تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
کد خبر : 20798

سرقت اطلاعات کارت های بانکی به بهانه حراج لوازم التحریر

سرقت اطلاعات کارت های بانکی به بهانه حراج لوازم التحریر

به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس فتای استان با اشاره به بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم‌التحریر، نسبت به شگرد جدید کلاهبرداری در پوشش فروش لوازم التحریر ارزان قیمت هشدار داد. سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس فتای استان با اشاره به بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم‌التحریر، نسبت به شگرد جدید کلاهبرداری در پوشش فروش لوازم التحریر ارزان قیمت هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه خود هستند و این بار نیز ممکن است با بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم التحریر، دست به اقدامات مجرمانه به خصوص در فضای مجازی بزنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با اعلام قیمت‌های بسیار پایین‌تر از قیمت بازار برای لوازم التحریر و انتشار تبلیغات آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، شهروندان را اغفال کرده و با هدایت آنان به صفحات جعلی و فیشینگ اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت کرده و از آنان کلاهبرداری کنند.

وی افزود: در سال های گذشته نیز مواردی بوده که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مانند، آموزش های غیر حضوری، کلاسهای تابستانه، تخفیف های ویژه دانش‌آموزی و…. مبالغ هنگفتی را از کاربران کلاهبرداری کرده اند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: در گذشته در همین راستا نیز پلیس فتا به شهروندان هشدار داده که برای انجام خریدهای اینترنتی از جمله خرید لوازم التحریر به سایت‌های مجاز و شناخته شده که دارای نماد الکترونیکی هستند، مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری کنند چراکه کلاهبرداران اینترنتی با جعل درگاه بانک‌ها، اقدام به سرقت اطلاعات حساب و برداشت از آن می کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.