تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر : 11654

سند اقدام مشترک فعالیت‌های محیط زیستی در شورای شهر اصفهان امضا شد

سند اقدام مشترک فعالیت‌های محیط زیستی در شورای شهر اصفهان امضا شد

سند اقدام مشترک فعالیت‌های محیط زیستی در شورای شهر اصفهان امضا شد شهرداراصفهان: با اجرای سند اقدام مشترک حق زیستن برای همه شهروندان فراهم می شود سند اقدام مشترک فعالیت‌های محیط زیستی در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بین شورای شهر اصفهان، شهرداری اصفهان و اداره کل محیط زیست استان اصفهان

Print Friendly, PDF & Email

سند اقدام مشترک فعالیت‌های محیط زیستی در شورای شهر اصفهان امضا شد

شهرداراصفهان: با اجرای سند اقدام مشترک حق زیستن برای همه شهروندان فراهم می شود

سند اقدام مشترک فعالیت‌های محیط زیستی در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بین شورای شهر اصفهان، شهرداری اصفهان و اداره کل محیط زیست استان اصفهان امضا شد.

به گزارش دنیای اسرار، سند اقدام مشترک فعالیت‌های زیست محیطی بین شورای شهر، شهرداری و اداره کل محیط زیست استان اصفهان با حضور قدرت‌اله نوروزی شهردار اصفهان، ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در قالب طرح دو فوریتی مطرح و با کسب ۱۲ رای امضا شد.

شهردار اصفهان در خصوص این سند در صحن علنی هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر اصفهان، با بیان اینکه نسل‌های حقوق بشر به سه نسل تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: نسل اول حقوق سیاسی، نسل دوم حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نسل سوم حق محیط زیست و توسعه است. امروز دنیا به نسل چهارم حقوق بشر یعنی حق همبستگی رسیده است، این حق مرز نمی‌شناسد و در همه دنیا پایدار است.

قدم های استوار شهرداری برای تحقق اهداف محیط زیستی

قدرت اله نوروزی با بیان اینکه حق محیط زیست برای همه شهروندان مسلم است، تصریح کرد: این حق را حکومت‌ها نباید تعیین کنند بلکه باید توسط حکومت‌ها تضمین شود. امروز حق محیط زیست بدون مرز شده و هر کس برای تحقق اهداف خود نمی‌تواند هر اقدامی را تعیین کند.

وی با بیان اینکه امضای سند اقدام مشترک محیط زیستی بین شهرداری، شواری شهر و محیط زیست به منظور تداوم حیات در شهر اصفهان انجام شد، افزود: با قدم‌های استوار برای اجرای این تفاهم‌نامه اقدام خواهیم کرد تا حق زیستن را برای همه شهروندان فراهم کنیم، این تفاهم نامه، بابی برای تعامل و همکاری بهتر با محیط زیست است.

وحدت شورا و شهرداری را ادامه می‌دهیم

شهردار اصفهان در ادامه از گام های استوار شهرداری و شورا در دوره پنجم برای خدمت به مردم خبر داد و اضافه کرد: وحدت، یکدلی و همبستگی بین شهرداری و شورای شهر باعث موفقیت‌هایی شده که برخی آن را بر نمی‌تابند و از آن راضی نیستند.

وی با بیان اینکه شورا همیشه مقدس است و باید گرامی داشته شود، افزود: اعضای فعلی شورای شهر پس از ۲۰ سال با موفقیت و بیشترین رای بر کرسی نشسته‌اند، این اعضا جز آبادی و رفاه حال شهروندان نگاه دیگری ندارند و ما نیز اهدافی جز تحقق مصوبات شورا نداشته و نخواهیم داشت.

نوروزی تصریح کرد: وحدت و یکپارچگی شورا و مجموعه شهرداری به گونه‌ای بوده است که موفقیت‌های بزرگی حاصل شده است و اجازه نمی‌دهیم کسی موفقیت‌ها را نادیده بگیرد.

وی با بیان اینکه ما وحدت خود را ادامه خواهیم داد، گفت: امیدوارم با این  وحدت و جمع ۱۴ نفره بتوانیم شاهد اجرای پروژه‌های بزرگی در شهر باشیم.

ریزگردهای اصفهان از پدیده های نوظهور است

همچنین فتح‌الله معین، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در مورد این سند، با اشاره به آلوده بودن هوای اصفهان به دلیل وجود گرد و غبار طی روزهای اخیر اظهار کرد: این موضوعی است که در گذشته کمتر با آن مواجه بودیم و این ریزگردها از پدیده های کم ظهور و نو ظهور در اصفهان است.

وی با بیان اینکه گرد و غبار موجود در هوای اصفهان یکی از نتایج نبودن جریان دائمی آب در زاینده رود است، افزود: خشکی تالاب گاوخونی نیز از دیگر دلایل بروز این پدیده در اصفهان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سال جاری بارش‌های خوبی را داشتیم، ادامه داد: با این بارش‌ها مشکل کم آبی در استان تاحدودی مرتفع شد و امیدواریم با جاری بودن زاینده رود اصفهان رونق دیگری بگیرد.

گفتنی است این سند به دنبال تشکیل کمیته تخصصی آب در زیر مجموعه کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تنظیم و به امضا رسید.

در راستای اجرای سیاست های محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری و به منظور استفاده بهینه از توان اجرایی شهرداری اصفهان در تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و ایجاد و گسترش مسئولیت اجتماعی نسبت به محیط زیست بین مردم و مسئولان در پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی ایران همچنین با عنایت به بندهای زیست محیطی قانون حقوق شهروندی، این تفاهم نامه بین شهرداری اصفهان، شورای اسلامی شهر اصفهان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به امضا رسید.

از اهداف این تفاهم نامه می توان به استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه طرفین جهت بهبود مستمر وضعیت محیط زیست کلانشهر اصفهان، ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی های زیست محیطی شهروندان و بازدیدکنندگان براساس وظایف قانونی طرفین و ایجاد همبستگی و هارمونی بین اقدامات سازمان محیط زیست و شهرداری اصفهان اشاره کرد که با این اقدام روند نظارت شورای شهر نیز قالب جدیدی به خود می‌گیرد.

برای رسیدن به اهداف تعیین شده در این تفاهم نامه طرفین با برگزاری کارگاه های آموزشی، همکاری بین بخشی، همکاری فنی برای ارائه اطلاعات مورد نیاز از سوی شهرداری، جلوگیری از فعالیت واحدهای خدماتی آلاینده در شهرداری، اجرای طرح های حفاظت از منابع زیستی و مصرف بهینه حامل های انرژی، همکاری و مشارکت شورای شهر در انطباق فعالیت های مدیریت شهری با قوانین محیط زیست، همکاری در امر آموزش مبانی حفاظت از محیط زیست و اطلاع رسانی به شهروندان و…… در این مسیر گام برمی دارند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.