تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۰۰
کد خبر : 30235

افتتاح ۱۷۵پروژه برق رسانی در هفته دولت بااعتبار ۱۰۳ میلیارد تومان دراصفهان

افتتاح ۱۷۵پروژه برق رسانی در هفته دولت  بااعتبار ۱۰۳ میلیارد تومان دراصفهان

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به افتتاح ۱۷۵ پروژه بزرگ برق رسانی با اعتباری بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان در هفته دولت، خبر داد . به گزارش دنیای اسرار: علیرضا کشانی درنشست خبری بااصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنربه برخی از پروژه‌ها در هفته دولت

Print Friendly, PDF & Email

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به افتتاح ۱۷۵ پروژه بزرگ برق رسانی با اعتباری بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان در هفته دولت، خبر داد .

به گزارش دنیای اسرار: علیرضا کشانی درنشست خبری بااصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنربه برخی از پروژه‌ها در هفته دولت اشاره کرد وگفت: یک میلیون و ۲۷۰هزار مشترک در ۵ شهرستان استان از خدمات توزیع برق اصفهان استفاده می کنند. همچنین در سال گذشته ۲۴۲کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف زمینی و هوایی در راستای کاهش خاموشی ها به تاسیسات شرکت اضافه و۵۳۰ کیلومتر هم بهینه سازی شده است.

وی عنوان کرد:امروز از پیک بار ۱۴۰۱ عبور کردیم، در حالی‌که سال گذشته همین موقع در سطح شهر و روستاها حداقل یک نوبت خاموشی داشتیم و این به دلیل ناترازی برق و فاصله ۱۳ هزار مگاواتی بین تولید و مصرف برق بود که منجر به خاموشی می‌شد.

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان در ادامه عنوان کرد:برای گذر از پیک سال جاری۱۲ هزار تفاهم نامه با بخش های مختلف صورت گرفت که در همین زمینه آمار نشان داد ۳۷درصد مشترکان اصفهانی پرمصرف و ۶۷درصد طبق الگو یا پایین تراز الگو  مصرف برق دارند.

وی تاکید کرد: امسال با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده وزارت نیرو، توان تولید را افزایش داده و از این ۱۳ هزار مگاوات، حدود سه هزار مگاوات را در بخش تولید مرتفع کردیم و ۱۰ هزار مگاوات دیگر توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع مدیریت بار شد.

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه یکی از طرح‌هایی که شرکت توزیع برق در یکی دو سال اخیر به طور جدی به آن پرداخته، تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خود نگهدار است، اظهار کرد: به طوری که ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از شبکه‌ها به ساختار کابل خودنگهدار تبدیل شده است و در این هفته بیش از ۴۵ کیلومتر شبکه خود نگهدار نیز افتتاح می‌شود که نه تنها در پایداری شبکه‌ها موثر است بلکه در متحد الشکل شدن تجهیزات و زیبایی مبلمان شهری نیز حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: از ۳۰دستگاه ترانس هوایی و زمینی با هدف افزایش ضریب پایداری شبکه برق در هفته دولت بهره برداری خواهد شد ودر حال حاضر ۱۳هزارو۶۳۰دستگاه ترانس زمینی و هوایی در محدوده تحت پوشش توزیع برق اصفهان فعال است.

کشانی به استفاده از پنل های خورشیدی به عنوان یک انرژی پاک اشاره کرد و افزود:سرمایه گذاری در این خصوص با ریسک حداقلی همراه است به گونه ای که ۸۹ سامانه خورشیدی متصل به شبکه داخلی که در سال ۹۲ پیاده سازی شد با ظرفیت ۴۴۶ کیلووات، برق رسانی به شبکه را بر عهده دارد و ۱۰۴ سامانه خورشیدی به ظرفیت ۱۷۲۲ کیلووات قرارداد خرید تضمینی متصل به شبکه عمومی می باشند.

