تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
کد خبر : 3430

سرقت از حساب بانکی کاربران با فروش اپلیکیشن صیغه‌یاب

سرقت از حساب بانکی کاربران با فروش اپلیکیشن صیغه‌یاب

پایگاه خبری دنیای اسرار   سرقت از حساب بانکی کاربران با فروش اپلیکیشن صیغه‌یاب رییس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با تبلیغ فروش اپلیکشین صیغه یاب از حساب بانکی نصب کنندگان این نرم افزار سرقت می کرد خبر داد. به گزارش خبرنگارپایگاه پلیس :سرهنگ سید “مصطفی مرتضوی” بیان کرد : مدتی است فروش

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

 

سرقت از حساب بانکی کاربران با فروش اپلیکیشن صیغه‌یاب

رییس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با تبلیغ فروش اپلیکشین صیغه یاب از حساب بانکی نصب کنندگان این نرم افزار سرقت می کرد خبر داد.

به گزارش خبرنگارپایگاه پلیس :سرهنگ سید “مصطفی مرتضوی” بیان کرد : مدتی است فروش نرم‌ افزارهای همسریاب و صیغه‌یاب در شبکه های اجتماعی رایج شده که این نرم افزار بعد از تهیه‌ و نصب به کاربر اجازه می‌دهد تا به رسم صیغه، فرد مورد نظر خود را بر اساس تصاویر موجود برای ازدواج موقت انتخاب کند.

وی یکی از آسیب های این گونه نرم افزارها را به سرقت رفتن اطلاعات بانکی کاربران عنوان کرد و گفت: بررسی پرونده های تشکیل شده در پلیس فتای استان نشان می دهد که نصب اپلیکیشن صیغه یاب بر روی گوشی های تلفن همراه کاربران باعث وقوع برداشت‌های غیر مجاز بانکی از آنان شده است.

این مقام انتظامی در ادامه به جزئیات یکی از این پرونده ها اشاره کرد و بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان اضافه کرد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد شاکی با فریب تبلیغ نرم‌افزار صیغه‌یاب اقدام به خرید و نصب اپلیکیشن بر روی گوشی تلفن همراه خود می‌کند که حین عملیات نصب، اطلاعات بانکی وی برای فروشنده نرم افزار ارسال شده و متهم توانسته بود از این طریق مبلغ ۴۰ میلیون ریال سرقت کند .

سرهنگ مرتضوی در ادامه با اشاره به دستگیری متهم اصلی این پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا گفت:این اپلیکیشن شیوه‌ای جدیدی برای کلاهبرداری و سوء استفاده از کاربران در فضای مجازی است و شهروندان به هیچ عنوان نباید آن را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند چرا که این اپلیکیشن به نوعی بدافزار بوده و برای سرقت اطلاعات داخل گوشی کاربران طراحی شده است.

سرهنگ مرتضوی در پایان از شهروندان خواست ،در صورت مشاهده چنین اپلیکیشن هایی در فضای مجازی جهت شناسایی و دستگیری طراحان آن، موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با ما در‌ میان بگذارند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.