تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کد خبر : 2561

سرریز سدنهرین طبس پس از ۱۳ سال/نهرین تأمین کننده بخشی از آب طبس

سرریز سدنهرین طبس پس از ۱۳ سال/نهرین تأمین کننده بخشی از آب طبس

پایگاه خبری دنیای اسرار بیرجند- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌ جنوبی گفت: بر اثر بارندگی‌های رگباری چند روز اخیر سد نهرین طبس سرریز شد. پایگاه خبری دنیای اسرار به نقل از مهر:به گزارش،حسین امامی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سد نهرین طبس چهار میلیون و ۸۴۰ هزار مترمکعب ظرفیت دارد که بارش های اخیر

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

بیرجند- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌ جنوبی گفت: بر اثر بارندگی‌های رگباری چند روز اخیر سد نهرین طبس سرریز شد.

پایگاه خبری دنیای اسرار به نقل از مهر:به گزارش،حسین امامی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سد نهرین طبس چهار میلیون و ۸۴۰ هزار مترمکعب ظرفیت دارد که بارش های اخیر آبگیری و سرریز شد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود سرریز شدن این سد باز هم باید صرفه‌جویی مناسب در بخش‌های مختلف در دستور کار باشد، گفت: بخشی از آب شهر طبس از این سد تأمین می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر هفت سد ذخیره سازی آب در استان وجود دارد، سد نهرین در سال ۸۴ به بهره‌برداری رسید.

امامی با اشاره به خشکسالی های چند سال اخیر تصریح کرد: این خشکسالی‌ها پیامدهای زیادی در روستاها، قنات‌ها و دشت‌های خراسان جنوبی داشته است اما با بارندگی‌های اخیر در مجموع ۱۴ میلیون متر مکعب آب در سدهای استان ذخیره سازی شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای روان آب‌ها افزود: سد سازی یکی از اقدامات انجام شده برای این امر بوده که با اعتبارات ملی انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با این وجود تنها ۲۵ درصد حجم کل مخازن سدهای استان پر شده و ۷۵ درصد از حجم مخازن این سدها همچنان خالی است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.