وی به برخی از پروژه‌ها در هفته دولت اشاره کرد و گفت: اصلاح و بهینه‌سازی ساختار شبکه‌های فشارضعیف هوایی محله پردیس بهارستان، احداث ۱۵ دستگاه ترانس هوایی در راستای بهبود کیفیت برق تحویلی به مردم، بهینه سازی کابل‌های روغنی پایگاه هوایی شهید بابایی، تعویض ۱۵۰ اصله پایه فشار متوسط فرسوده جابجایی تاسیسات و بهینه سازی شبکه‌های برخی روستاها، نصب ۱۵ دستگاه سکسیونر به منظور مدیریت پیک بار تابستان و برق رسانی به مشاغل مکمل کشاورزی نظیر پرورش ماهی، گلخانه و دامداری و … از جمله این پروژه‌ها است.

کشانی درادامه با اشاره به افزایش کیفیت برق تحویلی به مشترکان با احداث بیش از ۴ هزار کیلومتر کابل خود نگهدار، گفت: همزمان با هفته دولت ۱۷۵ پروژه بزرگ برق رسانی، ایجاد روشنایی معابر و بازسازی شبکه‌های شهری و روستایی، کاهش خاموشی‌ها و کاهش تلفات با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان در اصفهان افتتاح می‌شود

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان از رصد ۲۳هزار کنتور هوشمند در اصفهان خبر داد و گفت: شرکت های توزیع و مشترکان می توانند از مصرف خود مطلع و آن را لحظه ای مدیریت نمایند. همچنین، برنامه ریزی برای رسیدن به استانداردهای جهانی خاموشی و مصرف، هوشمندسازی و اتوماسیون با ایجاد سامانه پردازش اطلاعات دینامیک شبکه و سامانه های دیگر با هدف حذف مراجعه حضوری، رشد ۴۴درصدی بهینه سازی شبکه و پایش اطلاعات ارسالی و اعمال فرمان از راه دور برای مدیریت شبکه تحقق یافته است

مهرداد جنتیان، معاون فروش و خدمات شرکت توزیع برق اصفهان در ادامه این نشست گفت: ارائه خدمات غیرحضوری را، یکی ازمهمترین استراتژی های شرکت عنوان کرد و گفت: ۹۸درصد خدمات ما غیر حضوری و از طریق سامانه های سمیع، برق من، بصیر و سایت شرکت ارائه می شود که حذف کاغذ، جلوگیری از قطع درختان، عدم تردد مشتری و صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلاینده ها را به همراه داشته است.
وی از کاهش ۳۰درصدی مصرف در ادارات خبر داد وگفت: اصلاح و تعمیرمولدها که تهدیدی جدی برای شهر بود صورت گرفت و ۳۰۰ مولد در بیمارستان ها و مراکز حساس وارد مدار شد، تامین سوخت مولدها با کمترین بروکراسی اداری به مولدها رسید.

سارا صالحی درادامه این نشست به استفاده از ظرفیت همه نیروگاه های بخش خصوصی در تابستان اشاره کرد و افزود:تسهیلات قرارداد خرید تضمینی و خدمات برای راه اندازی نیروگاه های برق خورشیدی با هدف توانمندسازی اقشار کم درآمد در مناطق کمتر برخوردار صورت گرفت.

مدیردفتر بازار برق شرکت توزیع برق اصفهان تصریح کرد:سال گذشته نیروگاهها شرایط مطلوبی نداشتند اما خوشبختانه در سال جاری تمام نیروگاههای ما در مدار بودند و توانستیم رضایت بیشتر نیروگاهها را تامین و ظرفیت تولید را در زمان پیک بار حفظ کنیم.

وی درباره بومی سازی پنل خورشیدی گفت: دومین سازنده پنل خورشیدی درخمین اصفهان راه اندازی شده و همچنین، موافقت برای احداث دو کارخانه در استان انجام شده است.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.