تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
کد خبر : 31119

سقوط رتبه‌بندی سرعت اینترنت در ایران/ اینترنت موبایل ۲ پله و اینترنت ثابت ۳ پله سقوط کرد

سقوط رتبه‌بندی سرعت اینترنت در ایران/ اینترنت موبایل ۲ پله و اینترنت ثابت ۳ پله سقوط کرد

سقوط رتبه‌بندی سرعت اینترنت در ایران/ اینترنت موبایل ۲ پله و اینترنت ثابت ۳ پله سقوط کرد جدیدترین داده‌های سایت اسپیدتست که معیار سنجش آن بر اساس اینترنت داخلی کشورها و نه اتصال به اینترنت بین الملل است، نشان می دهد که در بازه زمانی ماه نوامبر (از ۱۰ آبان تا ۱۰ آذر ماه)، در

Print Friendly, PDF & Email

سقوط رتبه‌بندی سرعت اینترنت در ایران/ اینترنت موبایل ۲ پله و اینترنت ثابت ۳ پله سقوط کرد

جدیدترین داده‌های سایت اسپیدتست که معیار سنجش آن بر اساس اینترنت داخلی کشورها و نه اتصال به اینترنت بین الملل است، نشان می دهد که در بازه زمانی ماه نوامبر (از ۱۰ آبان تا ۱۰ آذر ماه)، در فهرست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل در جهان جایگاه ایران با دو پله سقوط در رتبه ۴۸ قرار گرفته است. میانه سرعت اینترنت ثابت ایران نیز در این بازه زمانی ۱۱.۶۲ مگابیت برثانیه بوده و جایگاه آن در رده بندی جهانی با سه پله سقوط به ۱۴۴ نزول یافته است.

به گزارش دنیای اسرار، سایت اسپیدتست (www.speedtest.net) سرعت و کیفیت اینترنت همه کشورهای جهان را مورد سنجش قرار می‌دهد و هر ماه میزان افزایش یا کاهش سرعت را با رتبه‌بندی آن‌ها نشان می‌دهد.شیوه کار این سایت اسپیدتست بدین صورت است که برای سنجیدن سرعت اینترنت، با یک سرور انتخاب شده که پیش فرض آن نزدیک‌تر سرور کشورها است، شروع به کار می‌کند. بخش قابل توجهی از اینترنت مصرفی در کشور اینترنت بین‌الملل است اما معیار سنجش این سایت، اینترنت داخلی کشورهاست و به همین دلیل کارشناسان معتقدند داده‌های این سایت نمی‌تواند معیار درستی براس سنجیدن سرعت اینترنت باشد.

این وب‌سایت، برای سنجش رتبه و کیفیت اینترنت در کشورهای جهان، از دو شاخص میانه Median و میانگین Mean استفاده می‌کند. شاخص «میانگین» همان حد متوسطی است که از یک گروه در نظر می‌گیرند، اما «میانه» نقطه وسط داده‌های آماری است.

جدیدترین داده‌های سایت اسپیدتست که معیار سنجش آن بر اساس اینترنت داخلی کشورها و نه اتصال به اینترنت بین الملل است، نشان می دهد که در بازه زمانی ماه نوامبر ۲۰۲۲ میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۳۳.۹۷ و اینترنت ثابت جهان ۷۴.۵۴ مگابیت برثانیه بوده است.

گزارش اسپیدتست: سقوط مجدد سرعت اینترنت در ایران؛ ثابت سه پله و موبایل دو پله!

این در حالی است که در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۳۳.۴۳ مگابیت برثانیه و اینترنت ثابت جهان ۷۲.۴۰ مگابیت برثانیه بوده است.

سقوط ایران در رده بندی اینترنت موبایل و ثابت

میانه

بر همین اساس و طبق این رده بندی، میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی ۴۰.۹۷ مگابیت برثانیه بوده است. در فهرست کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل در جهان جایگاه ایران دو پله سقوط کرده و در رده ۴۸ است.

همچنین میانه سرعت اینترنت ثابت ایران در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی ۱۱.۶۲ مگابیت برثانیه بوده و جایگاه آن در رده بندی جهانی با سه پله سقوط به ۱۴۴ نزول یافته است.

میانگین

از طرفی دیگر نیز در رده بندی وب سایت اسپید تست براساس میانگین سرعت اینترنت موبایل کشورها جایگاه ایران نسبت به ماه قبل یک پله سقوط کرده و رده ۶۲ اعلام شده است. میانگین سرعت اینترنت موبایل کشور ۵۴.۹۳ مگابیت برثانیه است.

در رده بندی میانگین اینترنت ثابت کشورها ایران با سرعت ۲۴.۶۱ مگابیت برثانیه در رده ۱۴۳ قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.