعالین کسب و کار هستند به گزارش دنیای اسرار:رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان: حسن تحریم‌ها برای کشور ما توجه مسئولین کشور و بخش خصوصی بر اهمیت صادرات غیرنفتی خرد بود. مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان در اولین نشست خبری هیات رئیسه اتاق بازرگانی با بیان اینکه شرایط اقتصادی حاکم بر

Print Friendly, PDF & Email

سربازان جنگ اقتصادی فعالین کسب و کار هستند



به گزارش دنیای اسرار:رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان: حسن تحریم‌ها برای کشور ما توجه مسئولین کشور و بخش خصوصی بر اهمیت صادرات غیرنفتی خرد بود.
مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان در اولین نشست خبری هیات رئیسه اتاق بازرگانی با بیان اینکه شرایط اقتصادی حاکم بر کشور ایجاب می‌کند که کلیه فعالین رسانه‌ای و مردم درکنار همدیگر با روحیه جهادی و تعامل گرایی اجتماعی موضوعات متداوال امروز اقتصاد ملی را مورد تدبیر و اقدام قرار بدهند گفت: علی‌رغم تحریم‌های سخت بین‌المللی که در چند دهه اخیر آن‌ها را تجربه کرده‌ایم این تعاملات و اقدامات نشان دهنده آن است که جامعه توانسته ضمن غلبه بر تحریم ها شادی و نشاط خود را حفظ کند.
گلشیرازی به اهمیت صادرات غیر نفتی خرد اشاره کرد و ابراز داشت: حسن تحریم‌ها برای کشور ما توجه مسئولین کشور و بخش خصوصی بر اهمیت صادرات غیرنفتی خرد بود.
وی با اشاره به تحریم صادرات نفت و شرکت‌های نفتی کشور تاکید کرد: صادرات غیر نفتی توانست موضوع اشتغال و مضیقه ارزی را در کشور مورد حمایت خود قرار دهد.
رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان راه اندازی سامانه جامع ارزی کشور را یکی از موارد ایجاد شفافیت در این عرصه دانست و اظهار کرد: این سامانه زیرساختی است که کمک می‌کند کشور در آینده بتواند به صورت هدفمند و شفاف بازارهای صادراتی و گردش ارزی خود را مدیریت کند.
وی یکی از دلایل کاهش صادرات در سه ماه نخست سال ۹۷ را الزام بانک مرکزی برای بازگشت ارز توسط صادرکنندگان عنوان و تشریح کرد: این امر به واقعی‌تر شدن آمار گمرگ و میزان ارز آوری صادرات کمک کرد.
گلشیرازی به اهمیت صادرات به کشورهای مجاور و همسایه تاکید کرد و افزود: فعالیت در این بازارها به توسعه کشور و صادرات کمک می‌کند.
در ادامه بهرام سبحانی نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه هیات رئیسه اتاق نهم نگاه جدیدی به مسائل کسب و کار دارد افزود: واقعیت این است که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم که سربازان پیش‌رو در جبهه‌های نبرد فعالین کسب و کار هستند.
وی با اشاره به اینکه بخش دولتی، قانگذار و حاکمیت فرمانده‌هان این جنگ هستند اظهار کرد: انتظار می‌رود فرمانده‌هان با تشکیل و شکل‌گیری یک آرایش جنگی از این سربازان پشتیبانی کنند تا بتوانند از این جنگ نابرابر و تحریم‌های ناعادلانه خارج شویم.
در ادامه رضا برادران اصفهانی با بیان اینکه هیات نمایندگان دوره نهم با شعار بالا آوردن شاخص‌های بهبود محیط کسب و کار وارد کارزار انتخابات شدند گفت: یکی از مواردی که در مسائل اقتصادی و توسعه از اواخر دهه ۱۹۹۰ وارد ادبیات اقتصادی و در جهان مطرح شد توسعه حاکمیت خوب است.
وی یکی از اصول حاکمیت خوب را شفافیت دانست و افزود: شفافیت به معنی آزاد بودن جریان تبادل اطلاعات و یکی از شاخص‌های آن ورود فعالان خبری و نقد و برسی اخبار است و خبرنگاران می‌توانند بازوی خوبی جهت شفافیت و جریان آزاد اطلاعات باشند.
برادران با اشاره به تصویب طرح حذف ۴ صفر از پول ملی در هیات دولت گفت: از جمله مزایای این طرح تقویت ارزش پول ملی، افزایش سهولت در معاملات، کاهش هزینه نقل و انتقال پول، کاهش هزینه‌های چاپ اسکناس و سادگی در صورت حساب‌های مالی است.
به گفته وی هزینه سنگین تغییر اسکناس‌ها، احتمال کاهش درآمدهای صادراتی و سختی‌های اجرائی این طرح از لحاظ پذیرش اجتماعی از جمله معایب این طرح است.
وی با اشاره به اینکه اجرای حذف صفر از پول ملی زمانی است که در جامعه تورم ادامه دار وجود نداشته باشد گفت: تا کنون ۱۹ کشور این طرح را اجرا کرده‌اند که از بین آن‌ها ترکیه و آرژانتین به عنوان تجربه‌های ‌موفق شناخته شده‌اند.
وی ادامه داد: هلند در این خصوص تجربه پیشرفت و زیمباوه تجربه شکست را داشته‌اند.
وی یکی از عوامل موفقیت طرح حذف صفر از پول ملی را اجرای سیاست‌های ضد تورمی دانست و تاکید کرد: پیش شرط حذف صفر از اقتصاد یک کشور اجرای سیاست‌های ضد تورمی و ادامه آن‌ها است و اگر این مورد اجرا نشود می‌تواند در اقتصاد آن کشور فاجعه به بار آورد.
فرشته امینی عضو دیگر هیات رئیسه اتاق بازرگانی از افزایش حضور زنان در کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و افزود: میزان مشارکت زنان در کمیسیون‌ها از ۱۱ درصد به ۲۲ درصد افزایش یافته است.
وی افزود با ایجاد شبکه سازی در بین بانوان شرایطی را به وجود آورده‌ایم که آن‌ها بتوانند با توانمندی‌های یکدیگر آشنا شوند و به رشد آنان کمک شود.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.