تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۴۳
کد خبر : 13922

سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد.

سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد.

سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد. مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان: نقشه راه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اجرایی کردن سند تحول بنیادین است.به گزارش دنیای اسرار:مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه رویکرد کنونی پلیس را فرهنگی و آموزشی دانست

Print Friendly, PDF & Email


سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان: نقشه راه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اجرایی کردن سند تحول بنیادین است.
به گزارش دنیای اسرار:مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه رویکرد کنونی پلیس را فرهنگی و آموزشی دانست و اظهار کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین آموزش و پرورش و نیروی انتظامی استان اصفهان برقرار و در جهت رسیدن به اهداف هر دو دستگاه اقدامات موثری صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه نقشه راه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اجرایی کردن سند تحول بنیادین است تشریح کرد: تربیت تمام ساعتی در دستور کار تعلیم و تربیت استان قرار دارد و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مطالبات مهم جامعه از این سازمان است.
محمد اعتدادی با بیان اینکه مهم‌ترین مولفه‌ی این سند، قرار گرفتن چرخش‌های تحول آفرین است افزود: تغییر مدارس از مکان صرف آموزشی و حافظه محور به مکانی برای کسب تجربه‌های تربیتی و کارآمد از جمله موارد حاکم بر این سند است.
وی جوهره و چکیده سند تحول بنیادین را تبدیل شدن مدارس به پایگاه‌های تربیتی دانست و افزود: این ویژگی باعث تربیت دانش آموزانی متدین، انقلابی و وطن دوست خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش هیچ جایگاهی ندارد افزود: این سازمان به هیچ وجه به دنبال اجرای این سند نیست و فقط در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام بر می‌دارد.
وی به کسری بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: این کسری با اتخاذ تدابیر و سیاست‌های مختلف همچون ورود دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸، نیروهای خرید خدمات آموزشی، حق التدریس بازنشستگان، حق التدریس شاغلین، سرباز معلم و جذب نیروهای آموزشیار سواد آموزی رفع گردید.
اعتدادی با بیان اینکه در ابتدای سال تحصیلی جدید ۹۲۰ هزار دانش‌آموز در تمام مقاطع و دوره‌های تحصیلی در استان تحت آموزش قرارگرفته‌اند گفت: این تعداد در ۷ هزار و ۴۰ واحد آموزشی و در بیش از ۳۷ هزار کلاس درس، سال تحصیلی را آغاز کرده‌اند.
وی به کمبود فضای فیزیکی در آموزش و پرورش استان اشاره و اظهارکرد: با کمک خیرین از ابتدا تا پایان مهر ماه سال جاری ۹۳ پروژه آموزشی و پرورشی افتتاح خواهد شد.
مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه گفت: این پروژه‌ها شامل ۴۸۲ کلاس درس، ۵۷ واحد آموزشی، سالن ورزشی، نماز خانه، کتابخانه و سایر فضاهای آموزشی است.
وی از وجود ۱۳ مدرسه کانکسی در استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد:۱۲ مدرسه کانکسی در فریدون‌شهر و یک مدرسه در چادگان وجود دارد.
محمد اعتدادی با اشاره به اینکه مدارس خشت و گلی به طور کامل از فضاهای آموزشی استان اصفهان حذف شده ابراز داشت: در استان ۳۹ مدرسه‌ی سنگی وجود دارد و حذف فضاهای آموزشی سنگی در دستور کار این سازمان و اداره کل نوسازی مدارس قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه که هیچ مدرسه‌ای در استان اصفهان وجود ندارد که علمک گاز تا پشت دیوار آن رفته باشد و با بخاری نفتی گرم شود تاکید کرد: مدارس فاقد گاز در سه ماه تابستان امسال گاز کشی شده و در سایر مدارس نیز استانداردهای لازم رعایت شده است.

