تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
کد خبر : 10828

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان: آمادگی دانشگاه علمی کاربردی برای کمک به تحقق اهداف سند تحول آموزش و پرورش

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان: آمادگی دانشگاه علمی کاربردی برای کمک به تحقق اهداف سند تحول آموزش و پرورش

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان: آمادگیدانشگاه علمی کاربردی برای کمک به تحقق اهداف سند تحول آموزش و پرورش به گزارش دنیای اسرار:سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: دانشگاه علمی کاربردی آمادگی کامل برای کمک به محقق شدن سند تحول آموزش و پرورش را دارد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان؛ مهدی قیصری

Print Friendly, PDF & Email

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان: آمادگیدانشگاه علمی کاربردی برای کمک به تحقق اهداف سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش دنیای اسرار:سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: دانشگاه علمی کاربردی آمادگی کامل برای کمک به محقق شدن سند تحول آموزش و پرورش را دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان؛ مهدی قیصری در همایش “توسعه نظام آموزش های مهارتی” بااشاره به انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان و آموزش وپرورش استان اظهار کرد: دانشگاه علمی کابردی آمادگی کامل برای محقق شدن سندتحول آموزش و پرورش را دارد، این دانشگاه مهارتی و کاربردی است و این سند به دنبال پرورش دانش آموخته ای است که دارای مهارت باشد، از این رو امضای این تفاهم نامه درراستای تحقق این سند است.


وی ادامه داد: اسناد بالادستی حاکی از این است که باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنیم. به گونه ای که تا پایان برنامه ششم توسعه، باید ۳۰ درصد آموزش های عالی کشور مهارتی و کاربردی باشد. 

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به راهکارهای دستیابی به رونق تولید، تصریح کرد: اگر میخواهیم‌ به رونق تولید دست یابیم‌ باید مهارت آموزی را در کنار علم آموزی و کار آفرینی قرار دهیم و به منظور رسیدن به دانایی و توانمندی باید مهارت محور باشیم.

قیصری با بیان اینکه نظام آموزش کشور بیشتر متمرکز بر آموزش نظری است، افزود: دانشگاه ها در نظام آموزش مهارتی بسیار قوی عمل کرده اند، اما در زمینه اطلاع رسانی عملکردها در مورد شناساندن رشته های آموزشی شغل محور به  دانش آموزان عملکرد مطلوبی نداشته  است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی متولی نظام مهارتی در کشور است، افزود: هر مرکز آموزش علمی کاربردی نمونه ای از یک دانشکده تخصصی است که در آن دانشجویان  در محیط واقعی کار تحصیل کرده و با بازار کار رشته هایی که درآن تحصیل می کنند اشنا میشوند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی هیئت علمی ندارد بلکه  از مدرسانی دعوت به کار کرده که علم به روز در حرفه خود دارند، مهارت دارند  و از نیاز بازار کار آگاه هستند.

قیصری اضافه کرد: ۸۵۰ کدرشته در دانشگاه علمی کاربردی فعال است که ۸۵۰ شغل را در دوره های کاردانی و کارشناسی معرفی می کند، دانشگاه ارتباط مستقیمی با مشاغل دارد و اگر شغلی آنقدر کوچک باشد که نتواند دوره مقطع دار آموزشی به آن اختصاص داد،تک پودمان و پودمان و حتی تک درس برای آن تعریف می کنیم.

وی بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در استان جز سه دانشگاه برتر است، اظهار کرد: در استان اصفهان ۳۰ مرکز علمی کاربردی فعال است و ۱۶ هزار دانشجوی انتخاب واحد کرده در ۲۳۰ رشته در استان مشغول به تحصیل هستند.


سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، دانشگاه علمی کاربردی را نسبت به دیگر دانشگاه ها متمایز دانست و گفت: دانشگاه علمی کاربردی تقاضا محور است و بر اساس بازار کار به تربیت نیروی انسانی ماهر می پردازد. در این مراکز با استفاده از نیازسنجی آموزشی و شغلی، رشته هایی که تقاضای بازار نداشته باشند حذف خواهند شد.

عقد تفاهم نامه با دانشگاه علمی و کاربردی نیاز آموزش و پرورش است

در ادامه  محمد اعتدادی اظهار کرد: عقد تفاهم نامه با دانشگاه علمی و کاربردی به منظور توسعه مهارت آموزی در بین دانش آموزان نیاز آموزش و پرورش بود.

وی افزود: آمار تعداد هنرستان‌ها و رشته های فنی نشان از قرارگرفتن در مسیر بالندگی و توسعه کشور دارد که خوشبختانه در استان در این زمینه پیشرفت خوبی داشته ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان به واسطه شرایط صنعتی و ظرفیت موجود توانسته نسبت به متوسط شاخص کشور از نظر کمی و کیفی رشته‌های آموزش فنی حرفه ای و کاردانش و تعداد هنرستان‌ها رشد چشمگیری داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر، بالغ بر ۴۰۰ هنرستان در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۶۰ هنرستان در شهر اصفهان مشغول به فعالیت هستند.

اعتدادی ادامه داد: در استان اصفهان ۹۰ رشته مهارتی درشاخه کاردانش و ۴۰ رشته شاخه فنی حرفه ای تعریف شده است که بیش از ۶۶ هزار نفر هنرجو در سه پایه تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه رغبت خانواده ها نسبت به  ثبت نام فرزندان در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش بیشتر شده  است، گفت: امروزه در شاخه فنی حرفه ای و کاردانش نسبت به سنوات گذشته اقبال خانواده‌ها بیشتر شده و دانش آموزان با معدل ۱۹ به  بالا در این مدارس ثبت نام می کنند که این یکی از دستاوردهای تغییر نگرش مدیران در راستای ارتقاء آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: آموزش و پرورش پتانسیل های دانشگاه علمی کاربردی را جهت گسترش رشته های فنی و حرفه ای نیاز دارد. آموزش و پرورش جهت عملیاتی شدن سند تحول با مشکلاتی مواجه است که با انعقاد این گونه تفاهم نامه‌ها بستر های مورد نیاز فراهم می شود.

گفتنی است تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان وآموزش و پرورش با هدف توسعه نظام آموزش‌های مهارتی و رشد و بالندگی هنرستان ها به امضا رسید.

این همایش با حضور روسای مراکز علمی کاربردی، شورای معاونین، روسای ادارات دانشگاه علمی کاربردی، روسا و معاونین آموزش و پرورش مناطق ۹گانه اصفهان و کارشناسان فنی در مرکز علمی کاربردی شهرداری ها برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.