۴ هزار و ۸۰۴ نفر بازمانده از تحصیل در استان اصفهان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: چشم انداز آموزش و پرورش ابتدایی استان ایجاد محیطی اخلاقی و پرنشاط با به کارگیری کارکنان مهرورز، متعهد و کارآمد است.
وی رویکرد معاونت ابتدایی آموزش و پرورش استان را مبتنی بر نقدپذیری، مشارکت جویی و تصمیم سازی دانست و افزود: اهداف دوره ابتدایی تربیت و هدایت دانش‌آموزانی خلاق و پاسخگو است.
شهین جوانی با بیان اینکه در همه ساعات تعلیم و تربیت شش‌گانه اهداف فرا ساعتی اداره آموزش و پرورش مد نظر قرار گرفته شده است، گفت: تربیت دانش‌آموزانی که بتوانند با کسب مهارت‌های مربوط به خواندن و نوشتن و مهارت‌های ادراکی مشکلات خود را شناسایی، تجزیه و تحلیل کنند و برای ورود به جامعه آماده شوند از جمله اهداف آموزش ابتدائی است.
وی با اشاره به روز شکوفه‌ها ( روز ورود کلاس اولی ها به مدارس) گفت: در این روز تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، مبنی بر توسعه و ترویج مهارت‌های شهروندی در نوآموزان و دانش‌آموزان امضا شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس این تفاهم نامه ۴۰ مدرسه به صورت پایلوت تحت آموزش قرار می‌گیرند تشریح کرد: بعد از طی دوره آزمایشی و بررسی نقاط قوت و ضعف، این طرح در تمامی مناطق اجرایی خواهد شد .
وی از وجود چهار هزار و ۸۰۴ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان اصفهان خبر داد و افزود: اقداماتی برای شناسایی و حضور آن‌ها در مدارس صورت گرفته است.
جوانی به شناسایی ۱۵۸۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل اشاره و تشریح کرد: خوشبختانه ۴۲۳ نفراز این دانش آموزان جذب مدارس شدند و سایر آن‌ها نیز یا در مراکز آموزشی بهزیستی و آموزش ناپذیر هستند و یا باید در مدارس استثنایی تحصیل کنند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای شناسایی کودکان کار افزود: با خانواده‌های این کودکان مذاکراتی انجام شده است و همچنین هزینه تحصیل آن‌ها پرداخت و جذب مدارس شده‌اند.
وی در ادامه تاکید کرد: والدین باید بدانند که آموزش و پرورش تنها در مراکزی که مجوز آموزش و پرورش دارند قادر به سنجش و مداخله به هنگام در دوره پیش دبستانی است.

چالش نیروی انسانی و منابع مالی در آموزش و پرورش استان اصفهان

محمدرضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ‌با اشاره به پروژه مهر گفت: در این فرایند ۵ کارگروه تعمیر و تجهیز، ساماندهی نیروی انسانی، اطلاع رسانی و روابط عمومی، ارزیابی عملکرد و تایید صلاحیت تعریف شده است.
وی به مشکل کمبود نیروی انسانی در استان اصفهان اشاره و تشریح کرد: متاسفانه این مسئله به چالش منابع مالی اضافه شده است و البته در اول مهر با تدابیر صورت گرفته تمامی مدارس استان اصفهان با حضور معلم و کمترین مشکل کار خود را آغاز کردند.
ناظم‌زاده به تخلیه وجایگزین کردن مدارس خطرآفرین اشاره کرد و افزود: تعمیر و تجهیز مدارس از جمله مسائلی بود که در پروژه مهر مورد پیگیری قرار گرفت و به نحو مطلوب به سرانجام رسید.
وی ادامه داد: البته وضعیت فعلی ایده‌آل نیست و باید تلاش و فعالیت‌های بیشتری انجام شود تا والدین فرزندان خود را با طیب خاطر به مدارس بسپارند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه امیدواریم آموزش و پرورش به اولویت نخست کشور تبدیل شود گفت: در صورت محقق شدن این امر سایر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با توسعه یافتن آموزش و پرورش رفع می‌شود.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.